این اجساد بعد از مرگ مدلینگ شدند ! + عکس هاس تاسف آور

به گزارش گروه ترجمه رکنا، این مد که از سال 2014 در پورتو ریکو شکل گرفت و واکنش‌های زیادی را حتی از طرف دولت برانگیخت اکنون در آمریکا هم شیوع پیدا کرده است. در این روش که «مومیایی کردن افراطی» نام دارد مرده‌ها به شکل‌های مختلف نشانده شده و تزئین می‌شوند تا از آنها عکاسی شده و در مردم در کنارشان جمع شوند. 
خانواده‌ها طی مراسم تشییع جنازه عزیزانشان این کار را انجام می‌دهند و مرده را در خانه بین جمع طوری می‌نشانند و لباس می‌پوشانند که گویی هنوز زنده است.
میکی ایسترلینگ یکی از کسانی است که بعد از مرگ با این روش عجیب گرامی داشته شده است. خانواده او بعد از مرگ میکی در خانه خود در نیوارلئانز یک مهمانی Party بزرگ ترتیب دادند و جسد میکی را هم با لباس‌های رنگارنگ و آرایش صورت بین خود نشاندند. غذاهایی که میکی دوست داشت و موسیقی مورد علاقه او جاز هم جزوی از برنامه بود. میکی که همیشه در خانه‌اش اینطور مهمانی‌ها را به پا می‌کرد قبل از مرگش به دخترش گفته بود می‌خواهد بعد از مردن برای آخرین بار در چنین مراسمی شرکت کند. 
بسیاری از خانواده‌ها که از این روش برای گرامیداشت عزیزانشان استفاده می‌کنند، آنها را در حالتی قرار می‌دهند که در طول عمرشان به آن شناخته شده بودند و اشیای مورد علاقه‌شان را در کنارشان قرار می‌دهند. مانند خانواده رنارد متیوی 18 ساله که در خیابان تیر خورده و کشته شده بود او را در حال انجام کار مورد علاقه‌اش یعنی انجام بازی‌های ویدیویی جاودانه کردند. 
روش «مومیایی کردن افراطی» که توسط افراد شاغل در صنعت کفن و دفن مرده‌ها انجام می‌شود به خصوص در نیواورلئانز آمریکا محبوب شده است ولی قبل از آن در پورتوریکو به شدت مورد استقبال قرار گرفته بود. این کار در آنجا «ال مورتو پارائو» که به معنای مرده‌های ایستاده است نام دارد و در صدر اخبار کشور قرار گرفته است.
پاتریک شون که یک مدیر تدفین است در مورد این کار می‌گوید: خانواده من 144 سال است که در صنعت کفن و دفن هستند. در 120 سال اول همه مراسم تدفین درست ماند هم بود. ولی در حدود 15 سال اخیر، تفاوت‌های زیادی شکل گرفته است. تجربه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند مراسم تدفین را شخصی‌تر کند. وقتی چنین تشییع جنازه‌ای می‌بینی حسی مانند تشییع جنازه‌های قبلی نداری. بیشتر فضای شادی شکل می‌گیرد. مثلا می‌گویی ببین طرف چه زیبا دیده می‌شود. حس میکنی که در یک مهمانی خوب شرکت کرده‌ای.

کدخبر: 403323 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟