رئال مادرید 2-1 منچستر یونایتد؛ لوس بلانکوس بر بام اروپا

دو تیم رئال مادرید، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و منچستر یونایتد، قهرمان لیگ اروپا در چارچوب دیدار سوپر کاپ اروپا به مصاف یکدیگر رفتند که در ادامه گزارش این دیدار را مرور خواهیم کرد.

گزارش نیمه اول
هر دو تیم با ترکیب ذیل پا به میدان گذاشتند.
ریالمادرید- منچستر یونایتد (1)


در ابتدای نیمه اول، منچستر یونایتد بازی را بهتر آغاز کرد. اما رفته رفته این لوس بلانکوس بود که بر جریان بازی حاکم شد. در دقیقه 2، رئال مادرید اولین خطر جدی را ایجاد کرد. ضربه گرت بیل از درون محوطه شش قدم، با اختلافی اندک از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 15، رئال مادرید صاحبه ضربه کرنر شد که تونی کروس برای ارسال آن پشت توپ قرار گرفت. سانتر ارسالی کروس با ضربه سر کاسمیرو همراه شد که این ضربه به دیرک دروازه منچستر یونایتد برخورد کرد. توپ برگشتی توسط پل Bridge پوگبا به یک ضد حمله عالی برای منچستر یونایتد تبدیل شد که این فرصت با خودخواهی مرد فرانسوی شیاطین سرخ از دست رفت. گل برای رئال مادرید! در دقیقه 24، سانتر دنی کارواخال از پشت محوطه جریمه به پشت خط دفاعی منچستر یونایتد ارسال شد که در موقعیتی مشکوک به آفساید، کاسمیرو در شرایطی نامتعادل دروازه شیاطین سرخ را باز کرد. در دقیقه 30، داور این دیدار با توجه به شرایط جوی مقدونیه، وقت استراحت اعلام کرد. در ادامه، بازی بیشتر در میانه میدان ادامه داشت و هر دو تیم موقعیت هایی برای گلزنی بر روی دروازه حریف ایجاد کردند که به طور کلی، موقعیت های رئال مادرید بیشتر بود. در این نیمه، رئال مادرید 309 پاس صحیح داد و سهم منچستر یونایتد، 161 پاس بود.
ریالمادرید- منچستر یونایتد (2)

گزارش نیمه دوم
ریالمادرید- منچستر یونایتد (3)

شیاطین سرخ با یک تغییر پا به میدان گذاشتند. ژوزه مورینیو جسی لینگارد که یک کارت زرد دریافت کرده بود را به بیرون کشید و مارکوس رشفورد وارد میدان شد. رئال مادرید بازی را بهتر آغاز و اولین موقعیت جدی آن ها توسط تونی کروس در دقیقه 47 ایجاد شد. شوت این هافبک آلمانی با واکنش زیبای داوید ده خیا راهی کرنر شد. به طور کلی، رئال مادرید بازی را بهتر آغاز کرد و باز هم صاحب موقعیت های جدی تری نسبت به حریف انگلیسی خود می شد. در این بین، منچستر یونایتد چشم به ضد حملات دوخته بود و با ارسال از جناحین، موقعیت هایی ایجاد کردند. گل برای رئال مادرید! فشار های رئال مادرید ادامه داشت تا در نهایت ایسکو توانست در دقیقه 54 دروازه منچستر یونایتد را برای بار دوم باز کند. این هافبک تکنیکی با گرت بیل یک-دو کرد و در حالی که مدافعان منچستر یونایتد تنها نظاره گر بودند، در موقعیتی تک به تک با داوید ده خیا، توانست برای بار دوم دروازه این سنگربان اسپانیایی را باز کند. اما شیاطین سرخ به دنبال جبران نتیجه بودند. آنتونیو والنسیا در جناح راست توپ را به آندر هررا، در پشت محوطه جریمه سپرد و این هافبک اسپانیایی با ارسالی به درون محوطه جریمه، موقعیتی ایجاد کرد. سانتر ارسالی هررا را پل پوگبا با ضربه سر، به زمین کوبید که همین موضوع کار را برای ناواس سخت کرد. ناواس توپ را ناقص دفع کرد و روملو لوکاکو در موقعیت بسیار ایده آل، صاحب توپ شد که ضربه این بازیکن بلژیکی با بی دقتی تمام به بیرون رفت. در ادامه، باز هم بازی متعادل دنبال می شد. بازیکنان رئال مادرید با شوت های از راه دور، دروازه منچستر یونایتد را تهدید می کردند. گرت بیل در دقیقه 61، در موقعیتی مناسب از درون محوطه شش قدم، می توانست اختلاف را بیش از این کند که شوت این بازیکن ولزی به دیرک دروازه برخورد کرد. اما پس از این موقعیت، منچستر یونایتد به حملات رئال مادرید واکنش نشان داد. گل برای منچستر یونایتد! شیاطین سرخ در دقیقه 62 در حال فشار آوردن به لوس بلانکوس بودند که نمانیا ماتیچ از پشت محوطه جریمه شوتی را به سمت دروازه رئالی ها شلیک کرد. ضربه این هافبک صرب با دفع ناقص ماتیچ همراه بود که در ریباند، روملو لوکاکو این بار توانست توپ را وارد دروازه کند.
ریالمادرید- منچستر یونایتد (4)
پس از این گل، رئال مادرید کمی محتاط تر بازی را دنبال کرد و این منچستر یونایتد بود که بر شرایط بازی، حکم فرمایی می کرد. شیاطین سرخ با ارسال از جناحین سعی در استفاده از قد بلند لوکاکو، پوگبا و فلینی داشتند و بار ها توانستند موقعیت های خطرناکی ایجاد کنند. در یکی از جدی ترین این موقعیت ها، پاس هنریک مخیتاریان در دقیقه 80 مارکوس رشفورد را در موقعیتی بسیار خوب قرار داد که این مهاجم جوان انگلیسی در موقعیتی تک به تک با ناواس، نتوانست دروازه رئال مادرید را باز کند. ضربه رشفورد توسط ناواس به کرنر فرستاده شد. پس از آن، باز هم منچستر یونایتد حاکم بر جریان بازی بود و رئال مادرید چشم به ضد حملات دوخته بود. داور پس از پایان وقت معمول بازی، هفت دقیقه وقت اضافه اعلام کرد که در این دقایق، باز هم هر دو تیم شانس هایی برای به ثمر رساندن گل داشتند که در نهایت، این اتفاق رخ نداد و بازی با همان نتیجه 2-1 به پایان رسید. رئال مادرید با این برد، پس از میلان ِ سال های 89 و 90، به اولین تیمی تبدیل شد که توانست دو سال پیاپی فاتح سوپر کاپ لقب بگیرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 292383 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟