الهه احمدی: باید همه متحد شوند تا تیراندازی به اوج برسد

الهه احمدی  در مورد شرایط خود بعد از المپیک، اظهار کرد: بعد از المپیک ریو شش ماه استراحت کردم و تنها رقابت‌هایی که در آن مدت شرکت می‌کردم رقابت‌های لیگ بود. استراحت کوتاهی داشتم و بعد از آن در رقابت‌های استراحت کوتاهی داشتم و بعد در رقابت های جهانی هند که قبل از عید برگزار شد و همچنین بازی های کشورهای اسلامی باکو و جام جهانی گابالا حاضر شدم. رقابت‌های گابالا بسیار سطح بالایی داشت و همه کشور فوق‌العاده‌ حاضر شدند و چهره‌های جدیدی که بعد از المپیک شناخته شده بودند به این رقابت‌ها آمده بودند.
تیرانداز المپیکی ایران گفت‌: متاسفانه در جام جهانی گالابا نتوانستیم مدالی بگیریم. البته خب در تفنگ خفیف، فشنگ آن چنانی هم برای تمرین نداشتیم. من در تفنگ سه وضعیت شرایط خوبی را تجربه کردم. تنها با یک اختلاف نتوانستم وارد فینال شوم و یازدهم شدم. خوشبختانه در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در تفنگ بادی و سه وضعیت مدال نقره را کسب کردم، اما خب در جهانی این اتفاق رخ نداد. من هدفم طلای بازی‌های آسیایی و المپیک توکیو است که بتوانم در دو ماده هم سهمیه بگیرم و هم مدال آور شوم.
وی در مورد درخواست خود از دادگر، رییس جدید فدراسیون، گفت‌: دادگر در روز معارفه خود در مورد خیلی از مسائل صحبت کرد و تاکید زیادی داشت که قلب تپنده هر فدراسیون اعضای تیم‌ ‌ملی هستند. رییس فدراسیون تیراندازی معتقد بود که اگر ملی‌پوشان موفق عمل کنند فدراسیون هم موفق خواهد بود، هر فدراسیون با قهرمانانش شناخته می‌شود. دادگر تاکید داشت که به رده‌های سنی رسیدگی می‌کند و تیم‌ ‌ملی را نظام مند و قانونمند خواهد کرد و حقوق ، مزایا و امکانات تمرینی را برای ملی‌پوشان فراهم کند. او گفت مشکل فشنگ لاینحل نیست و می توان شرایط تمرینی ملی‌پوشان را فراهم کرد. من هم تنها انتظار دارم که دادگر به همین حرف‌هایی که به عنوان برنامه مطرح کرده‌ است عمل کنند و این برنامه‌ها را اجرایی کند. اگر این برنامه‌ها اجرایی شوند عالی است و ما دیگر انتظاری نداریم.
احمدی در مورد رفع مشکل فشنگ و ساچمه، اظهار کرد: کار مدیریت سخت است و باید مدیر جنبه‌های مختلف را در نظر بگیرد. فدراسیون تیراندازی بدهی‌های میلیاردی، بحث حقوق ‌ها و مشکلات زیادی دارد. تیراندازی رشته پر خرجی است، نمی دانم که مشکل فشنگ و ساچمه حل می‌شود یا نه، اما آن طور که مسئولان می‌گویند قابل حل است. مبینی ، سرپرست فدراسیون هم در شش ماهی که حضور داشت بخشی از این مشکلات را بر طرف کرد و تیراندازان جوان و نوجوان در اردو و رقابت های تدارکاتی آلمان توانستند فشنگ و ساچمه تهیه کنند و به همراه خود به ایران آوردند. ما توانستیم تمرین خوبی داشته باشیم تمرین کنیم و جا دارد از مبینی تشکر کنم، چرا که باوجود مشکلات عدیده اردوها ادامه داشت و اعزام ها قطع نشد.
او در مورد رقابت‌های پیش روی رشته تیراندازی، اظهار کرد: تا پایان فصل ۲۰۱۷ دو رقابت مهم، فینال فینالیست‌ها و قهرمانی آسیا را پیش رو داریم. اتفاق خوبی که در شش ماه سرپرستی فدراسیون رخ داد، به نظر من انتخاب تیراندازان کم تجربه، اما موفق برای رقابت‌های فینال فینالیست‌ها بود. من خودم در این رقابت‌ها حضور ندارم، چون متاسفانه در رقابت‌های جهانی نتوانستم مدال بگیرم، اما کسانی وارد این رقابت‌ها شدند که چهره‌های جدید و نوجوانی هستند.
بانوی المپیکی ایران ادامه داد: آرمیتا صادقیان در آلمان برنز گرفت و گلخندان نیز در ۵۰ متر تپانچه توانست به مدال دست بیابد. مدالی که در تپانچه ۵۰ متر گلخندان گرفت تاکنون در رقابت‌های آسیایی و جهانی نداشتیم. سبقت اللهی نیز به واسطه فینالیست شدن در دو رقابت جهانی هند و گابالا توانست به این رقابت های مهم راه یابد.
او در مورد سطح رقابت‌های فینال فینالیست ها اظهار کرد: رقابت‌های فینال فینالیست‌ها از رقابت‌های مهمی است که امسال به میزبانی هند برگزار می‌شود. هر چند که تعداد شرکت کننده های در این رقابت ها کم است، اما همه مدعیان در این رقابت‌ها حاضر خواهند شد. من تاکنون چهار بار در این رقابت ها حاضر شدم و توانسته ام یک مدال طلا را کسب کنم. اعزام این سه نفر به رقابت‌های فینال فینالیست‌ها خیلی ارزشمند است.
احمدی در ادامه‌ گفت‌: رقابت‌های قهرمانی آسیایی ژاپن نیز هم در بخش نوجوانان و جوانان و هم در بخش بزرگسالان و در ماده ۱۰ متر برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها برای نوجوانان مهم است چون نفرات برتر سهمیه المپیک نوجوانان را کسب خواهند کرد. فدراسیون در زمان سرپرستی با اوضاع نابسامان توانست شرایط را مدیریت کند و اتفاقات خوب این چنینی رخ دهد. در شش ماه سرپرستی در رده نوجوانان به خوبی کار شد و اکنون شاید نفرات اعزامی به این رقابت‌های قهرمانی آسیا ژاپن نیز مشخص باشد، اما در بخش بزرگسالان نمی دانم که نفرات انتخاب یا اعزام خواهند شد یا خیر. 
بانوی المپیکی ایران در پایان، گفت‌: سرپرست فدراسیون در این شش ماه دلسوزانه تلاش کرد و توانست بخشی از مشکلات را بر طرف کند. امیدوارم از این پس هم همه دست به دست هم دهند و شرایط را درست کنند تا بتوانیم در المپیک توکیو فینالیست‌های بیشتری داشته باشیم و حتی بتوانیم مدال‌های بیشتری را کسب کنیم. این دور از دسترس نیست اگر همه برای بهتر شدن شرایط کمک کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 285543 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟