چند نکته درباره خرید پرندگان خانگی

1) قبل از اینکه برای خرید راهی مغازه‌های پرنده‌فروشی شوید، باید خوب فکر کنید و ببینید از چه نوع پرنده‌ای بیشتر خوشتان می‌آید. مهم است که نوع پرنده و رفتارش مطابق میل و سلیقه شما باشد تا بعدها از خرید خود پشیمان نشوید؛ به طور مثال اگر دوست دارید پرنده‌تان صداها را تقلید کند، باید به سراغ طوطی‌ها بروید اما اگر صدای خوش پرنده برایتان مهم است، انتخاب قناری‌ها، بهترین گزینه برای شماست.

2) به قیمت و هزینه نگهداری پرنده‌ها توجه کنید. البته هزینه نگهداری پرندگان خانگی نسبت به هزینه‌های رایج زندگی مبلغ قابل توجهی نیست. در حال حاضر، انواع و اقسام پرنده با قیمت‌های متفاوت- از چند هزار تومان تا چند میلیون تومان- در بازار موجودند. چون اغلب طوطی‌سانان مستعد سخن گفتن هستند، قیمت آنها نسبت به سایر پرندگان بیشتر است. هر چقدر پرنده کلمات بیشتری را تکرار کند، با قیمت بالاتری فروخته می‌شود بنابراین شما امکان انتخاب گسترده‌ای پیش‌رو دارید.

3) ابعاد پرنده و قفسش را براساس مکان زندگی خود بسنجید؛ قفس پرنده باید عریض و جادار باشد تا بتواند به‌راحتی در آن حرکت کند؛ پس اگر در منزل فضای کمی دارید، نمی‌توانید پرنده بزرگی مانند کاسکو یا شاه طوطی را در یک قفس کوچک و جمع و جور نگه دارید. این را هم بگویم که شیک بودن ظاهر قفس برای پرنده اهمیتی ندارد و نکته مهم فقط این است که امکان تحرک پرنده در ساده‌ترین شکل ممکن فراهم شود.

4) به بهداشت پرنده فروشی و سلامت پرنده توجه کنید چون آلودگی در محیط به سادگی به پرندگان منتقل می‌شود. در واقع، هر چقدر محل نگهداری پرندگان تمیزتر باشد، احتمال سلامت آنها هم بیشتر می‌شود. بهتر است که پرنده سالم را خودتان انتخاب کنید و این کار را به‌عهده فروشنده نگذارید. برای انتخاب هم باید چند فاکتور را مدنظر قرار دهید؛ ابتدا پرنده را خوب ورانداز کنید؛ پرهای پرنده باید کاملا صاف، شفاف و براق باشد و هیچ‌گونه بریدگی یا ژولیدگی در آنها دیده نشود.

5) به منقار و مردمک چشم‌های پرنده هم دقت کنید؛ منقار پرنده نباید حالت شوره داشته باشد و مردمک باید شفاف، سیاه و عنبیه اطراف آن نیز قابل رؤیت باشد. تورم چشم‌ها یا هر نوع تیرگی و شفاف نبودن مردمک از بیماری پرنده حکایت می‌کند. پاهای پرندگان شاخص دیگری هستند تا از سلامت پرنده مطمئن شوید؛ پاها باید کاملا کشیده و فاقد هرگونه لکه‌‌های قارچی یا هر نوع زخمی باشند.

با دانستن همه این موارد می‌توانید با اطمینان بیشتری پرنده را به خانه بیاورید؛ ضمن اینکه باید از خرید پرندگان کسل، کزکرده و بی‌تحرک که چشمان نیمه‌باز، رفتار بی‌تفاوت و تنگی نفس دارند، خودداری کنید. به هر حال، لازم است برای این کار وقت و حوصله زیادی به خرج دهید چون قرار است این پرنده چندین سال با شما زندگی کند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

شکایت پسر 11 ساله تهرانی از مربی باشگاه / مرا در خانه اش آزار و اذیت کرد + عکس

اعتراض به حکم سنگین قاتل ستایش + عکس

پیمانکار شهرداری به اعدام محکوم شد + عکس

رفتارهای زشت یک نوعروس که خیلی زود طلاق گرفت

صحنه زیبا از یک تصادف شدید +عکس

ماجرای دستگیری بازیگر زن مشهور از زبان خودش +عکس

خانواده پرجمعیت هنرمند زن مشهور ایرانی +عکس تمامی خواهران

تیپ خاص الناز شاکردوست در اکران «نیمه شب اتفاق افتاد» +عکس

 

کدخبر: 230123 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟