امدادگران و نجاتگران خوزستانی در مسیر عاشقی همقدم با زائرین حسینی هستند

به گزارش رکنا به نقل از  روابط عمومی جمیعت هلال احمر استان خوزستان، امیرعباس نجفی عنوان کرد : هرساله استان خوزستان در اربعین حسینی میزبان حجم انبوهی از مشتاقانی است که در مسیر عاشقی قدم بر می دارند و خود را به کربلا می رسانند .  جمعیت هلال احمر استان خوزستان نیز همه ساله تمهیدات لازم را جهت خدمت رسانی به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) به کار می بندد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان در ادامه افزود : دو قرارگاه عملیاتی و پشتیبانی امداد و نجات با تجهیزات کامل امدادی در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه ایجاد شد تا در ارائه خدمات امدادی تسریع و تسهیل ایجاد کند

وی ادامه داد : طبق آمار مرکز کنترل و هماهنگی عملیات از آغاز طرح ملی امداد و نجات در اربعین حسینی تا امروز در مرز شلمچه به ۳هزار و ۵۱۱ نفر از زائرین در ایستگاه پایش تست قند خون و فشارخون خدمت رسانی شده ، ۳هزار و۳۶۲ نفر بصورت سرپایی درمان شدند ، 101 نفر به مرکز درمانی انتقال یافتند ، ۲هزار و۴۶۰ عدد ماسک و ۵هزار و۸۰۳ عدد بروشور توزیع شده است . همچنین 13 دستگاه خودروی آمبولانس ، 1 دستگاه خودروی ارتباطات در این مرز استقرار دارند و 7 پست موقت خدمت رسانی دایر شده است.

در مرز چذابه نیز : 936 نفر از زائرین پایش تست قند خون و فشارخون گرفته شده ، 920 نفر بصورت سرپایی درمان شدند ، 9 نفر به مرکز درمانی انتقال یافتند ، ۹هزار ۵۶۷ عدد ماسک و ۲هزار ۹۶۷ عدد بروشور توزیع شده است . همچنین 14 دستگاه خودروی آمبولانس ، 1 دستگاه خودروی ارتباطات در این مرز استقرار دارند و 10 پست موقت خدمت رسانی بر پا شده است .

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان در پایان گفت : خدمت رسانی ها همچنان ادامه دارد و تا پایان بازگشت کامل زائرین از زیارت عتبات عالیات تیم ها در حالت آماده به کمک رسانی قرار دارند.

امدادگران همقدم با زائرین حسینی

کدخبر: 825229 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟