پیش بینی قیمت خودرو تا پایان ۹۹

این روزها شرایط در بازار خودرو نسبت به ماه های گذشته تغییر کرده است. پس از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا دیدگاه مردم درخصوص وضعیت قیمت ها تغییر کرد و ریزش ها در بازارهای مختلف شروع شد. این وضعیت در رابطه با بازار خودرو نیز صادق است و قیمت ها تاحدودی افت کرد. اما آیا این روند ریزش قیمت ها در بازار خودرو تا پایان سال ادامه خواهد داشت یا دوباره شاهد موج جدید گرانی ها خواهیم بود.در این میان فروشنده خودرو در بازار زیاد شده چرا که بسیاری نگران کاهش قیمت بیشتر هستند اما در مقابل خریداران دست نگه داشته اند تا قیمت ها به حالت منطقی خود برسد. برای بررسی بیشتر این موضوع گفت و گویی با سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو انجام دادیم تا از وضعیت قیمت ها در بازار خودرو اطلاعات بیشتری کسب کنیم. با گسترش نیوز همراه باشید.

ریزش دوباره قیمت خودرو؟

موتمنی در ابتدای صحبت ها در خصوص شرایط بازار خودرو اظهار کرد: وضعیت بازار خودرو آرام اما بدون مشتری است. قیمت ها رو به کاهش است و طی دو سه هفته اخیر تقریبا ۲۵ درصد نرخ ها افت کرد. فروشنده در بازار زیاد است اما خریدار نیست. همه می دانند که در روزهای آینده ریزش قیمت ارز را خواهیم داشت و قیمت خودرو نیز ارتباط مستقیم با نوسانات ارزی دارد. احتمال دارد قیمت ارز روی ۲۲ هزار تومان برسد و نرخ خودرو مجدد ریزشی شود.

گرانی تا آخر سال نخواهیم داشت

وی در رابطه با وضعیت قیمت خودرو تا پایان سال به گسترش نیوز گفت: ما دیگر افزایش قیمت خودرو در بازار نخواهیم داشت و این قضیه تا آخر سال ادامه دارد. بازار خودرو را مثبت می بینیم و قیمت ها به حالت منطقی خواهد رسید. زمانی که دلار ۲۲ هزار تومان بود پراید تقریبا ۷۸ میلیون تومان قیمت داشت. پراید الان به حدود ۱۰۲ میلیون تومان رسیده اما موقع خرید حداکثر ۹۵ میلیون تومان از فروشنده می خرند. بنابراین خودرویی مانند پراید نیز جا دارد که ۱۰ الی ۱۵ درصد دیگر قیمتش افت کند. سمند نیز پیش از این ۱۷۰ میلیون تومان بود و الان به ۱۹۵ میلیون تومان رسیده است پس امکان کاهش قیمت ۲۵ میلیون تومانی آن نیز وجود دارد.

پراید چند میلیونی خریدار دارد؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو افزود: به طور کلی می توان گفت قیمت خودرو ۱۰ الی ۱۵ درصد دیگر کاهش خواهد یافت. فاصله نرخ خودرو در کارخانه و بازار زیاد است. وضعیت خودروهای وارداتی و مونتاژ با مدل های داخلی نیز یکسان است و همه در حال کاهش قیمت هستند. قیمت ها به دلیل این که نوسان زیاد دارد نرخ نامه ای اعلام نمی شود. یک زمانی فروشنده قیمت ها را در بازار تعیین می کرد اما الان شرایط برعکس شده و فروشنده نرخ تعیین می کند. در خصوص پراید نیز با قیمت ۹۰ الی ۹۵ میلیون تومان خریدار دارد.

وی در پایان اشاره ای نیز به تعطیلات دو هفته ای کرد و گفت: در خصوص تعطیلی های دو هفته ای ما مطیع ستاد مبازه با کرونا هستیم و هر بخشنامه ای در این خصوص صادر شود رعایت می کنیم. ما در گروه ۲ قرار داریم و باید این مسئله را رعایت کنیم تا ویروس کرونا ریشه کن شود. بنابراین گفته شده در صدا و سیما که نمایشگاه های خودرو در شهرهای قرمز تعطیل شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 630253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟