انهدام باند بزرگ شاهدان دروغین / 12 کارچاق کن در گلستان بازداشت شدند

به گزارش رکنا، حیدر آسیابی رئیس‌کل دادگستری استان گلستان در تشریح این خبر گفت: سرکردگان این شبکه، در قالب 6 باند شاهدان دروغین را ساماندهی کرده بودند و با دریافت پول‌های کلان به افراد متقاضی در دادسراها و دادگاه‌های استان معرفی می‌کردند.

وی درباره نحوه شناسایی این شبکه گفت: کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان چند ماه پیش زمان رصد ورودی دادگستری گرگان به رفت و آمد چند نفر که به عنوان شاهد در دست‌کم ۲۰ پرونده به عنوان شاهد حاضر شده بودند، مشکوک شدند. در ادامه اقدامات اطلاعاتی، سه سرکرده آنان شناسایی و همه دستگیر شدند.

سرنخ‌های به‌دست آمده از این سه نفر، کارشناسان حفاظت و اطلاعات گلستان را به پنج باند دیگر از شاهدان دروغین در شهرهای گنبدکاووس، علی‌آباد کتول، خان‌ببین، آزادشهر و آق‌قلا رساند که به صورت شبکه‌ای با اعضای این باند در گرگان همکاری می‌کردند.
با تلاش‌های صورت گرفته هر ۱۲ سرکرده این باندها در گلستان دستگیر شدند و تحقیقات برای شناسایی دیگر اعضای این باند ادامه دارد.
وی در ادامه از اقدامات ویژه حفاظت و اطلاعات دادگستری استان برای برخورد با کارچاق‌کن‌‎ها و شاهدان دروغین هم در گلستان خبر داد و بیان کرد: برای تسهیل در شناسایی این متخلفان، نیروهای ویژه حفاظت و اطلاعات در همه حوزه‌های قضایی استان مستقر شده‌اند.
آسیابی با بیان اینکه سامانه ۱۵۸۰ پل ارتباطی مردم با حفاظت و اطلاعات دادگستری است، افزود: مردم در تماس با این سامانه می‌توانند کارچاق‌کن‌ها ، شاهدان دروغین و تخلف‌های احتمالی را که در دادگستری و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه مشاهده می‌کنند، اطلاع دهند.

کدخبر: 943270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟