تولد ۱۱ نوزاد در ۲ زایمان + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، مادران تبریزی و اراکی در جریان زایمان‌های جداگانه صاحب 11 فرزند شدند. در اولین زایمان، مادر ۲۳‌ساله تبریزی در اولین زایمان خود در بیمارستان الزهرا‌(س) تبریز صاحب شش‌قلو شد.

به گزارش خبرنگار ما، به گفته پزشکان این مادر 23‌ساله در حالی صاحب شش‌قلو شده است که مشکل نازایی نداشته و از دارویی خاص برای درمان نازایی هم استفاده نکرده بود. از این شش‌قلوها، چهار‌قل دختر و دو‌قل پسر هستند که وزنی بین 580 تا 960 گرم دارند. شش‌قلوها در هفت‌ماهگی به دنیا آمدند که چهار‌قل نزد مادرشان و دو‌قل دیگر در دستگاه تنفس مصنوعی نوزادان نگهداری می‌شوند. به گفته پزشکان، شیوع چند قلویی در کشور یک تا 2‌درصد است اما تولد نوزادان شش‌قلو بسیار نادر است. تولد 5 قلوها در اراکهمچنین در دومین زایمان، مادر 29‌ساله اراکی در دومین زایمان خود صاحب سه فرزند پسر و دو دختر شد. این مادر 29‌ساله که طاهره کمالی‌زاده نام دارد پیش از این شش‌قلو باردار بوده که در سه ماهگی بارداری متوجه شرایط نامساعد یکی از جنین‌ها شده و پزشک هم جنین را خارج می‌کند.

دلیخون، پدر پنج‌قلوها با اشاره به اینکه یک دختر 10ساله دارد، گفت: امروز به لطف پروردگار پنج‌فرزند دیگر به خانواده‌ام اضافه شدند و از مسئولان و خیران می‌خواهم برای تأمین نیازهای این نوزادان، از من و خانواده‌ام حمایت کنند. دکتر خلیلی، متخصص زنان و جراح معالج گفت: نوزادان روز گذشته پس از یک ساعت و 20 دقیقه عمل سزارین متولد شدند. دکتر سعیدرضا سلطانی، رئیس مرکز آموزشی‌-‌درمانی آیت‌الله طالقانی اراک هم توضیح داد: به دلیل هزینه‌های بالای جراحی سزارین برای تولد پنج‌قلوها، این بیمارستان همه هزینه‌های تولد را پذیرفته است.

شیرین مبصری، رابط سلامت مادران بیمارستان هم گفت: حال مادر و نوزادان خوب است اما نوزادان به علت تولد در 34هفتگی، باید چند روز تحت مراقبت‌های ویژه باشند. 
پسر 16‌ساله سنندجی هنگام بازی در شهر بازی فرسوده دچار حادثه Incident شد و جانش را از دست داد. آنگونه که ایسنا گزارش داده است این حادثه شامگاه یک‌شنبه اتفاق افتاد که در جریان آن سید محمد فتاحی همراه دوستانش مشغول بازی در شهربازی فرسوده پارک کودک بود که از روی یکی از دستگاه‌ها سقوط Fall کرد و در دم جان باخت. با توجه به این‌که سال‌هاست این مجموعه شهربازی در منطقه گردشگری کوه آبیدر رها شده است و کودکان و نوجوانان سنندجی هم از نعمت داشتن یک شهربازی روباز محروم هستند، طبیعی است که به سمت این وسایل از کار افتاده و فرسوده بروند تا اوقات فراغت خود را پر کنند، لذا می‌طلبد مسئولان و متولیان امر حساسیت و مسئولیت بیشتری در این مورد از خود نشان دهند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم. 
انبار بزرگ ضایعات کاغذ، در جنوب تهران در آتش سوخت. به گزارش خبرنگار ما، ساعت‌19 روز دوشنبه بود که آتش‌نشانان از سه ایستگاه از وقوع آتش‌سوزی در یک انبار ضایعات کاغذ و کارتن در جاده خاوران، قاسم‌آباد تهرانچی، خیابان کشتارگاه با خبر شده و در محل حاضر شدند. رسول سعادتی، افسر منطقه هشت آتش‌نشانی گفت: محل حادثه یک ساختمان قدیمی بود که هزار و 500‌مترمربع وسعت داشت و به انبار ضایعات کاغذ و کارتن تبدیل شده بود که کاغذها به علت نامعلومی دچار آتش‌سوزی شده و شعله‌های آتش به سرعت درحال سرایت به دیگر قسمت‌های انبار بود. وی ادامه داد: آتش‌نشانان بعد از ایمن کردن محل از سه جهت به آتش حمله کرده و علاوه بر جلوگیری از پیشروی آتش و گسترش آن به دیگر نقاط انبار، مشغول خاموش کردن کامل حریق شدند. سعادتی گفت: آتش‌نشانان برای رسیدن به کانون آتش با لودر بخشی از دیوار را تخریب کرده و با مهار آتش در کانون حریق آن را پس از تلاشی چهارساعته خاموش کردند. علت حادثه در دست بررسی است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری/ دستور رهبر انقلاب به اجرای حدود الهی برای متهمان پرونده دبیرستان غرب تهران

فوری / سقوط هواپیما در رباط کریم / اعزام اورژانس به محل حادثه

دردسر ناظم منحرف تهرانی برای امام جمعه سابق شیراز ! + فیلم

دروغ بزرگ درباره ارتباط رضا شفیعی جم با خانم بازیگر سرشناس

جنجال فیلم عمل غیر اخلاقی خانم معلم با دانش آموز سر کلاس درس + عکس

این مرد کوتوله ناگهان غول بیابانی شد ! +تصاویر حیرت انگیز

اعدام یا شلاق؛ مجازات ناظم منحرف دبیرستان تهرانی چیست؟

دوست صمیمی ام وقتی زنم تنها بود به خانه ام رفت / این مرد اعدام می شود؟ + عکس

جدال زنانه آزاده نامداری و پرستو صالحی بخاطر افطاری رییس جمهور + عکس

الهه مطلقه بودومیثم او رابه دوستانش فروخت!/ زن 18 ساله سرنوشت تلخی دارد!

فحاشی به خانم بازیگر ایرانی به یک دلیل عجیب + عکس

دفاع از ناموس دختر دانشجو در برابر بوکسور تهرانی / نگار با ضربات مشت کشته شد +عکس

کاملترین فیلم اعترافات ناظم منحرف اخلاقی دبیرستان در غرب تهران / من به بچه ها دست نزدم + جزییات تکاندهنده

کدخبر: 384810 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟