پیش بینی افزایش 15 درصدی سفر مسافران به استان یزد+عکس

به گزارش رکنا، فاطمه دانش یزدی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اماکن دیدنی استان یزد گفت: این استان اماکن تاریخی بی نظیری همچون قلعه میبد به عنوان قدیمی ترین بنای ساخته شده از خشت در دنیا، قنات زارچ به عنوان طولانی ترین قنات دنیا با 100 کیلومتر طول و قدیمی ترین مسجد ایران یعنی مسجد جامع فهرج را در خود جای داده است که گردشگران ایرانی و خارجی زیادی را جذب می کند.
وی‌ افزود: از دیگر آثار ناب و ویژه استان یزد می توان به نخل چوبی میدان امیر چخماق به عنوان قدیمی ترین نخل چوبی ایران با 450 سال عمر، بادگیر باغ دولت آباد یزد در شمار زیباترین بادگیرهای دوره زندیه و قاجاریه با قدمتی 270 ساله و سرو 4500 ساله ابرکوه به عنوان مسن ترین موجود زنده جهان اشاره کرد که هر ساله به ویژه در نوروز مسافران زیادی را به مرکز ایران جذب می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تصریح کرد: با توجه به شهرت یزدی ها در مهمان‌ نوازی تمام استان در تدارک گسترده برای پذیرایی از مسافران و گردشگران است و پیش بینی می کنیم 15 درصد مسافران نوروزی سال 96 افزایش و به 2 میلیون نفر برسد.
وی با بیان اینکه شعار ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز سال 966، « نوروز متفاوت، خدمات متفاوت» انتخاب شده است، تصریح کرد: برگزاری همایش های مختلف به منظور معرفی استان، ساماندهی تبلیغات عید، درجه بندی مجموعه های گردشگری، کنترل قیمت واحدهای اقامتی و پذیرایی، نظارت دقیق و ساماندهی منازل استیجاری در دستور کار ما قرار دارد.
دانش یزدی ادامه داد: 60 هتل، بیش از 120 مکان اقامتی شامل خانه مسافر، مدارس، سوئیت و هتل آپارتمان در استان برای رفاه حال مسافران مهیا شده است و از هم اکنون آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران ار اقصا نقاط کشور هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خاطرنشان کرد: برای گردشگران نوروزی کمپ های کویری نوردی، 30 بازارچه صنایع دستی و گروهای موسیقی در محل های آثارهای تاریخی و طبیعی پیش بینی شده است که 300 راهنمای گردشگری در این زمینه همکاری می کنند.
وی با بیان اینکه استان یزد رتبه نخست راه اندازی بوم‌گردی کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی و توسعه گردشگری روستایی انجام شده است.
دانش یزدی در پایان یادآور شد: مقرر شده بود تا سال آینده قطار یزد به مشهد برای نوروز همه روزه شود که خوشبختانه با اقدامات انجام شده این موضوع امسال اتفاق افتاد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 252803 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟