ریاحی: کار داوران در ۳ هفته نخست لیگ برتر فوتبال خوب بود

محمد ریاحی پیشکسوت داوری درباره عملکرد داوران در سه هفته ابتدایی لیگ هفدهم اظهار کرد: داوران این فصل عملکرد نسبتا خوبی داشتند و به جز دو یا سه بازی، قضاوت‌های بی‌اشتباهی را شاهد بودیم. اگر بخواهیم از اشتباهات داوری یا صحنه‌های مشکوک صحبت کنیم، می‌توان به دیدار تیم‌های استقلال Esteghlal و استقلال خوزستان اشاره کرد که آقای کاظمی یک پنالتی را برای پایتخت‌نشینان نگرفت. البته به دلیل شروغ بودن محوطه جریمه و کاور کردن بازیکنان توسط یکدیگر، ایرادی بابت ندیدن صحنه‌ وارد نبود و این ما هستیم که می‌توانیم به راحتی توسط دوربین‌ها، این خطاها را تشخیص دهیم.
او ادامه داد: در بازی پرسپولیس و تراکتورسازی اعلام هند مشکوک صادق محرمی سلیقه‌ای است. قانون Law جدید فیفا می‌گوید که برخورد توپ با دست در محوطه جریمه در هر صورت خطا است که این جوانمردانه نیست زیرا ممکن است فاصله کم باشد به همین دلیل داوران سلیقه‌ای عمل می‌کنند. در کل قضاوت Judgment داوران راضی کننده بود و این می‌تواند باعث امیدواری به بهبود روند داوری کشور شود. عملکرد داوران در لیگ برتر مهم است. مثلا اگر قضاوت داور در نتیجه‌ای تاثیرگذار باشد، باعث می‌شود یک تیم شش امتیاز ضرر کند و حریفش شش امتیاز از او پیشی بگیرد زیرا علاوه بر گرفتن ۳ امتیاز از یک تیم، آن را به حریفش تقدیم می‌کند.
ریاحی درباره مشکلات و اختلافات ایجاد شده بین کامرانی‌فر و اصفهانیان تصریح کرد: از زمانی که فیفا شرح وظایف کمیته داوران و دپارتمان داوری را تعیین کرد، بین این دو در فدراسیون فوتبال اختلاف بود. به نظر من مسئولان کمیته و دپارتمان باید هماهنگ باشند و کارها را با هم‌فکری جلو ببرند. اگر هم اختلاف یا سوءتفاهمی پیش آمد، نباید آن را رسانه‌ای کنند. در داوری نیز مانند فوتبال نابغه‌هایی وجود دارد. کامرانی‌فر باید با استعدادیاب‌های زبده این نابغه‌ها را پیدا می‌کرد و به مرور به جمع داوران لیگ برتری اضافه می‌کرد. اضافه کردن داوران جوان لیگ‌های پایین‌تر به لیگ برتر به صورت ناگهانی اشتباه است.
پیشکسوت داوری درباره سیاست‌ سکوت فدراسیون فوتبال در مساله‌ استعفای کامرانی‌فر توضیح داد: داوری قلب تپنده هر فدراسیون است. چه داخلی و چه بین‌المللی کار در داوری به قدری سخت است که افراد منصوب شده در مسئولیت‌های مختلف باید باتجربه و آشنا به کار باشند. اکنون نیز تاج به عنوان رییس فدراسیون و ساکت به عنوان سرپرست دبیرکلی به دنبال جانشین مناسبی برای کامرانی‌فر هستند که امیدوارم هر که انتخاب می‌شود، بتواند همکاری لازم را با کمیته داوران داشته باشد.
او در پایان درباره این سوال که اگر او به جای دبیرکل بود، استعفای کامرانی‌فر را قبول می‌کرد یا نه، اظهار کرد: من اگر در این سمت بودم، به انتخابم فرصت می‌دادم تا بتواند کارهایش را عملی کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 294650 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟