داستانک های متفاوت و زیبا

این داستانک های جالب را از دست ندهید.

وقتشه

دستم را دراز کردم که بگیرمش، دمش را گرفتم اما خودش را بیرون کشید. خیلی تقلا می‌کرد. گنجشک بیچاره، نفس نفس می‌زد و ترسیده بود. از زیر صندلی به زیر تخت از زیر تخت تا کنار پنجره.

داشتم کلافه می‌شدم. صدای جیک‌جیکش گوش‌خراش و بلند بود. نمی‌دانستم از کجا آمده بود توی اتاق. پنجره هم باز نبود. مدام صدا می‌کرد و خودش را به در و دیوار می‌زد.

بالاخره روی میز کنار تخت به دامش انداختم و دستم را رویش گذاشتم. با اینکه کوچک بود عجب صدای گوش‌خراشی داشت. هی بلندتر و واضح‌تر می‌شد. جیک جیک جیک جیک... و بلندتر... جیک جیک جیک و دیگر شبیه جیک جیک نبود؛ ساعت کنار تخت بود که هشت صبح را اعلام می‌کرد.

بهاره به‌گوی/ 1008---0915

دلقک

آن شب هیچ کس نخندید حتی لبخند زورکی هم نزد. از حرکات موزون بندبازها روی طناب باریک فریاد نزد. تعجب نکرد. از شیرین‌کاری‌های ژانگولرها خوشش نیامد. از نعره شیری که از حلقه آتش پرید نترسید.

از وحشت سرجایش میخکوب نشد. هیچکس قلبش از هیجان زیاد از جا کنده نشد.

موقع ترک سالن هم تماشاچیان غمگین بودند سرهای همه پایین بود. آن شب دلقک سیرک در پرده اول برای تماشاچیان یک دل سیر گریه کرده بود.

6434---0930

کنکور

یهو پاش لیز خورد و پرت شد تو دره. چشاش رو باز کرد. فقط تاریکی بود. سرش رو از زیر پتو بیرون آورد. چشاش قفل شد رو عقربه‌های ساعت. عرق سردی به تنش نشست. تنش لرزید.

به ساعت مچیش نگاه کرد. دیر شده بود. واقعا دیر شده بود. زحمت یه سالش به هدر رفته بود. طعم تلخ دهانش رو مزه کرد قد یک سال سنگینی نشست رو سینه‌اش.

حیدر/ 6400---0936

یک انتخاب تا آخر عمر

ماه‌های آخر بارداری اش بود. استرس‌های مادرانه از یک سو و طلاق از سوی دیگر. غم‌ها پر و بالش را شکستند.

زنی پاک و باایمان آخر به کدامین گناه. شوهری کوته‌فکر شاید طلاق تنها راه این زندگی است اما چرا انسان‌های کوته‌فکر خودشان بی‌خیالند و فقط مشکلات را به دیگران هدیه می‌دهند.

مشکلاتی که یک عمر بر افراد اثرگذار هستند چه مادر چه کودک . وقتی به این فکر می‌کنم که انسان اشرف مخلوقات است پس چرا؟ چرا؟ آیا نمی‌شود فقط این موضوع را از حیوانات الگو بگیریم؛ یک انتخاب تا آخر عمر! عشق به زندگی. خدایا عقلی به کوته‌فکران بده تا هیچ موقع کودکی تنها نماند و هیچ زوجی تنها نماند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

گل خوشبختی/ 5632---0939

کدخبر: 651230 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟