کلکسیون جواهرات الیزابت تیلور از برند بولگاری +تصاویر دیدنی

در سال 2011، حراجی بزرگ کریستی، کلکسیون خصوصی الیزابت تیلور را به معرض نمایش گذاشت، که گران‌قیمت‌ترین و ارزشمندترین کلکسیون جواهری بود که تا به حال به معرض حراج گذاشته شده است.

از این حراج، بولگاری 7 قطعه از زیباترین کارهای خود را که توسط الیزابت تیلور خریداری شده بود را بازخرید کرد. برخی از این قطعات را ریچارد برتون (هنرپیشه) که در سر صحنه‌ی کلئوپاترا با وی آشنا شده بود، برایش خریداری کرده بود. او همواره اذعان داشت که تنها لغت ایتالیایی که تیلور به آن آشنایی داشت "بولگاری" بود.

کلکسیون جواهرات الیزابت تیلور از برند بولگاری

اولین حلقه

حلقه‌ای از پلاتینیوم که قطعه‌ی درشتی از زمرد را از 8 وجه احاصه کرده بود و 12 عدد الماس گلابی شکل نیز در اطراف آن بودند.

این حلقه در سال 1962 توسط بولگاری طراحی شد و اولین قطعه جواهری بود که ریچار برتون به الیزابت تیلور هدیه شد. بعد از این اتفاق این زوج ستاره، هرچند یک‌بار از بوتیک بولگاری دیدن می‌کردند. ( به دلیل این‌که ریچار برتون از هر فرصتی برای هدیه دادن به الیزابت تیلور استفاده می‌کرد.)

جواهرات منبع شادی خالص برای الیزابت تیلور بودند. این ستاره، انگشتر را در سال 2002 در یک حراجی خیریه برای موسسه‌ی "The Elizabeth Taylor AIDS Foundation" فروخت و با کاغذی برای ساحب جدیدش ارسال نمود.

کاغذی که روی آن نوشته بود:" با عشق استفاده کن!".

کلکسیون جواهرات الیزابت تیلور از برند بولگاری

هدیه ازدواج

گردنبندی خیره کننده از پلاتینیوم و زمرد که در سال 1962 ساخته شد. متشک از 16 عدد زمرد کلمبیایی 8 ضلعی که هرکدام با برلیان‌های گلابی شکل احاطه شده‌اند. الیزابت تیلور این گردنبند را به عنوان کادوی ازدواج از همسرش ریچارد برتون در سال 1964 هدیه گرفت. در سال 1966 که الیزابت تیلور جایزه اسکار را به عنوان بهترین هنرپیشه زن گرفت، با انداختن این گردنبند، آن‌را جاودانه کرد.

کلکسیون جواهرات الیزابت تیلور از برند بولگاری

The Sautoir (گردنبند طلای خاص با آویزی سنگین و جواهرنشان)

این گردنبند از یاقوت کبود و پلاتین در سال 1969 ساخته شد. آویز آن که می‌تواند از گردنبند جدا شده و به عنوان تک آویز از زنجیر ساده آویزان شود، ساخته شده از یاقوت کبود گنبدی برمه‌ای است. زنجیر بلند آن متشکل از نقوش 8 ضلعی و لوزی شکل بوده که با برلیان‌ها و یاقوت‌های کبود سنگ‌فرش شده است. این گردنبند به عنوان هدیه تولد 40 سالگی الیزابت تیلور توسط ریچارد برتون در سال 1972 به او داده شد.

کلکسیون جواهرات الیزابت تیلور از برند بولگاری

حلقه‌ی Trombino

این حلقه محصول سال 1971 است و دلیل نام‌گذاری آن به خاطر شباهتش به ترومپتی کوچک است.

ساخته شده از پلاتین و یاقوت کبود گنبدی شکل و تعداد زیادی برلیان که تعداد 3 الماس با ساختار باگت و به صورت افقی در کناره‌های آن ثابت شده‌اند.

این حلقه ابتدا در سال اوایل دهه 1930 طراحی شد و یکی از موفق‌ترین ساخته‌های بولگاری به شمار می‌رود. الیزابت تیلور این حلقه را که به طور کامل با گردنبندی که دو سال قبل از آن گرفته بود و کاملا هم ست بودند را، خریداری کرد.

این دو قطعه جواهر که با هم هیچ سنخیتی نداشتند را به "زوج عالی" تبدیل کرد.

کلکسیون جواهرات الیزابت تیلور از برند بولگاری

سوسوی نور

سنجاق سینه‌ای درخشان و متحرک از پلاتین، زمرد و الماس که در سال 1960 ساخته شد. این سنجاق سینه احتمالا توسط همسر الیزابت تیلور، ادی فیشر به وی داده شد و هم به عنوان سنجاق سینه و هم گیره‌ی مو توسط او استفاده می‌شده است. در این جواهر، گل‌های بالایی حالتی متحرک داشتند که با هر حرکت تکان می‌خوردند و به شکل خارق‌العاده‌ای درخشش خود را نشان می‌دادند.

کلکسیون جواهرات الیزابت تیلور از برند بولگاری

آینه‌ی دستی

این آینه دستی طلا که با نقوش مصری و فیروزه ساخته شده بود محصول سال 1962 است. این آینه احتمالا توسط تهیه کننده فیلم کلئوپاترا به الیزابت تیلور هدیه داده شده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کلکسیون جواهرات الیزابت تیلور از برند بولگاری
منبع: زیبامون

کدخبر: 241232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟