داوری: حذف پیشکسوتان حذف تاریخ بسکتبال اصفهان است

بسکتبال اصفهان چند سالی است با انحلال تیم ذوب آهن از دوران رؤیایی خودش فاصله گرفته است و حتی توانایی معرفی یک تیم به لیگ برتر کشور را ندارد چه برسد به معرفی بازیکنانی همچون اوشین ساهاکیان و خود جواد داوری که سال‌ها از درخشان‌ترین بازیکنان تیم ملی بوده‌اند.
پس از انتخاب داوری به عنوان رییس هیئت، حاشیه‌های زیادی برای بسکتبال استان به وجود آمد از شایعه دلخوری پیشکسوتان استان که داوری آن را تکذیب می‌کند و معتقد است حذف پیشکسوتان به منزله حذف تاریخ بسکتبال استان است گرفته، تا نقطه اوج حواشی هیئت که درگیری مسابقات جام رمضان بود، در طی آن رییس کمیته داوران که نقش اجرایی در مسابقات نداشت، اما دخالت کرده بود، نامه استعفا نوشت و پس از آن طبق حکم کمیته انضباطی به یک ماه محرومیت محکوم شد، بازیکنان خاطی نیز علاوه بر جریمه نقدی مدتی از حضور در میادین محروم شدند. 
محرومیت یک ماهه رییس کمیته داوران از حضور در مسابقات با توجه به این که نقش اجرایی در مسابقه نداشته، اما دخالت فیزیکی کرده است باعث انتقادات زیادی از هیئت شد. گویا حواشی هیئت بسکتبال قصد تمام شدن ندارد. رییس جوان هیئت بسکتبال در صورتی که می‌خواهد آرامش را به هیئت بازگرداند باید قاطعانه تر جلوی حواشی را بگیرد.
جواد داوری در گفت و گو با اشاره به عدم حضور چند ساله اصفهان در لیگ برتر بسکتبال، اظهار کرد: حضور دوباره اصفهان در لیگ برتر بسکتبال نیاز به زیرساخت مناسب دارد که هنوز در اصفهان موجود نیست، زمانی ذوب آهن به عنوان باشگاه متولی بسکتبال در اصفهان بازیکن سازی می‌کرد، اما دیگر شرایط انجام این کار را ندارد، پس از ذوب آهن نیز فولاد ماهان به این مقوله ورود کرد، اما باز هم به دلیل وجود مشکلات توانایی ادامه نداشت و همین چرخه باعث رکود بسکتبال استان شد.
رییس هیئت بسکتبال استان اصفهان در همین رابطه افزود: این رکود باعث شد در اردوهای تیم ملی تعداد بازیکنان اصفهانی به شدت کاهش یابد و حتی یک مربی دعوت شده به تیم ملی هم نداشته باشیم. اکنون دیگر کسی در اصفهان توانایی هزینه کردن ۶-۷ میلیارد پول برای بستن یک تیم خوب ندارد.
وی با بیان این که برای برگشت به دوران درخشان بسکتبال اصفهان اولین نیاز، زیرساخت مناسب است، ادامه داد: باید شرایطی ایجاد کنیم که در بازیکن سازی به خودکفایی برسیم، اگر بخواهیم به این وضعیت دست پیدا کنیم جدا از بحث مالی نیاز به زیرساخت مناسب داریم، به همین منظور برای استعدادیابی از یک مربی صربستانی دعوت کرده‌ایم که برای ما هزینه بر بود. اما علاوه بر مسائل مالی باید بتوانیم فرهنگ مربی خارجی را نیز در باشگاه‌ها نهادینه کنیم، زیرا مربیان اصفهان نیاز به خوراک فکری و آگاه شدن از دانش روز دنیا دارند.
داوری ادامه داد: مشکل مالی علاوه بر هیئت بسکتبال، گریبان گیر تمام هیئت‌های استان اصفهان است، زمانی ایران در رشته‌های دومیدانی، بسکتبال و فوتبال در سطح بین المللی قدرتمند بود، اکنون تنها فوتبال به دلیل مسائل سیاسی و حمایت‌هایی که از آن شد، ادامه می‌دهد در صورتی که رشته‌های دیگر به سختی حرکت می‌کنند.
رییس هیئت بسکتبال استان اصفهان در واکنش به این سؤال که آیا زیر نظر هیئت بودن تمامی فرآیندهای استعدادیابی باعث استبداد خواهد شد یا خیر، گفت: هیئت متولی بسکتبال استان است. حضور مربی خارجی در استان علاوه بر مهارت افزایی بازیکنان باعث افزایش دانش مربیان استان خواهد شد، بسیاری از مربیان حال حاضر اصفهان از دانش روز دنیا در بسکتبال عقب هستند و تا سطح ایده آل مورد نظر هیئت فاصله زیادی دارند.
وی در رابطه با پیشکسوتان هیئت و حواشی بوجود آمده پیرامون آن، تصریح کرد: پیشکسوتان بسکتبال استان تاج سر هیئت هستند و حذف آن‌ها به منزله حذف تاریخ بسکتبال اصفهان است، شایعه کنار گذاشتن آن‌ها از هیئت صحت ندارد و درحال پیگیری برای حضورشان در اتاق فکر هیئت هستیم تا بتوانیم علاوه بر استفاده از تجربه آن‌ها، ارتباط بسکتبال و هیئت رییسه را مستحکم‌تر کنیم.
داوری در پاسخ به این سؤال که نظر این افراد ضمانت اجرایی خواهد داشت و این که آیا باعث تداخل مسئولیت‌ها خواهد شد یا خیر؟ گفت: اعضای هیئت رییسه مدیران اجرایی با سابقه هستند که حتی من به عنوان رییس هیئت نیازمند نظراتشان هستم. نظرات پیشکسوتان پس از بحث و نظر اجرایی خواهد شد، زیرا بسکتبال اصفهان زمانی برای از دست دادن و فقط صحبت کردن ندارد، باید نظرات را به مرحله عمل برسانیم.
رییس هیئت بسکتبال استان اصفهان در رابطه با حواشی به وجود آمده در جام رمضان، خاطر نشان کرد: این مشکلات در مسابقات بزرگسالان تمامی رشته‌ها اتفاق افتاده است، علاوه بر آن در مسابقات بسکتبال جام رمضان سال‌های گذشته اتفاقات بسیار بدتری رخ داده بود، اما برای اولین بار است که کمیته انضباطی برای این کار جلسه برگزار می‌کند تا به شیطنت‌ها رسیدگی کند و احکام انضباطی را به طرفین ابلاغ می‌کند.
وی افزود: اتفاقی که در جام رمضان افتاد باید ریشه یابی فرهنگی شود و این موضوع را باید زمانی که توپ به دست بازیکن می‌دادند، می‌آموختند. هیچ بازیکنی به اندازه من و اوشین ساهاکیان در بسکتبال اصفهان افتخار آفرینی نکرده است، اما هیچ گاه به خودمان اجازه بی احترامی نمی‌دادیم. این نوع رفتار قابل قبول نیست و کسانی که شروع کننده این شیطنت بودند، جایگاهی در بسکتبال استان ندارند و ادامه این اتفاقات باعث لطمه به بسکتبال اصفهان خواهد شد.
داوری در واکنش به اینکه تقصیری متوجه رییس کمیته داوران هست یا خیر؟ گفت: هرچند فعل انجام شده اشتباه بوده است، اما هنگامی که بازیکن الفاظ رکیک به کار می‌برد، باید با او برخورد کرد، در هر صورت کمیته انضباطی با کسی تعارف ندارد و تبعیضی بین بازیکن و رییس کمیته داوران قائل نشد.
رییس هیئت بسکتبال استان اصفهان در رابطه با استعفای رییس هیئت داوران، تصریح کرد: رسول داوری یازدهم تیرماه استعفا داد و دلیل آن را دفاع از جامعه داوری در مقابل بی حرمتی بیان کرد، اما تصمیم گیری در این مورد را تا صدور احکام کمیته انضباطی به تعویق انداختیم تا با توجه به آن در این رابطه تصمیم بگیریم.
داوری با درخواست از فعالان بسکتبال استان برای همکاری به منظور بازگرداندن آرامش به بسکتبال اصفهان، ادامه داد: باید بپذیریم که انتخابات و رقابت برای ریاست هیئت به پایان رسیده است و اکنون زمان همدلی برای بازگرداندن آرامش به بسکتبال استان برای بازگرداندن آن به روزهای اوج داریم، امیدوارم دوستان بسکتبال رفتار و حرکات خود را هم سو با بسکتبال قرار دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 282043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟