نبرد پرتغالی ها و آزتک ها بر سر برنز/ آمادگی ژرمن ها و شیلیایی ها برای کسب نخستین جام

تیم های فوتبال مکزیک و پرتغال امروز از ساعت 16:30 برای دومین بار در رقابت های جام فوتبال کنفدراسیون ها رو در روی یکدیگر قرار می گیرند. دو تیم به ترتیب در مرحله نیمه نهایی مغلوب تیم های آلمان و شیلی شدند تا آخرین دیدار خود را در این جام برای کسب مدال برنز برگزار کنند.

پرتغال – مکزیک / شاگردان سانتوس در آرزوی رسیدن به مدال برنز

مکزیکی ها که به عنوان قهرمان آمریکای شمالی و پرتغالی ها به عنوان قهرمان اروپا راهی این رقابت ها شده اند در مرحله مقدماتی یک بار رو در روی یکدیگر ایستاند که حاصل آن بازی تساوی 2 بر 2 دوتیم بود.

پرتغال نخستین حضور خود را در جام کنفدراسیون ها تجربه می کند اما در طرف مقابل مکزیک هفتمین بار است که به این جام می آید، همچنین مکزیکی ها یک تجربه قهرمانی در این رقابت را دارند. با این حال آن ها امشب کار بسیار سختی را در مقابل پرتغال خواهند داشت.

 

پرتغال که موفق شده به عنوان قهرمانی اروپا دست یابد برای حضور در این مسابقات دست به جوان گرایی زده تا تیم بهتری را برای این رقابت ها و جام جهانی فوتبال آماده کند نتوانست از سد شیلی با انگیزه بگذرد تا بار دیگر رو در روی مکزیک قرار بگیرد.

 

بسیاری معتقدند که برنده این بازی از پیش مشخص است اما این گونه نیست و هیچ چیزی را نمی توان پیش بینی کرد. به طور قطع تعداد کمی از فوتبال دوستان انتظار داشتند که شیلی بتواند از سد پرتغال پر مهره آن هم با وجود کریستیانو رونالدو بگذرد اما این اتفاق افتاد تا شیلی به روند خوب خود ادامه دهد.

 

پرتغالی ها در18 بازی گذشته خود تنها در 4 بازی به برتری رسیده اند اما 9 کلین شیت داشته اند، در طرف مقابل مکزیکی ها آمار بسیار خوبی دارند و در 34 بازی گذشته خود تنها 3 بار باخته اند .

//کار نشود//نبرد پرتغالی ها و آزتک ها بر سر برنز / آمادگی ژرمن ها و شیلیایی ها برای کسب نخستین جام

آلمان – شیلی / ژرمن ها و مردان کوهستان به دنبال نخستین جام کنفدراسیون ها

تیم های ملی فوتبال آلمان و شیلی امشب در یکی از حساس ترین دیدار های فوتبال جهان در جام کنفدراسیون ها و در مرحله فینال یک بار دیگر رو در روی هم قرار می گیرند . دوتیم که در بازی گذشته خود به پیروزی رسیده اند و به ترتیب تیم های مکزیک و پرتغال را حذف کرده اند. هر دو مربی امیدوارند تا با برتری در ابزی امشب نخستین جام کنفدراسیون ها را به کشور خود ببرند.

آلمان که با ترکیب جوان خود به عنوان قهرمان جام حهانی 2014 راهی این مسابقات شده است در نخستین بازی خود به سختی توانست استرالیا را شکست دهد و در ادامه هم با کسب یک تساوی در مقابل شیلی و پیروزی در مقابل کامرون و مکزیک به فینال رسید تا نخستین فینال جام کنفدراسیون های خود را تجربه کند.

در طرف مقابل هم تیم ملی شیلی که دارای رنکینگ چهارم جهان است در حالی امشب به میدان می رود که در چند سال گذشته توانسته به 2 عنوان قهرمانی در آمریکای جنوبی دست یابد . شیلیایی ها در نخستین بازی خود توانستند کامرون را از پیش رو برداشتند و در ادامه هم با تساوی در مقابل آلمان و استرالیا و پیروزی در مقابل تیم پرتغال با درخشش براوو در نخستین حضور خود در جام کنفدراسیون ها شدند.

دو تیم که سابقه 8 رو یارویی در مقابل یکدیگر را دارند این بار در یک بازی بسیار مهم رو در روی هم قرار می گیرند. آلمانی ها که با ارائه یک بازی خوب در مرحله نیمه نهایی مکزیک را از پیش رو برداشتند برای نخستین بار است که به فینال جام کنفدراسیون ها می رسد . ژرمن ها البته تخصص خوبی در شکست نمایندگان آمریکایی جنوبی دارند.

آن ها در دو بازی رسمی گذشته خود مقابل نمایندگان این قاره به ترتیب با 7 و 1 گل برزیل و آرژانتین را مغلوب کرده اند و به عنوان قهرمانی جهان دست یافته اند.

شاگردان لوو که در یورو گذشته ناکام بودند امیدوارند با کسب این جام قدم محکی را برای جام جهانی سال آینده بر دارند. در طرف مقابل شیلیایی هم به دنبال آن هستند تا در نخستین حضور خود در این رقابت ها نخستین جام کنفدراسیون ها و سومین جام معتبر در 3 ساله گذشته را کسب کنند.

ژرمن ها اگرچه تیم هماهنگ و فوق العاده ای دارند اما به طور قطع امشب کار آسانی در مقابل براوو ، ویدال و سانچس نخواهند داشت.

 

کدخبر: 277985 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟