تاثیر خوب یا بد دیوارهای اجری در دکوراسیون منزل +عکس

این مصالح به دکوراسیون منزل شما گرما و شخصیت می‌بخشد. آجر مصالحی است که هزاران سال همراه بشر بوده و کاربرد آن حس نوستالژی خانه را بالا می‌برد. این دیواره آجری چه خام بماند چه رنگ‌آمیزی شود، ظاهری روستایی و هم صنعتی به خانه می‌دهد.
با وجود نکته‌های مثبتی که این سبک دارد، استفاده از آن مشکلاتی را هم در بر خواهد داشت. یکی از کوچک‌ترین مشکلات، آویزان کردن تابلوها به این دیواره‌ها است. (راه حل آن: سوراخ کردن درزهای ملات‌خور با دریل و استفاده از قلاب).
اما بزرگ‌ترین مشکل چیست؟ با وجود اینکه این دیواره‌ها بسیار محکم و مقاوم به نظر می‌رسند، به خاطر متخلخل بودن آجر بدون پوشش، دیوار بسیار مستعد جذب کثیفی‌ها و رطوبت است. جذب رطوبت باعث فساد و مشکل کپک در آجر می‌شود.

دکوراسیون


به همین دلیل اجرای بتونه کاری و استفاده از رنگ‌هایی با پایه اکریلیک بر روی دیواره آجری و درزهای ملات‌خور آن، برای محافظت از آن در برابر رطوبت، بسیار مهم است. 
برای گردگیری دیوار، از پارچه‌های میکروفایبر یا برس‌های مخصوص جاروبرقی استفاده کنید. برای نظافت بیشتر، کمی آب را با مقدار مساوی نمک و مایع ظرفشویی ملایم ترکیب کنید. ترکیب خمیری را با یک برس سخت روی دیوار بکشید و بگذارید برای ده دقیقه بماند. در پایان، با یک اسفنج و سطل آب ماده تمیزکننده را از سطح دیوار بشویید.
اگر امکان استفاده از آجر واقعی را در خانه ندارید، شرکت‌های تولید کاغذدیواری، طرح‌های آجری طبیعی تولید می‌کنند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

دکوراسیون

کدخبر: 281979 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟