دردسر ستاره روی لوگوی پرسپولیس!

دربی دوستانه سرخابی‌های پایتخت که پس از حرف و حدیث‌های فراوان قرار شد روز 31 تیر ماه در آلمان برگزار شود همچنان دردسرساز و جنجال آفرین است. سامانه 3090 به عنوان اسپانسر دو باشگاه استقلال Esteghlal و پرسپولیس که مسوولیت برگزاری این دیدار را عهده دار است، پیش از این اقدام به تولید چند تیزر برای تبلیغ این دیدار کرده است که تمام آنها توسط نهادهای نظارتی صدا و سیما برای پخش در رسانه ملی رد شد.
پیگیری‌های انجام شده گواه از این دارد که دلیل مردود شدن تیزرهای تولیدی، قرار داشتن ستاره در لوگوی پرسپولیس بوده است که پیش از این چند بار پخش آن در برنامه‌های ورزشی برای صدا و سیما دردسرساز شده است. ستاره‌های استفاده شده روی لوگوی استقلال و پرسپولیس همیشه جزو سوژه‌های اصلی کری‌خوانی هواداران دو تیم بوده است و حساسیت زیادی برای آنها وجود دارد. استقلال به دلیل دو قهرمانی در رقابت‌های آسیایی سال‌هاست که از دو ستاره روی لوگوی خود استفاده می‌کند و پرسپولیس هم که در فصل جاری دهمین قهرمانی خود در فوتبال ایران را جشن گرفتند، به همین مناسبت یک ستاره به لوگوی خود اضافه کردند.
با توجه به اینکه قانون Law مشخصی در فوتبال ایران برای این ستاره‌ها وجود ندارد موثق بودن ستاره هرکدام از دو تیم محل بحث هواداران بوده و گاها دردسرهای بزرگی را شکل داده است. صدا و سیما آخرین بار در بخش خبری خود با حذف لوگوی استقلال دردسر بزرگی را پشت سر گذاشت و به شدت مورد هجمه هواداران آبی قرار گرفت تا به آن انگ رنگی بودن زده شود. اتفاقی که آنها را برآن داشته تا در کلیپ‌های تدارک دیده شده توسط اسپانسر دو تیم خط قرمز خود را روی ستاره لوگو بکشد و درخواست پخش آنها پیش از بازی را رد کند. 
با توجه به هزینه و زحمت زیادی که روی ساخت این تیزرها انجام شده است تولید دوباره آن مصائب سختی برای مسوولان برگزاری خواهد گذاشت و در عین حال نیز با توجه به برگزاری اردوی خارج از کشور دو تیم و تمرینات برنامه‌ریزی شده، امکان ثبت تصاویر جدید هم با مشکلات بزرگی همراه خواهد بود تا این مساله اکنون به دغدغه بزرگی برای تولیدکنندگان این کلیپ‌ها و اسپانسر دو تیم تبدیل شود.
در این شرایط اکنون صدا و سیما به دنبال دوری از حواشی مربوط به انگ رنگی بودن است و با وجود دردسر ایجاد شده مشخص نیست در نهایت چه تصمیمی برای پخش تیزرهای این مسابقه گرفته می‌شود.
شیرازی برگزارکننده دربی 85 با تایید این خبر گفت: در تیزرهایی که ساخته شده، شورای بازبینی صدا و سیما به لوگوی باشگاه پرسپولیس ایراد گرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 283225 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟