پیش فروش جدید شاهین ، ساینا ، کوییک ، تیبا و 5 محصول دیگر سایپا از امروز دوشنبه 8 دی ماه 99 + قیمت

به گزارش رکنا، پیش فروش جدید محصولات سایپا در حالی از امروز دوشنبه هفتم دیماه ۱۳۹۹ آغاز می شود که این پیش فروش برخلاف رویه مورد استقبال بازار به صورت فروش فوق العاده و با موعد تحویل کوتاه مدت – حداکثر ۹۰ روزه نیست بلکه خودروهای موجود در این پیش فروش یکسال دیگر به خریداران تحویل می شود.

قیمت شاهین اعلام شد

در این نوبت شرکت سایپا پیش فروش شاهین را در جدول پیش فروش های خود گنجانیده است و برای این خودرو مبلغ ۱۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به عنوان پیش پرداخت درنظر گرفته است. قیمت مصوب این خودرو توسط شورای رقابت در حال حاضر حدود ۲۳۶ میلیون تومان قیمت گذاری شده است اما پیش خریدکنندگان یکسال دیگر لزوما این خودرو را به قیمت مذکور تحویل نخواهند گرفت و در قرارداد آنها قید می شود قیمت خودرو توسط شرکت سایپا بر اساس نرخ مصوب کارخانه در زمان تحویل محاسبه می شود.

پیش فروش شاهین و محصولات دیگر سایپا

علاوه بر پیش فروش شاهین ، پنج مدل سواری دیگر از محصولات سایپا شامل ساینا دنده ای، کوییک دنده ای، تیبا صندوق دار، تیبا ۲، کوییک R نیز در این نوبت از پیش فروش محصولات سایپا به چشم می خورد که مبالغ پیش پرداخت در نظر گرفته برای هر یک از این خودروها به شرح ذیل است؛

پیش پرداخت تیبا صندوق دار ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

پیش پرداخت تیبا ۲ ۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

پیش پرداخت ساینا دنده ای ۴۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

پیش پرداخت کوئیک دنده ای ۶۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

پیش پرداخت کوئیک آر ۶۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

متقاضیان بر سر دو راهی برای سال 1400

پیش فروش این سواری ها در حالی صورت می گیرد که مشخص نیست قیمت مصوب کارخانه ای این خودروها در یکسال آینده یعنی تاریخ تحویل – آذرماه ۱۴۰۰ – چه تناسبی با قیمت بازار آنها داشته باشد. در حال حاضر نیز پیش خرید کنندگان خودروهای کوییک در ماه های ابتدایی سالجاری نسبت به قیمت گذاری این خودرو معترض هستند چرا که قیمت کارخانه ای این خودرو در حال حاضر ۱۳۶ میلیون تومان است که تفاوت چندانی با قیمت بازار ندارد و این درحالیست که آنها مدتها پول خود را به عنوان پیش پرداخت به حساب سایپا واریز کرده اند. در مورد خودروی شاهین نیز این انتقاد از سوی پیش خریدکنندگانی که این خودرو را در اولین فراخوان پیش خرید کرده اند وجود دارد چرا که آنها نیز به قیمت گذاری ۲۳۶ میلیونی این خودرو اعتراض دارند.

سایپا در این نوبت از پیش فروش محصولات خود به پیش فروش ۳ مدل وانت نیز اقدام کرده است که دو مدل از آنها را – نیسان وانت ها – در بهار سال آینده به مشتریان تحویل می دهد. پراید وانت و دو مدل نیسان وانت قرار است در این پیش فروش به مشتریان فروخته شود و این درحالیست که اخیرا سازمان محیط زیست و پلیس راهور اعلام کردند نیسان وانت ها از سال آینده شماره گذاری نمی شوند و دیگر نباید تولید شوند چرا که استانداردهای لازم برای تولید در کشور را ندارند. مشخص نیست سایپا که هنوز از تحویل نیسان وانت هایی که قبلا پیش فروش کرده ، به دلیل معضل شماره گذاری خودداری می کند، چگونه دوباره در این نوبت از پیش فروش این خودروها را نیز در لیست پیش فروش گنجانده است.

پیش پرداخت وانت ها چقدر است؟

پیش پرداخت های در نظر گرفته شده برای پیش فروش این سه مدل وانت به شرح ذیل است؛

پیش پرداخت وانت پراید(سایپا ۱۵۱) ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

پیش پرداخت وانت نیسان تک سوز آپشنال ۹۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

پیش پرداخت وانت نیسان دوگانه سوز ۱۰۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 645043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟