مثلت وحشت در تور بهترین خط دفاعی آسیا

به همان اندازه که بازی با سوریه برای ایران تشریفاتی قلمداد می شود برای حریف جدال مرگ و زندگی در راه عبور از دروازه جام جهانی برای اولین بار در تاریخ فوتبال این کشور جنگ زده حائز اهمیت است از همین رو در فاصله یکی دو روز تا این بازی رسانه ها و طرفداران سوری با اشاره به مثلث مرگباری که این تیم در خط حمله دارد چشم انتظار خلق شگفتی بزرگ در ورزشگاه آزادی Freedom هستند.
مثلثی متشکل از عمر الخریبین مهاجم الهلال، عمر السوما مهاجم الاهلی و محمود المواس مهاجم ام صلال که بعد از سال ها چشم انتظاری طرفداران فوتبالدوست در سوریه کنار هم قرار گرفتند و حضورشان در مصاف با قطر باعث شد تا سوریه در کمال تعجب همگان مقابل میزبان جام جهانی 2022 به برتری قاطع 3-1 برسد. بردی که این تیم را در جایگاه سوم و در فاصله دو امتیازی با کره جنوبی قرار داد تا سوریه جنگ زده شانس صعود مستقیم به سوریه و حتی کسب سهمیه پلی آف را داشته باشد.
مثلثی که طرفداران سوری به آن لقب "مثلث وحشت" داده اند در مصاف با قطر فوق العاده کار کرد چون خریبین دو گل ، محمود المواس یک گل و عمر السوما با دو پاس گل نمایشی فراتر از انتظار داشت تا با این عملکرد توجه همگان به این مثلث جلب شود. سوریه حالا با در اختیار داشتن این مثلث وحشت امیدوار است سه شنبه شب گام آخر در راه عبور از دروازه جام جهانی را بردارد تا امیدی دوباره در دل هواداران ناامید سوری زنده شود اما برداشتن این گام چندان آسان نخواهد بود چون مثلث وحشت سوریه باید از تور بهترین خط دفاع قاره آسیا بگذرد.
خط دفاعی که تمجید فیفا و بیشتر کارشناسان فوتبال قاره آسیا و دنیا را در پی داشته و بعد از 12 کلین شیت و بسته نگه داشتن دروازه ایران برای 1108 دقیقه رکوردی خارق العاده در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 ثبت کرده است. کارلوس کی روش با اشاره به انگیزه های بالای ملی پوشان برای مصاف با سوریه به نوعی برای این مثلث وحشت سوریه خط و نشان کشید که زیاد نباید دلخوش به درخشش در آزادی باشند چون او با شناخت کامل از آنها خوب می داند چگونه شاگردانش را برای مهار آنها ترغیب کند.
مسلما سه شنبه شب خط دفاع و دروازه بان ایران یکی از جدی ترین محک های خود در راه حفظ رکوردهایی که به ثبت رسانده اند را مقابل مثلث تهاجمی سوریه پشت سر خواهند گذاشت. مثلثی که دو ضلع آن در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا تجربه تقابل با نماینده های ایران و تعدادی از ملی پوشان را در کارنامه خود ثبت کرده اند چون الخریبین با الهلال مقابل پرسپولیس و عمر السوما با الاهلی مقابل ذوب آهن و پرسپولیس بازی کرده اند که از این جمع السوما گلزنی ذاتی نشان داده است. 
با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید "مثلث وحشت" سوری ها سه شنبه شب چگونه می خواهد از توری که بهترین خط دفاعی قاره آسیا برای آنها پهن خواهد کرد، فرار Escape کند. مسلما انگیزه هایی که کی روش امروز از آن برای شاگردانش صحبت کرد می تواند زمینه مهار این مثلث را فراهم کند تا ایران بدون گل خورده و شکست ناپذیر رکوردی خارق العاده از خود در تاریخ رقابت های مقدماتی جام جهانی به ثبت برساند، رکوردی که بعید به نظر می رسد قابل تکرار باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 301443 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟