شکوری: کاندیدای انتخابات فدراسیون فوتبال به جز لابی باید سیاسی هم باشد/ مدیون تاج هستم

ابراهیم شکوری دبیر اسبق فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت ثبت نام کاندیداهای انتخابات این فدراسیون به خبرنگار رکنا، گفت: اینکه در هر انتخاباتی ما به مشکل برمی‌خوریم، به اصل رعایت مفاد اساسنامه برمی‌گردد. من دقیقا نمی‌دانم برای دوستان چه مشکلی به وجود آمده که برخی از چرخه ثبت‌نام حذف شده و یا به مشکل برخورده‌اند.

وی ادامه داد: برخی به دلیل نقص مدرک و برخی به دلیل نبود فیزیکی نواب رییس از انتخابات بازماندند. اینکه برخی طبق اساسنامه عمل نکرده‌اند خود واقعیتی است که باید به آن پرداخت. البته که زمانی که من هم برای ثبت نام کاندیداها در فدراسیون بودم قانون به همین شکل عمل می‌کرد و در واقع اساسنامه قبلی هم همین شرایط را داشت، فقط با فرق اینکه در برای حضور در هیات رییسه باید 5 رای می‌بود حالا تبدیل به 2 رای شده و برای انتخابات رییس فدراسیون نیاز به 10 رای داشت که حالا تبدیل به 5 رای شده است. در کل باید بگویم قانون تغییر نکرده و شاید برخی از دوستان به موقع عمل نکرده و از ثبت نام به موقع جا ماندند.

شکوری درباره لابیهای پشت پرده برخی از کاندیداها در انتخابات پیش رو افزود: در همه جای دنیا و در همه انتخابات‌ها چه ورزشی و چه غیر ورزشی لابی وجود دارد و نمی‌توان خرده گرفت. در کشور ما هم وجود این لابی‌ها اساسأ مشکلی ندارد ولی مشکل آنجاست که ما فوتبالی‌ها به دلیل عدم وجود یک اتحادیه صنفی و یا نهاد قانونی فوتبالی همیشه دور از صحنه بوده و غیر فوتبالی‌ها و عمومأ سیاسی‌ها به جای ما سکاندار فدراسیون بوده‌اند.

دبیر اسبق فدراسیون فوتبال ادامه داد: فرق انتخابات فدراسیون فوتبال ما با سایر کشورهای دنیا در این است که در انتخابات ما علاوه بر لابی‌گری و تیم‌سازی، سیاسی‌کاری هم وجود دارد و این کار را خراب می‌کند.

شکوری درخصوص نامزدی مهدی تاج هم اظهار داشت: من به شخصه مدیون تاج هستم و ممنون‌دار او بوده‌ام. او در جایی که هیچ مدیری به یک آدم جوان اعتقادی نداشت، از من استفاده کرد و من هم هرجا که لازم باشد در کنار ایشان هستم چه مرا معرفی کرده باشد وچه این کار انجام نشده باشد. من سربازی هستم که در حین افزایش اطلاعات و تخصص خود هستم و در بدنه فدراسیون هرجا که لازم باشد و بتوانم مفید باشم در خدمت‌گذاری حاضرم.

انتهای پیام/

 

 

کدخبر: 805750 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟