سرانه ورزشی شهرستان بوکان از میانگین استان آذربایجان غربی پایین‌تر است

جمال خسروی در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور معاون وزیر ورزش Sport و جوانان و مسولان این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: شهرستان بوکان پرجمعیت و 254 هزار نفر جمعیت دارد که 195 هزار جمعیت شهری دارد و سومین شهر پر جمعیت استان است.
خسروی بیان کرد: نیروهای با استعداد و هیئت‌های ورزشی فعال و ورزشکاران توانمند در سطح ملی و بین‌المللی دارد که در مسابقات سامبوی آسیا مانند بلاروس و ازبکستان و ترکمنستان و قهرمانی بوکس ملی و بین‌المللی و نیز هنرهای رزمی را دارند.
وی افزود: بوکان ظرفیت مناسبی دارد اما سرانه ورزشی بوکان پایین‌تر از میانگین استانی است هرچند تلاش‌های برای جبران آن صورت گرفته است اما جوابگوی ورزش دوستان بوکان نیست.
فرماندار بوکان با اشاره به مشکلات ورزشی بوکان اظهار داشت: ساخت فاز دو سکوهای تماشاچی ورزشگاه خاتم الانبیاء، تأمین هزینه تعمیر و نگهداری ورزشگاه پنج هزار نفری، کمک‌های اعتباری به تیم فوتبال "سردار"، احداث و نصب چمن مصنوعی با توجه به مالکیت ورزش و جوانان برای زمین در امیر آباد برای مناطقی که در حاشیه هستند که باید به طور ویژه دیده شود از ضروریات هستند که باید اقدام شود.
خسروی در این رابطه افزود: تأمین کف پوش سالن سه هزار نفری، تأمین اعتبار و کمک هزینه برای هیئت والیبال شهرستان که بعد از فوتبال پرطرفدارترین ورزش در سطح شهرستان است و نیز تأمین تشک برای جودوکاران که جزء هیئت‌های برتر استان هم هستند، امکانات و تجهیزات جهت راه اندازی خانه ژیمناستیک شهرستان که ظرفیت خوبی در این زمینه وجود دارد و پنج قبضه تیر و کمان و سه عدد تابلوی امتیازات برای هیئت کشتی از مهم‌ترین کمبودهای هیئت‌های ورزشی شهرستان است.
معرف و شاخص‌های ورزشی هر شهری متفاوت است
رئیس ورزش و جوانان شهرستان بوکان هم در این جلسه با اشاره به کمبودها و مشکلات حوزه ورزش این شهرستان اظهار داشت: طبق قوانین اداره ورزش و جوانان ما با مشکلات زیادی مواجه شده‌ایم به طوری که اکنون سالن ورزشی در اختیار نداریم و طوری شده که ادارات شهرستان توانایی خود را برای اداره ورزش از دست داده‌اند و سالن و منابعی در اختیار ندارند.
احمد نصرالهی بیان کرد: 4 سالن سقف بلند در بوکان وجود دارد که یک سالن از این تعداد خارج از دسترس مردم و بیرون از شهر است و یک سالن دیگر وجود دارد که به مزایده گذاشته می‌شود و ما برای برگزاری مسابقات خود با مشکل مواجه می‌شویم.
نصرالهی افزود: هر شهری معرف یک ورزش خاص است و برای ساخت سالن ورزش‌های ورزشی و تخصیص امکانات و تجهیزات باید به این امر توجه شود و باید متناسب با این شاخص‌ها طرح‌ها اجرا شود.
وی با اشاره به دیگر مشکلات ورزش و جوانان بوکان گفت: در شهرستان بوکان سالن سقف کوتاه وجود ندارد هرچند در چند روز آینده یک سالن سقف کوتاه بعد از 25 سال در بوکان به بهره برداری می‌رسد اما جوابگوی حجم عظیم استقبال ورزش دوستان بوکان نیست.
رئیس ورزش و جوانان شهرستان بوکان تصریح کرد: در تخصیص اعتبارات برای یک شهرستان برای تصمیم گیرندگان آن شهرستان هم احترام قائل شوند تا با توجه به نیاز شهرستان تصمیم گیری شود و اموال حیف و میل نشود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 300550 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟