رنگِ محبوب ایرانی‌ها برای خودرو چه رنگی است؟

شاید جالب باشد بدانید رنگ سفید، رنگ موردعلاقه غالب ایرانی‌ها برای خودرو است. رئیس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو با وب سایت دنیای خودرو دلیل پرطرفدار بودن رنگ سفید برای خودرو بین ایرانی‌ها را این دانسته است که «مردم اعتقاد دارند رنگ سفید به مراقبت کمتری نیاز دارد. هم کثیفی و گرد و خاک را کمتر نشان می‌دهد و هم خط و خش‌ها در ظاهر خودروی سفید کمتر نمایان می‌شود. در حالی که روی خودروهای مشکی، نوک مدادی و سرمه ای، خط و خش، قری و گرد و خاک بیشتر دیده می‌شود. از طرفی رنگ‌های تیره، نور آفتاب را بیشتر جذب می‌کنند و همین امر، باعث می‌شود در فصل‌های گرم، داخل اتاق خودرو به شدت داغ شود. این روزها تمایل مردم کشورمان به خرید خودروهای سفید، باعث شده خودروسازان بخش اعظم محصولات خود را با این رنگ تولید کنند. مثلاً در سال‌های اخیر حدود 60% از تولید خودروی پراید و L90 به رنگ سفید بوده و از هر هزار خودروی پژو 206 و پژو 207 که تولید می‌شود، حدود نیمی‌شان سفید است. این در حالی است که در سال‌های اولیه تولید پژو 206 در ایران، پرفروش ترین رنگ آن نقره‌ای بود.»

پرطرفدارترین رنگ خودرو در دنیـا، باز هم سفید

براساس تازه‌ترین اخبار به دست آمده از بزرگ‌ترین شرکت رنگ خودروی جهان؛ شرکت PPG که رنگ خودروهای شرکت‌های بزرگ خودروسازی مثل فورد، جنرال‌موتورز و بی.ام.و را تامین می‌کند، در حالی که خودرو در رنگین کمانی از رنگ‌ها در سراسر جهان تولید می‌شود و به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد، همچنان رنگ سفید محبوب‌ترین رنگ خودرو در دنیا محسوب می‌شود و بیشترین متقاضی را در بین خریداران خودرو دارد. به گزارش سایت خودرو، امسال برای دومین سال پیاپی، سفید به عنوان محبوب‌ترین رنگ خودروی جهان معرفی شده است. بعد از سفید هم رنگ‌های نقره‌ای، مشکی، خاکستری و قرمز به عنوان محبوب‌ترین رنگ‌های خودروی جهان شناخته شده‌اند. اگرچه در منطقه آمریکای شمالی بعد از رنگ سفید، محبوب‌ترین رنگ‌ها به ترتیب سیاه، نقره‌ای و خاکستری است.

رنگ محبوب خودرو بین مردان و زنان، متفاوت است؟

شاید جالب باشد بدانید، به تازگی وب سایت معتبر «I SEE CARS»، نتیجه جست وجو و درخواست‌هایی را که مردان و زنان به تفکیک، برای خرید یک خودروی نو یا دست دوم در این وب سایت ثبت کرده‌اند منتشر کرده که طبق آن، در بازار Store آمریــکا، رنگ انتخابی بیشتر خانم‌ها برای خودرو: نقره‌ای و بژ و رنگ مورد علاقه آقایان، قرمز و مشکی است! برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 272166 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟