سمعک های اتیکن را بهتر بشناسیم !

از پرفروش ترین محصولات اتکین Opn S است و دارای سریع ترین سرعت پردازش در تمام مدل های آن ها است. این فناوری به منظور کمک به کاربران در شنیدن سخنرانی در محیط های پر سر و صدا است و از نظر کارایی قابل مقایسه با توانایی افراد دارای توانایی شنوایی طبیعی است. این مدل همچنین دارای یک گزینه باتری سمعک قابل شارژ به روز شده است که سریع تر از راه حل های قبلی شارژ می شود.

مدل سمعک

خصوصیات

مدل ها

Opn S

دارای سیستم پیشرفته پردازنده سگنال

قابلیت اتصال به تلفن همراه

داشتن قابلیت و برنامه پوشاننده وزوز

سیستم کاهنده نویز

باتری قابل شارژ

RIC,BTE

Opn

دارای قابلیت اتصال به اینترنت

داشتن قابلیت و برنامه پوشاننده وزوز

BTE, RIC, ITE, ITC, CIC, IIC

 

Siya

دارای قابلیت اتصال به اینترنت

داشتن قابلیت و برنامه پوشاننده وزوز

 

BTE, RIC, ITE, ITC, CIC, IIC

 

Alta2

داشتن قابلیت و برنامه پوشاننده وزوز

سیستم کاهنده فیدبک

RIC, BTE, ITE, ITC, CIC

 

Nera2

داشتن قابلیت و برنامه پوشاننده وزوز

سیستم کاهنده فیدبک

مقاوم در برابر رطوبت ، گرد و غبار

RIC, BTE, ITE, ITC, CIC, IIC

 

Ria2

داشتن قابلیت و برنامه پوشاننده وزوز

RIC, BTE, ITE, ITC, CIC, IIC

 

Sensei

مخصوص کودکان

داشتن قابلیت و برنامه پوشاننده وزوز

RIC,BTE

OPN Play           

مخصوص کودکان

داشتن قابلیت و برنامه پوشاننده وزوز

RIC,BTE

Xceed

سوپرپاور

BTE

 

Dynamo

سوپرپاور

BTE

 

chili

سوپرپاور

BTE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اتیکن مدل های سمعک خود را در سطح فن آوری و ویژگی های متناسب با سبک زندگی و بودجه هر بیمار ترتیب می دهد.

برخی از ویژگی هایی که در مدل های فعلی سمعک اتیکن در نظر گرفته شده به شرح زیر است:

  • به صورت دیجیتالی قابل برنامه ریزی است تا متناسب با طیف گسترده ای از کم شنوایی متناسب باشد
  • در انواع آرایش و رنگ موجود است
  • قابلیت اتصال بی سیم از طریق بلوتوث به تلفن ها، تلویزیون، دستگاه های پخش کننده موسیقی و سایر وسایل را دارد
  • امکان اعمال تنظیمات موردنظرتان از طریق تلفن همراه
  • استفاده از سیستم حذف فیدبک یا همان سوت زدن سمعک
  • برخورداری از باتری های قابل شارژ
  • پردازش سریع تر صدا که کیفیت صدا را بهبود می بخشد (باعث کاهش بیشتر صدای پس زمینه می شود، قرد صداهای هدف را بهتر می شنود، به کاربر کمک می کند تا محل صدا را تعیین کند.)
  • دارای قابلیت پوشانندگی و درمان وزوز گوش: تمام سطوح و مدلهای عملکرد Opn و Siya شامل ویژگی اختصاصی درمان وزوز گوش می باشد. این ویژگی با نام تجاری Tinnitus SoundSupport ، به کاربر اجازه می دهد تا صداهای باند پهن یا صداهای شبیه اقیانوس را برای تسکین وزوز گوش انتخاب کند که قابل تنظیم هستند. Alta2, Nera2  وRia2  نیز این قابلیت را به طور اختصاصی ارائه می دهند.

 

پیشرفته ترین سمعک شرکت اتیکن محصول سال 2019: Oticon Opn S

در این سمعک نسبت به مدل های پیشین سمعک Opn درک گفتار بهبود یافته ،تلاش برای شنیدن کاهش یافته و یاد آوری حافظه افزایش یافته است.  Oticon Opn S به صورت وایرلس به تلفن همراه شما متصل می شود و امکان برقراری تماس های تلفنی ، اتصال به دستگاه پخش کننده موسیقی و تلویزیون را فراهم می کند. همچنین شما می توانید با تلفن هوشمندتان سمعک خود را تنظیم کنید. و همچنین در این سمعک سیستمی استفاده شده است که فیدبک (سوت زدن) را به طور کامل از بین می برد و امکان مدیریت وزوز را فراهم کند. شرکت اتیکن در این سمعک برای اولین بار از منبع انرژی لیتیوم یون استفاده می کند که امکان شارژ کردن باتری را فراهم می کند.

 

سمعک کودکان

شرکت اتیکن مدت ها ست که از نظر فراهم کردن انواع سمعک و لوازم جانبی مورد نیاز کودکان در کلاس و بعد از آن پیشتاز است. سمعک های Opn Play دارای سرعت پردازش سریع می باشد که باعث بهبود توانایی درک گفتار کودک می شود و سر و صدای زمینه را بهتر کاهش می دهد. برای کودکان با کم شنوایی شدید تا عمیق، اتیکن مدل Xever Play را ارائه می دهد. مدل های سمعک کودکان در سبک هایRIC   و BTE موجود است. این سبک ها برای کودکان بهترهستند زیرا کودکان خیلی سریع رشد می کنند و مدل های داخل گوشی برای آن ها مناسب نیستند.

علاوه براین اتیکن گزینه های رنگی سرگرم کننده و برچسب های مختلف برای شخصی سازی با توجه به ویژگی های کودک پسند ارائه می دهد که برخی از آن ها در آمده است:

  • چراغ LED ، برای نشان دادن اینکه سمعک به درستی کار می کند
  • مقاومت در برابر آب و گرد و غبار
  • مقاومت در برابر شوک و رها کردن
  • درهای باتری مقاوم
  • سمعک های فوق العاده قدرتمند

 

دیگر سمعک های اتیکن که دارای ویژگی های خاص هستند به شرح زیر است:

برای بزرگسالان مبتلا به کم شنوایی شدید تا عمیق، اتیکن Xever  را پیشنهاد می کند.Xever   یک سبک BTE با قدرت فوق العاده با یک آمپلی فایر است که صدای زیادی را با باتری سایز 13 تولید می کند، که این یک باتری کوچک تر از سمعک های مدل های قبلی است.

برای افراد مبتلا به کم شنوایی یک طرفه، Oticon همچنین سمعک CROS را ارائه می دهد. سمعک CROS حاوی فرستنده با میکروفون است که بصورت بی سیم صدا را از گوش ضعیف تربه گوش بهتر منتقل می کند.

 

لوازم های جانبی شرکت اتیکن

اتیکن لوازم جانبی و فناوری کمکی را برای کمک به افراد برای ارتباط بهتر با دنیای اطراف خود ارائه می دهد. جدیدترین محصول اتیکن ConnectClip است، لوازم جانبی چند منظوره ای برای Opn ، Xever و Siya که امکان پخش مستقیم تماس های تلفنی و صوتی را فراهم می کند. همچنین می تواند به عنوان یک میکروفون از راه دور در جلسات، مراسمات عبادتی، اتومبیل و سالن های ورزشی فعالیت کند.

Connectline و Streamer Pro دستگاه های کمک شنوایی هستند که بطور بی سیم سمعک های فرد را با سایر منابع صوتی مانند تلویزیون، تلفن های همراه، رایانه ها، پخش کننده های MP3 و میکروفون های شخصی به یکدیگر وصل می کنند. لوازم جانبی Connectline با سمعک های Xever ، Alta2 ، Nera2 و Ria2 سازگار است.

Oticon همچنین یک سیستم شخصی FM ، Amigo را تولید می کند، که توسط گوینده مانند معلم، همسر، همکار تجاری یا پوشیده می شود و از طریق میکروفون آن مستقیماً صوت را به میکروفون سمعک ارسال می کند. سیستم آمیگو FM با تمام مدل های اتیکون به سبک BTE سازگار است.

 

شرکت های خواهر اتیکن

شرکت مادر اتیکن، همچنین تولید کننده های Bernafon ، Sonic Innovations و Oticon Medical را اداره می کند.

Bernafon مجموعه ای از سمعک کامل را با مدل هایی از جمله Zerena و Supremia ارائه می دهد.

Sonic Innovations مدل های سمعک  Captivate, Enchant, Celebrate, Cheer  را تولید می کند.

Oticon Medical یک رهبر در سیستم های شنوایی با لنگر استخوانی یا همانBAHA  است، که راه حل های جراحی هستند که ارتعاشات صوتی را از طریق استخوان های جمجمه انجام می دهند، برخلاف سمعک های معمول که صداهای صوتی را که وارد کانال گوش می شوند تقویت می کنند.

کدخبر: 545998 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟