نکات مطالعاتی مهم و کلیدی هنگام امتحان ها

بهترین حالت این ‌است که شب‌ها مطالعه نکنید و ساعات مطالعه‌ خود را به بعد از سحر منتقل کنید. یک برنامه‌ خیالی برای شما مثال می‌زنم؛ ساعت 22:30 تا 3:30 که سحری میل می‌کنید به‌‌راحتی بخوابید، بعد از خوردن سحری از ساعت 4:30 تا ساعت 1 ظهر فرصت دارید تا درس بخوانید و بعد از این ساعت می‌توانید استراحت کنید تا هم کمبود خواب شبِ قبل را جبران و هم گرسنگی را کمتر احساس کنید.

* تا زمان افطار می‌توانید یک یا دو واحد 60 دقیقه‌ای از دروس عمومی را مطالعه کنید یا از دروسی که قبلا کار کردید حل تست یا تمرین داشته باشید.

* هنگامی که گرسنه هستید و حوصله‌ مطالعه ندارید مقداری استراحت کنید و سپس به سراغ فلش‌کارت‌ها یا خلاصه‌هایتان بروید و

نگاهی اجمالی به آن‌ها بیندازید.

* اساس کار در این ماه برنامه‌ریزی است؛ پس برنامه‌ریزی را فراموش نکنید. قبل از شروع مطالعه برای خودتان مشخص کنید که قرار است در روزی که پیش‌ رو دارید کدام مباحث را مطالعه کنید. اگر هنگام صبح موفق به اتمام آن‌ها نشدید خود را ملزم کنید که پس از افطار از تماشای برخی سریال‌های تلویزیونی خودداری و به جای آن برنامه‌خود را تمام کنید.

* خواندن دروس مشکل‌تر و فهمیدنی را به ساعات اولیه‌ صبح و مرور دروس حفظی و نیز کارهای آسان‌تر مانند نکته‌برداری و پاکنویس‌ را در ساعات پایانی صبح و بعد از ظهر انجام دهید. کنکوری‌ها باید از انرژی خود به نحو احسن استفاده کنند؛ یعنی هرموقع انرژی بیشتر است درس‌های سنگین‌تر و هرموقع انرژی کمتر است درس‌های سبک‌تر خوانده شود.

* آیات قرآن کریم حافظه‌ شما را تقویت می‌کند، بنابراین بهتر است در روز چند آیه از قرآن را بخوانید و به خداوند توکل کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 272828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟