دختر 16 ساله اهوازی با دندان هایش جهانی شد+عکس

22 (2)

'فائزه سرلک' عصر شنبه در حضور جمعی از مسئولان استان و نمایندگان فدراسیون ورزش های همگانی و شهروندان اهوازی سه خودرو سواری را با دندان به مسافت چهارمتر و شش سانتی متر جابه جا کرد و به این ترتیب نام خود را علاوه بر فدراسیون ورزش های همگانی، در فدراسیون جهانی نیز به ثبت رساند.

این دختر اهوازی نخستین بانوی ایرانی است که با دندان، سه خودرو را جابه جا می کند اما رکورد وی برای ثبت در گینس باید مورد بررسی قرار گرفته و پس از آن به ثبت برسد.

حداقل مسافتی که از سوی فدراسیون جهانی برای ثبت این رکورد تعیین شده سه متر بود که 'فائزه سرلک' موفق شد یک متر و شش سانتی متر بیش تر از این میزان خودروها را جابه جا کند.

'فائزه سرلک' پس از پایان این مراسم در جمع خبرنگاران در خصوص عملکرد خود گفت: اگرچه توانایی ثبت رکورد بیشتری را داشتم اما زمین نامناسب محل برگزاری این مراسم و همچنین سنگینی خودروهای انتخاب شده باعث شد نتوانم آن گونه که انتظار می رفت ؛ رکوردزنی کنم.

وی افزود: پیش تر خوروهای سبک تر را 16 متر جابجا کردم که با وجود مشکلاتی که در این رکورد زنی وجود داشت نتوانستم به این اندازه خودروها را جابه جا کنم اما در آینده سعی دارم این رکورد را ارتقا دهم.

این ورزشکار اهوازی ادامه داد: هدف اصلی من این بود که به تمامی جهانیان ثابت کنم که دختران ایرانی استعدادهای بالایی در ورزش دارند اما پرورش این استعدادها نیازمند حمایت مسئولان است.

همچنین 'هادی رضایی' رئیس کمیته ثبت رکوردهای ورزشی فدراسیون ورزش های همگانی کشور در حاشیه این مراسم گفت: در دنیا کشیدن وسایط نقلیه سبک، سنگین و هواپیما مرسوم است که در این برنامه 'فائزه سرلک' موفق شد سه خودرو را به مسافت چهار متر و شش سانتی متر جابجا کند.

وی ادامه داد: براساس قوانین جهانی گینس، یک ورزشکار رکوردهای سرعتی را تا سه مرتبه می تواند تکرار کند که فائزه سرلک بالاترین رکورد خود را در مرحله سوم برای خود ثبت کرد.

مسئول کمیته ثبت رکوردهای ورزشی فدراسیون ورزش های همگانی کشور گفت: مکاتبات خود را با شرکت جهانی گینس انجام می دهیم تا بتوانیم این رکورد را در سطح جهان نیز به ثبت برسانیم.

وی بیان کرد: این رکورد برای نخستین بار است که توسط یک بانوی ایرانی در جهان به ثبت می رسد اما در بین آقایان مسافت بیشتری به ثبت رسیده است.

همچنین 'حسین سالمی' رئیس هیات ورزش های همگانی خوزستان در این خصوص اظهار کرد: بانوان خوزستانی همواره در عرصه های مختلف ورزشی حضوری فعال و قدرتمند داشته و فائزه سرلک نیز یکی از استعدادهای درخشان این استان به شمار می رود که با ثبت این رکورد خوزستان و ایران را سربلند کرد.

وی افزود: پهلوان 'پوریا سرلک' برادر این بانوی ورزشکار نیز در همین زمینه رکوردهای خوبی را در سطح جهان به ثبت رسانده که امید است این دو نماینده استان بتوانند همچنان برای ایران اسلامی افتخار آفرینی کنند.

 

 

کدخبر: 236466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟