خودروی الکتریکی جدید فولکس واگن رکورد مسابقات گودوود را شکست!

ولکس واگن (VW) یا همان فولکس واگن به وضوح از ثبت رکورد اتومبیل الکتریکی خود برای مسابقات hill climb در جشنواره سرعت گودوود ۲۰۱۸ راضی نبوده است.

این شرکت اینبار در سال ۲۰۱۹ در همایش Goodwood با یک خودرو جدید ظاهر شد تا رکورد های جدیدی را به نام خود ثبت کند.

این خودرو مسابقه ای ID.R (رانده شده توسط Romain Dumas) با استایل جدید و پیشرفته ای، به فستیوال جشنواره Goodwood بازگشته است، در حالی که رکورد صعود پیمایش مسیر مسابقه هیل کلایمب را از ۴۱٫۱۸ قبلی به مدت زمان ۳۹٫۹ ثانیه رسانده است، و این به اندازه کافی سریع است تا رکوردی که ۲۰ سال پیش توسط نیک هیدفلد (Nick Heidfel) با ماشین فرمول یک مکلارن MP4 / 13 ثبت شده است را بشکند.

با توجه به قدرت پایین آن (۵۰۰ کیلو وات در برابر با ۵۷۴ کیلو وات معادل)، این بدان معنا است که خودرو های کم قدرت نیز می توانند سریع و عالی باشند.

راه حل و روش این پیروزی، همانطور که ممکن است تصور کنید و حدس بزنید، صرفه جویی در وزن این خودرو بوده است.

بر خلاف نوع Pikes Peak، خودرو ID.R در Goodwood برای “به حداکثر سرعت رسیدن” بهینه سازی شده است، که با باتری کوچکتری تنظیم و طراحی شده تا یک شتاب کوتاه اما شدید را برای پیمایش مسیر ۱٫۱۶ مایلی هیل کلایمب در اختیار داشته باشد.

در این زمینه بحث های فراوانی وجود ندارد، چرا که یک خودرو فرمول ۱ بهترین رکورد قبلی را به خود اختصاص داده بوده است، اما این رکورد جدید یادآور این است که هنوز هم ماشین های EV می توانند با یک پیروزی بزرگ ماشن های فوق العاده و منحصر به فردی باشند.

همانطور که VW در تلاش است تا سایر رکورد های دیگر را نیز به خود اختصاص دهد، در نهایت این ثبت رکورد ها یک کمپین تبلیغاتی برای ماشین های جدید این شرکت خواهد بود.

فولکس واگن می خواهد نشان دهد که طرفدار بزرگ خودروهای الکتریکی و برقی است و رسوایی های مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای دی اکسید در گذشته را به خوبی پشت سر گذاشته است.

این رویداد چند چیز را کاملا به وضوح نشان می دهد، اینکه می تواند اثبات کند که ماشین های الکتریکی (EV) می توانند با انرژی تجدید پذیر خود در برخی از سخت ترین مسابقه های ماشین رانی در سیاره نیز به خوبی شرکت کنند.

رکورد قبلا ثبت شده ۴۱٫۱۸ ثانیه بوده؟

این رکورد تازه مثله گرم کردن بوده است.

رکوردی جدید با یک خودرو الکتریکی در مدت زمان بی نظیر ۳۹٫۹ ثانیه ثبت شده است.

این واقعا بی نظیر و حیرت انگیز است…برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 488053 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟