بی‌توجهی مسئولان استان گلستان به گزارش‌های سازمان بازرسی/ حضور کم‌رنگ مسئولین اجرایی در صحنه محسوس است+عکس

قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جمع خبرنگاران در بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده استان گلستان گفت: به مردم عزیزمان قول می‌دهیم که اگر قصور و تقصیری در این رابطه وجود داشته باشد قطعاً رسیدگی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خانه‌ها در محاصره آب قرار گرفته است و مردم نمی‌توانند از منازلشان خارج شوند، از نیروهای بسیج، سپاه، ارتش و ناجا قدردانی کرد و افزود: نیروهای مسلح امکانات خوبی را برای مردم فراهم کرده و کمک‌های اولیه در اختیار افراد سیل‌زده قرار گرفته است.

این مقام قضایی با انتقاد از اینکه مسئولان اجرایی مشغول جلسه هستند و حضور کم‌رنگی در صحنه دارند، اضافه کرد: استاندار استان نباید به هر دلیلی حتی اگر دلیل موجهی نیز داشت استان را ترک می‌کرد.

قاضی سراج همچنین گفت: از سال 92، 5 گزارش مستند به استاندار، فرماندار و مراجعی که باید اصلاح امور کنند ارائه کردیم اما متأسفانه توجه لازم به گزارش سازمان بازرسی نداشتند.

بازدیدهای مسئولان مانع خدمت‌رسانی نشود

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تشکر از حضور در صحنه نیروهای جهادی بسیج، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و تأکید بر ضرورت یک مدیریت واحد در بحران افزود: حضور ناهماهنگ و پی‌درپی مسئولان ملی نباید لحظه‌ای در خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده، وقفه ایجاد کند‌.

وی ادامه داد: اولویت اول رفع مشکلات اولیه مردم حادثه‌دیده است و هیچ مسئول استانی حق ندارد به بهانه همراهی مسئولین کشوری از رسیدگی فوری به نیازهای اولیه مردم سیل‌زده غفلت کند.

قاضی سراج گفت: به زودی گزارش دقیق و جامعی از حادثه اخیر و میزان قصور هر یک دستگاه‌های مربوطه تقدیم آیت‌الله رئیسی رییس قوه قضاییه می‌شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 465950 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟