معرفی شهر کوالالامپور / دانستنی های قبل از سفر + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 14.18M | مدت زمان ویدیو: 00:02:19

رکنا سیاسی: همان طور که می دانید کوالالامپور، پایتخت کشور مالزی و شهری مدرن و بسیار پیشرفته است که با آسمان خراش های مختلف، مراکز خرید مدرن، معماری خاص و هزاران جاذبه طبیعی و دلربایش در جهان شناخته می شود. ما امروز به شما کمک می کنیم تا با این شهر محبوب آشنا شوید و کوالالامپور را از جنبه های مختلفش بشناسید. با خواندن این مقاله از ضروری ترین نکات تا اطلاعاتی چون عبارات پرکاربرد به زبان مالایی در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

شهر وسیع و پیشرفته کوالالامپور که در میان عموم و به صورت اختصاری با نام کی ال (KL) شناخته می شود، بزرگ ترین شهر و پایتخت کشور مالزی می باشد. این شهر وسعتی برابر با ۲۴۳ کیلومتر مربع دارد و جمعیتی در حدود ۱.۷۳ میلیون نفر را در خودش جای داده است. جالب است بدانید که کوالالامپور تنها شهر جهانی مالزی بوده و از جمله جوامع شهری جنوب آسیاست که پیشرفت بسیار زیاد و قابل توجهی در سیستم شهری و جمعیت افراد ساکن خود داشته است. با این اوصاف، طبیعی است که کوالالامپور نه تنها مرکز فرهنگی، مالی و اقتصادی مالزی بلکه قطب با اهمیتی در میان کشورهای جنوب آسیا محسوب شود. 

کوالالامپور از مناطق مختلفی تشکیل شده است که محبوب ترین مناطق را با نام مثلث طلایی می شناسند و شامل بخش هایی چون بوکیت بینتانگ، کی ال سی سی و محله چینی ها (Chinatown) می شود. این سه بخش از پر رفت و آمد ترین مناطق کوالالامپور می باشند و بسیاری از جاذبه های پایتخت را در همین محله ها خواهید دید. هنگامی که در کوالالامپور گردش می کنید، با فضایی مدرن رو به رو خواهید شد که به نحو دلپذیری با ساختمان های قدیمی و معماری انگلیسی ترکیب شده اند. البته در این بین فضای سرسبز و طبیعت دوس داشتنی منطقه، بر وجه خوشایند و زیبایی بصری شهر افزوده و نقش مهمی ایفا می کند. 

از جمله جاذبه های محبوب کوالالامپور می توان به بلندترین برج های دوقلوی جهان یعنی برج های دو قلوی پتروناس، مرکز خرید پاویلیون کوالالامپور، آکواریوم شهر، باغ پرندگان، باغ گیاه شناسی پردانا، غارهای باتو و شب بازار پتالینگ اشاره کرد. در کنار همه این ها باید بدانید که کوالالامپور مقصدی مورد توجه برای شکم گردی و گشت و گذار میان خوشمزه های محلی و بین المللی است. رستوران ها و کافه های بسیار متنوعی در شهر کوالالامپور به چشم می خورند که به تنهایی یکی از جذابیت های پایتخت مالزی محسوب می شوند. قبل تر برخی از این دیدنی ها در کارناوال معرفی شده اند و به زودی می توانید درباره باقی مکان ها نیز مطالب جامع و کاملی بخوانید.

دانستنی های مهم شهر کوالالامپور

خواندن و دانستن اطلاعات زیر، می تواند در حین سفر به کوالالامپور برای شما بسیار مفید باشد:

زبان مردم کوالالامپور: زبان رسمی مردم مالزی مالایی بوده و اغلب مردم به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند.

پول رایج در کوالالامپور: رینگیت مالزی (هر رینگیت حدود هزار تومان) 

اختلاف ساعت با تهران: ۳ ساعت و نیم جلوتر

سطح قیمت: مشابه تهران

سوغات شهر: در کشور مالزی و شهر کوالالامپور سوغات و صنایع دستی فراوانی به چشم می خورد. از جمله سوغاتی های این منطقه می توان به مواردی چون: باجو کبایا (لباس سنتی خانم های مالزی)، ظروف فلزی، دست بافته های رنگارنگ، تافی سنتی، انواعی از پارچه های رنگارنگ مالزی، کروگسنگ (نوعی سنجاق سینه)، ظروف شیشه ای و سفالین لابو سایونگ و ... اشاره کرد.

وضعیت بهداشت: کوالالامپور از لحاظ کلینیک ها و بیمارستان هایی با استاندارد جهانی در وضعیت خوبی قرار دارد. همچنین امکان تهیه داروهای بدون نسخه در بسیاری از داروخانه های معروف شهر امکان پذیر می باشد. در مجموع درباره شهر کوالالامپور باید بدانید که از وضعیت بهداشتی خوبی برخوردار است اما نکاتی هست که دانستن و رعایتشان خالی از لطف نیست. به طور مثال در کوالالامپور از آب شیر ننوشید و به هنگام تهیه آب معدنی نیز دقت کنید که بطری ها دست نخورده و پلمپ شده باشند. 

وضعیت تحصیلی: کوالالامپور از جمله شهرهایی است که میزبان دانشگاه های بین المللی و معروف بسیاری می باشد. این شهر یکی از محبوب ترین مقاصد برای تحصیل در دنیا و خصوصا جنوب شرقی آسیاست و در رتبه بندی جهانی نیز جایگاه قابل توجهی دارد. از دانشگاه های معروف و معتبر کوالالامپور می توان به مواردی چون: کالج کی.ای.جی.سی (KAGC College)، کالج مانتیسا (Mantissa College)، مدرسه تجارت آسیا (Asia School of Business)، دانشگاه گلوبال نکست (GlobalNxtUniversity)، کالج اریکان (Erican College) و ... اشاره کرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 313278 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟