چرا موتور هوندا HRC   سه حرفی است؟

از ابتدا مدیران این بخش سعی در بهترین آینده نگری را داشتند و در زمینه بالا بردن توان موتور سیکلت ها و بالا بردن قابلیت های سواری و حرکتی آنها تلاش کردند، حالا دیگر نام HRC دیگر زمانی که به گوش می رسد بلافاصله گونه ای خاص از هوندا در ذهن شما نقش می بندد، HRC بخش بسیار فعال کمپانی است و در مسابقات جی پی نیز کارهای بسیاری را جهت هرچه بهتر نتیجه گرفتن تیم انجام می دهد، بخش مطالعاتش نیز شبانه در تلاش این هستند تا اینکه برترین تکنولوژی ها را وارد کمپانی کنند. تا به این جای کار نیز عملکردشان قابل ستایش بوده است، این نکته را نیز باید متذکر شویم که در کمپانی هوندا همیشه اولویت با HRC و مهندسان آن است.
cbr1000rr

طراحی فلاپ ها و بادشکن های موتور سیکلت برای ورود و خروج بهتر هوا و در نتیجه خروجی هوا 3 درصد بهتر شد تا
ورودی های هوای موتور سیکلت مجددا طراحی و بزرگتر شودند تا راندمان موتور سیکلت بالا برود.
شاسی دایکاست آلومینیومی موتور سیکلت سبک تر شد و اصلاحاتی بر روی آن برای هندلینگ بهتر اعمال شد.
سیستم اگزوز جدید برای موتور سیکلت در نظر گرفته شد، سبک تر و از جنس استیل شد و سوپاپ کنترل آن از 45 به 48 میلی متر افزایش یافت.

2014-Honda-CBR1000RR-SP-13
ترمز های موتورسیکلت پیشرفته تر و بهتر شد و دیسک های آن از 310 میلی متری به 320 میلی متری افزایش پیدا کرد.
بهینه سازی در سیستم خنک کنندگی موتور سیکلت با افزایش تراکم از 11.9 به 12.2 به 1 در این موتور تعبیه شد.همچنین زین موتور سیکلت طراحی اش تغییر کرد و علاوه بر راحتی آن جنسش نیز به فوم تغییر کرد. تایمینگ سوپاپ ها از 8.9 میلی متر به 9.1 میلی متر افزایش پیدا کرد. لیفت سوپاپ های هوای موتور سیکلت افزایش پیدا کرد و آنها دو فنره شدند. میل سوپاپ های موتور مجددا طراحی شدند و باریک تر و سبک تر شدند. سر سیلندر با پورت های جدید به خوبی در جهت بالا بردن توان موتور سیکلت طراحی شد. میل لنگ بسیار سبک و مقاوم و از جنس فورجد استیل ساخته شده است و در نهایت این موتور سواری بسیار عالی را به راکب خود می دهد.

کدخبر: 234359 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟