5 راه برای بهینه کردن فضای کار +عکس

بهترین پالت رنگی را برای کاری که انجام می‌دهید، انتخاب کنید.
از آنجایی که هر شغلی متفاوت است، بنابراین باید اطراف خود را با رنگی پر کنید که فکر شما را برای آن کار آماده می‌کند. طبق تحقیقات انجام شده، انسان برای انجام کارهای فکری نیاز به آرامش دارد. بنابراین طیف رنگی آبی مناسب خواهد بود. اما اگر فعالیت بیشتری نیاز است، طیف قرمز قدرت بیشتری به شما خواهد داد.

سبز رنگ بسیار مناسبی برای بیشتر فضاهای کاری است، زیرا این رنگ فکر خلاق را بر می‌انگیزد و حس مثبتی در فرد ایجاد می‌کند. هر زمینه کاری که داشته باشید، با انتخاب رنگ مناسب می‌توانید تغییر را در پیشرفت کاری خود حس کنید.
0e2ff9b7-90aa-4aed-a091-01e032e7562b

فضا را طوری طراحی کنید که بتوانید آن را بر اساس کار هرروز تنظیم کنید
هر کس دوست دارد که تجربه کاری خود را مدیریت کند. بنابراین اگر اتاق را طوری طراحی کنید که بتوان نور را کم و زیاد کرد، صندلی را تنظیم کرد یا آن را به اطراف اتاق حرکت داد، حس کنترل و اعتماد به نفس را در خود ایجاد می‌کنید.

از کنترل کننده نور چراغ و مبلمان قابل تنظیم استفاده کنید. حتی با استفاده از چند دکور روی میز که قابل جابه جایی باشند، حس مالکیت را در خود ایجاد خواهید کرد.

نورپردازی از آن چیزی که فکر می‌کنید مهم‌تر است
نور طبیعی حس شما را بهتر کرده و عملکردتان را بهبود می‌بخشد. پس هرچه نور طبیعی بیشتر باشد، بهتر است. از حداکثر نور طبیعی که به اتاق می‌رسد استفاده کنید و از پرده‌های شفاف برای عبور نور بهره بگیرید. سعی کنید چیدمان مبلمان طوری باشد که میز کارتان نزدیک به منبع نور طبیعی قرار بگیرد.

5b504a2f-251c-4588-a090-0d5c066b3033



از عناصر طبیعی استفاده کنید
باور کنید یا نه، نگاه کردن به یک گیاه یا آکواریوم، به شما کمک می‌کند که خلاقانه‌تر فکر کنید. وجود گیاه در اتاق کار، باعث پیشرفت عملکرد شما می‌شود. ماهی، چه در یک تنگ کوچک باشد چه در یک آکواریوم بزرگ، می‌تواند به شما آرامش دهد و از استرس دور کند و ممکن است به توانایی تمرکز شما کمک نماید.

59072140-cce6-413c-b28c-3459d784c301

دور خود را شلوغ نکنید
ترفند مرتب کردن خانه برای از بین بردن استرس و نگرانی در اتاق کار بسیار پرکاربرد است. کمی پیچیدگی بصری در اتاق لازم است، اما نباید خیلی شلوغ و زمان‌بر باشد. وسایل دکوری، مبلمان اضافه و هرگونه شلوغی بیش از حد را از اتاق بزداییدبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 273913 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟