به گزارش رکنا، علی بداوی، پیشکسوت ملی‌پوش فوتبال ایران، درباره وضعیت تیم ملی و شرایط این تیم برای حضور در جام ملت‌های آسیا گفت: خوشبختانه امکانات تیم ملی قابل مقایسه با زمانی که ما بازی می‌کردیم نیست. تیم ملی با این امکانات بسیار خوب شده است و به سرمربی و بازیکنان کمک کرده تا آنها تیم قدرتمند و یکدست بشوند و انصافاً امسال حق‌شان است که قهرمان آسیا بشوند و ان‌شاءالله که این اتفاق رخ خواهد داد.

وی درباره گروه تیم ملی در مرحله مقدماتی نیز عنوان کرد: در گروه ساده‌ای قرار گرفته‌ایم بعد از دو برد مقابل یمن و ویتنام ما براحتی می‌توانیم از سد عراق عبور کنیم و با اقتدار از این گروه به مرحله بعد صعود کنیم. چراکه این تیم پیش از این هم در جام جهانی بازی کرده و بازیکنان در عین جوانی تجربه و روحیه بسیار بالایی دارند، اکثر آنها لژیونر هستند و بهترین‌های فوتبال کشور به شمار می‌روند.

بخش دیگری از صحبت‌های مدافع اسبق تیم ملی پیرامون رقبای اصلی ایران در این جام بود. بداوی در این‌باره تصریح کرد: بنده فکر می‌کنم تیم‌های ژاپن، کره، عربستان و استرالیا که تیم‌های برتر قاره به غیر از ایران هستند می‌توانند رقیبان اصلی ما باشند ولی فراموش نکنیم ما در جایگاهی‌ هستیم که می‌توانیم قدرت خود را به هر تیمی در آسیا تحمیل کنیم.

وی در مورد میلاد محمدی نیز اظهار داشت: ما مدافعان بسیار خوبی داریم و میلاد هم خوشبختانه به قول معروف آچار فرانسه تیم ملی است و این قابلیت را دارد که در هر پستی که کی‌روش بخواهد بازی کند.

بداوی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه از جام ملت‌های سال ۲۰۰۴ چه خاطراتی در ذهنش مانده اظهار کرد: همه آن روزها برای من خاطره خوبی است در آن زمان بازی کردن در کنار بزرگانی مانند علی دایی و علی کریمی برای من که آن زمان جوان بودم افتخار بزرگی بود و آن تیم در آن دوره شانس زیادی برای قهرمانی داشت اما به دلیل برخی اتفاقات و برخی ناداوری ها به ویژه در بازی چین نتوانستیم به جمع 4 تیم برتر راه پیدا کنیم.

بازیکن سابق تیم مل درباره این که ماجرای دعوا و کتک‌کاری او با رحمان رضایی در حین بازی با عمان چه چیزی بود گفت: این خاطره برای من کمی تلخ است، خاطرم هست که رحمان رضایی در یک کورس که با مهاجم حریف داشت جا ماند و مجبور شد روی او خطا کند، وی بعد از خطا بر روی بازیکن حریف سر من داد زد که بعد من هم گفتم تو خطا کردی چرا سر من داد می‌زنی! که بعد از این مشاجره آن اتفاقات افتاد، اما جو تیم ملی آنقدر در آن زمان خوب بود که در رختکن بعد از صحبت‌های آقای دادکان و با وساطت سایر ملی‌پوشان ما آشتی کردیم و مشکل خاصی هم نبود.

بداوی در رابطه با اینکه برخورد برانکو با آن دو بازیکن در بین دو نیمه چه بود، عنوان کرد: برانکو با ما دو نفر صحبت خاصی نکرد و فقط روی مسائل دیگر تیم معطوف بود و درباره مسائل فنی در بین دو نیمه با ما صحبت کرد و خاطرم هست که او وارد دعوای ما نشد و فقط درباره ابعاد فنی بازی و اینکه ما باید چگونه بازی کنیم با بازیکنان صحبت کرد.

کاپیتان سابق فولاد خوزستان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره حضور قطبی در این باشگاه گفت: این را باید ابتدا بگویم من معتقدم آقای پورموسوی می‌توانست بیشتر از این به فولاد کمک کند، به هر حال حالا این انتخاب انجام شده و آقای قطبی یک مربی شناخته شده و بسیار خوب است که در تیم ملی و پرسپولیس کارکرده و حضور او شوک مثبتی برای فولاد بود. اما آقای قطبی در حال جمع کردن بازیکنان جدید است و می‌خواهد چند بازیکن را به این تیم اضافه کند.

بخش پایانی صحبت‌های بداوی خطاب به ملی‌پوشان بود، او در این باره گفت: ملی‌پوشان بدانند ما همه آنها را دوست داریم و از آنها حمایت می کنیم، امیدواریم که آنها بتوانند از حقانیت فوتبال ایران دفاع کنند و عنوان قهرمانی را برای کشور عزیزمان به ارمغان بیاورند. خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 449105 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟