تحلیل قیمت خودرو در بازار جهانی

با این وجود تحلیل‌هایی که درباره قیمت خودرو در بازار جهانی انجام شده نشان می‌دهد که متخصصان خودرو رشد تقریباً دو برابری را در طی ده سال آینده انتظار دارند. در این مطلب به تحلیل قیمت خودروها در بازار جهانی می‌پردازیم.

تحولات بازار جهانی خودرو

تحولات بازار جهانی خودرو

اگر در اینترنت یا سایت‌های فعال در حوزه صنعت خودرو جستجو کنید با اطلاعات زیادی درباره تغییرات قیمت خودروهای ایرانی و خارجی در بازار خرید و فروش خودرو روبه‌رو می‌شوید. اما بهتر است گستره دید را وسیع‌تر کنیم و از قیمت خودرو امروز در بازار جهانی هم اطلاعات به دست آوریم.

بازار جهانی خودرو نیز تحولات غیرقابل قابل انکاری را در این سال‌ها تجربه کرده است. اگرچه در دوره همه‌گیری کرونا، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی تحت تأثیرات منفی این عامل واگیردار قرار گرفتند، تقاضاهای افرادی که قصد داشتند صاحب ماشین شوند نیز تأثیرگذار بودند.

در حقیقت با توجه به نیاز متقاضیان خودرو برای خرید، لیزینگ و کرایه کردن خودروها و یا خریداری قطعات ماشین، قیمت خودرو امروز در بازار متحمل فرازونشیب‌هایی بوده است.

عوامل مؤثر در تحولات بازار جهانی خودرو

شاید بهتر باشد بدانید که روند تغییر وسایل نقلیه در 3 تا 5 سال آینده رشدی تصاعدی را تجربه خواهد کرد. علل مختلفی برای این تحولات وجود دارند. برای مثال تکنولوژی‌های جدیدی که در خدمت بشر هستند یکی از این علل است.

سلایق متقاضیان خودروها که کودکان امروز و نسل‌های بعدی آن را تشکیل می‌دهند و گرایش شرکت‌ها به تولید خودروهای مقرون‌به‌صرفه‌تر نیز عوامل تأثیرگذار بعدی به شمار می‌آیند. بنابراین نمی‌توان با توجه به تنها یک عامل و آن هم قیمت خودرو امروز صفر به بررسی دقیق بازار جهانی خودرو بپردازیم.

قیمت خودرو امروز در بازار جهانی

قیمت خودرو امروز نه تنها در ایران بلکه در کشورهای توسعه‌یافته‌ای مانند آمریکا و انگلستان نیز رشد قابل توجهی داشته است. مؤسسه تحلیل‌کننده داده (J.D. Power) در سپتامبر 2022 اعلام کرد که قیمت خرید خودروهای آمریکایی در این ماه 6.3 درصد رشد داشته است.

در حالی که قیمت بنزین و نرخ بهره نیز همزمان رشد کرده‌اند. تحلیلگر آمریکایی بر این باور بوده که تورم اقتصادی و افزایش قیمت قطعات خودروها در این افزایش قیمت حرف اول را می‌زنند. جالب است بدانید که در کشورهای دیگر نیز چنین تحولاتی به چشم می‌خورد. اگرچه نباید اثر منفی همه‌گیری کرونا را در سرمایه‌گذاری خودروسازان در سال 2020 نادیده بگیریم.

برای مثال (Europcar)، (Hertz) و (Avis) که سه شرکت مطرح در صنعت خودرو هستند، با کاهش 63، 83 و 74 درصدی ارزش سهام مواجه شدند. از طرفی 9 کشور شاهد کاهش 30 درصدی تقاضای خودرو بودند.

چالش‌های اقتصادی که شرکت‌های خودروسازی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند باعث شده که این شرکت‌ها کاهش بودجه، افزایش چرخه عمر تجهیزات، کاهش تعداد کارکنان و کاهش حقوق در کوتاه‌مدت را به همراه داشته باشند. در عوض محصولات تولید شده نیز در قیمت خودرو امروز تأثیر بسیاری داشته‌اند.

تحلیل قیمت خودروهای لوکس در بازار جهانی

خودروهای لوکس در بازار جهانی

ماشین‌های لوکس یکی از پرطرفدارترین خودروها در کشورهای مختلف هستند. بر اساس تحلیل‌ قیمت خودروهای لوکس در بازار جهانی می‌توان انتظار داشت که ارزش بازار خودروهای لوکس از 440 میلیارد دلار کنونی به 600 میلیون دلار در پنج سال آینده افزایش یابد که بر اساس آمار (CAGR) این مقدار معادل 5 درصد خواهد بود.

جالب است بدانید که بازار خودروهای لوکس نیز از آسیب‌های همه‌گیری ویروس کرونا در امان نبوده است. هرچند درباره ماشین‌های لوکس باید بگوییم که قیمت خودرو امروز تحت تأثیر عوامل دیگری هستند.

لیست قیمت خودرو امروز در بازار جهانی

در انتها به قیمت خودروهایی نگاه می‌اندازیم که در سطح جهانی مطرح هستند، هرچند لیست خودرو امروز این بازار، فهرستی طولانی خواهد بود.

1-(Rolls Royce Boat Tail)

رولزرویس خودروی (Rolls Royce Boat Tail) را در سایز متوسط و با قیمت 28 میلیون دلار وارد بازار خودرو کرده است و قیمت امروز خودرو صفر (Rolls Royce Boat Tail) در میان گران‌قیمت‌ترین گزینه‌ها قرار دارد.

2- (Bugatti La Voiture Noire)

(Bugatti La Voiture Noire) این خودرو که رنگ مشکی آن را تنها رونالدو در جهان دارد، به عنوان دومین خودروی گران جهان شناخته می‌شود. این خودروی 18 میلیون دلاری در سال 2019 رونمایی شد و همچنان در صدر خودروهای پرطرفدار قرار دارد.

3- (Pagani Zonda HP Barchetta)

خودروی (Pagani Zonda HP Barchetta) که در زادروز مؤسسش معرفی شد، قیمت 13 میلیون دلار دارد.

4- (Lamborghini Veneno Roadster)

(Lamborghini Veneno Roadster) در میان 13 خودرویی بود که در سالروز تأسیس لامبورگینی با قیمت 4 میلیون دلار به فروش رسید. طراحی ویژه این خودرو که متأثر از نمونه‌های اولیه اسپورت بود، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

جمع‌بندی

در این مطلب به این موضوع پرداختیم که بازار جهانی خودرو تحت تأثیر عواملی مانند تورم اقتصادی، افزایش قیمت قطعات خودرو و حتی همه‌گیری ویروس کرونا متحمل تغییراتی بوده است. اما تحلیل قیمت‌ها نشان می‌دهد که خودروهای معمولی و لوکس همزمان با افزایش تقاضا، رشد قیمتی نیز خواهند داشت.

کدخبر: 868967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟