رازهایی برای چیدمان زیبای خانه از زبان عکاسان معماری

از این رو اگر بودجه کافی برای استخدام طراح داخلی نداشته باشند، احتمالا به سراغ مقاله ها یا مجلات این حوزه می روند تا با ایده گرفتن از آن ها، تغییرات لازم را در محل زندگی شان ایجاد کنند. در همین راستا شاید بد نباشد بدانید که اصولا عکاسان از چه ایده هایی برای طراحی فضای داخلی استفاده می کنند و چگونه به بهترین شکل ممکن، زیبایی های موجود در خانه را به تصویر می کشند.

حرفه ای رفتار کنید: وقتی از چندین عکاس درباره این که چگونه یک اتاق را بسیار زیبا و خاص به تصویر می کشند سوال پرسیده شد، همه آن ها متفق القول پاسخ دادند که این مسئله به بودجه یا سبک خاصی ارتباط ندارد و درست برعکس، هر چه شخصی تر و متفاوت تر باشد، زیباتر به نظر خواهد رسید.

سبک مورد علاقه خود را کشف کنید: یکی از عکاسان مشهور در حوزه طراحی داخلی اعتقاد دارد پیش از این که مطابق مد پیش رفته و هر آنچه را در بازار Store موجود است خریداری کنید و به خانه بیاورید، سلیقه و سبک مورد علاقه خود را کشف کنید. به این ترتیب حتی قادر خواهید بود چندین سبک مختلف را با یکدیگر ترکیب و استایل ویژه خود را اعمال کنید.

با گیاهان به زندگی روح ببخشید: در کمتر عکسی از طراحی های داخلی می توانید شاهد حضور نداشتن گل و گیاه باشید. گیاهان روح و طراوت ویژه ای به فضا می بخشند و سبزی و زیبایی آن ها به عکس نیز حس زندگی می دهد. ساده ترین کاری که می توانید در این راستا انجام دهید استفاده از گلدان های آپارتمانی است تا همانند یک اثر هنری در گوشه خانه و همچنین عکس بدرخشد.

هنگامی که شک دارید، آیتم بزرگ تر را انتخاب کنید: از عکاس های زیادی درباره بدترین اشتباه چیدمانی سوال پرسیده شد و هر کدام پاسخ های مختلفی ارائه دادند اما یک هنرمند اظهار داشت که پاسخ این سوال ساده است: وقتی یک قالیچه کوچک برای یک اتاق بزرگ خریداری می کنید. در مقوله عکاسی این مسئله کاملا مشهود است که وقتی وسیله ای کوچک تر از آن اندازه ای است که باید باشد، تصویرش نیز خوب نمی شود و هیچ کاری برای آن نمی توان انجام داد.

به طور تقریبا نامحسوس از مُد استفاده کنید: هنگامی که احساس می کنید طراحی شما ثابت و خشن به نظر می رسد، می توانید به میزان بسیار کمی گرایش های سال را به آن اضافه کنید. به طور مثال، تاباندن نور ضعیف صورتی یا استفاده از وسایل کوچکی که بتوان به راحتی آن ها را کنار گذاشت.

از تفاوت ها استقبال کنید: توجه به تفاوت ها یکی از اصول اساسی در زیباسازی فضا به شمار می رود که بافت، رنگ و سبک را شامل می شود. لازم نیست همه وسایل اتاق کاملا شیک و یکدست باشد، گاهی بد نیست یک آیتم مجزا و کاملا متنوع و شاید حتی زشت در گوشه ای از دکور قرار داده شود. به این ترتیب زیبایی های موجود بیشتر به چشم می آیند. همچنین بد نیست در میان وسایل مدرن و شیک، چند گزینه کوچک و قدیمی نیز گنجانده شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 274477 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟