دلایل پژمان بازغی، برای سوپراستار نبودن محمدرضا گلزار در برنامه زنده تلویزیونی+ فیلم
حجم ویدیو: 7.76M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59

پژمان بازغی که شب گذشته شنبه ۱۰ تیرماه در برنامه مردم گرام شبکه ۳شرکت کرده بود، گفت: فیلم به خاطر خود فیلم می‌فروشد نه بازیگر. تعریف سوپراستار در دنیا خیلی فرق دارد. سوپراستار‌ها زندگیشان، کار‌هایشان زیر ذره بین هست. آن‌ها از حاشیه‌هایی که دارند پول درمی‌آورند. ما در ایران تعریفی به نام سوپراستار نداریم، چون سینمای صنعتی نداریم. من اعتقاد دارم این اتفاق در کشورمان نیفتاده است. رضا گلزار خوب هست و طرفدارهای بسیاری هم دارد اما فقط بعضی از فیلم‌هایش می‌فروشد. مثلا «سلام بمبئی» فروش بالایی داشته ولی «خشکسالی و دورغ» فروش نداشته است. رضا گلزار رفیق بنده است و فعالیت‌های غیرسینمایی هم دارد اما اینکه گفته می‌شود تمام فیلم‌های ایشان می‌فروشد و گفته می‌شود سوپراستار است، اشتباه است.
وی در ادامه صنعت سینمای ایران را ضعیف دانست و گفت: سینمای ما در بیست سال گذشته یک نوسان‌هایی در فروش داشته که فکر می‌کنم خیلی هم علمی نبوده است. در هالیوود وقتی عنوان سینما Cinema متولد می‌شود سه مولفه رسانه، هنر Art و صنعت را با خود به همراه دارد. بخش رسانه فراگیر بودنش و در واقع صادراتش را می‌گویند. بخش هنری که مربوط به هنر است و بخش صنعتی که بخش درآمدی آن است. ما یک محصولی در کشورمون می‌سازیم که ۵۴ کشور اسلامی داریم و قوانین ساخت فیلم‌ها در هیچ کشوری اندازه کشور ما اسلامی نیست و ما نمی‌توانیم صادر کنیم پس ما صنعت ضعیفی داریم.
بازغی در جواب مجری که گفت فیلم‌های اصغر فرهادی Asghar Farhadi در دنیا اکران شد، گفت: ما درباره محصول فرهنگی کشورمان صحبت می‌کنیم نه استثنائات فرهنگی. مثل این می‌ماند که بگوییم جلوی آرژانتین یک هیچ باختیم پس فوتبال‌مان خیلی قوی هست.! نه ما هنوز در آسیا حرف اول را نمی‌زنیم. استثنا جزء قاعده حساب نمی‌شود، به همین دلیل در کشورمان نوسان وجود داشته است.
بازیگر «اسرافیل» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سوپراستار در ایران را چه کسانی می‌داند، گفت: شهاب حسینی، پرویز پرستویی و فاطمه معتمدآریا از بازیگران مولف هستند یعنی وقتی فیلمشان را می‌بینیم تالیف در بازی‌هایشان را متوجه می‌شویم. اما ناجی گیشه هم داریم مثل رضا گلزار و رضا عطاران. این‌ها جزء سینمای عامه‌پسند هستند یعنی مردم می‌پسندند و بازی‌هایشان را تماشا می‌کنند و این بسیار عالی است که هرچقدر سینما بفروشد صنعت سینما هم قوی‌تر خواهد شد. فروش سینما در چندسال گذشته باعث شد همزمان با ساخت‌های پاساژهای تجاری سالن‌های سینما هم راه اندازی کنند. این‌ها نشان می‌دهد که علاقه‌مندی تجار به سینما هم کشیده شده است.
بازغی در ادامه از اینکه به حق خود در سینما رسیده است یا نه بیان کرد: مسیر سینما در دهه ۸۰ که من فیلم «دوئل» را بازی کردم به یکباره عوض شد و دیگر فیلم‌هایی از جنس «دوئل» را دوست نداشتند. من در سینما به حق خود رسیدم و فیلم‌های خوبی بازی کردم. فیلم‌ها را باتوجه به فیلمنامه انتخاب کردم نه از براساس روابط. فیلم‌ها را کمی گزیده‌تر انتخاب می‌کنم، بهرحال من دوره می‌انسالی را می‌گذرانم و سعی دارم خودم را حفظ کنم. یعنی برایم فیلمنامه نوشته شود و کارگردان برای بستن کست بازیگرای فیلمش به من فکر کند.

ویدیوی صحبت‌های بازغی را در ادامه پست می‌بینید.خود بازغی پس از انتشار این ویدیو نوشت:
«رضای عزیز کات های شیطنت امیز، رفاقت من و تو را زیر سوال نمی برد ،تو همیشه در قلب من سوپر استاری اگر باور نمی‌کنی از نفس بپرس».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 277892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟