معجزه پای چوبه دار قاتل اعدامی + عکس ناز خانم و شرط زیبایش

به گزارش رکنا ،انگار زبانش دیگر کارنمی کرد و مات ومبهوت به زمین نگاه می‌کرد و خودش زودتر از بقیه به استقبال مرگ رفته بود....مادر و خواهر مقتول وارد صحنه شدند ناز خانم  مادر سالخورده 2  دختر و 5 پسر است تا چشم اش به متهم  و طناب چوبه دار افتاد از هوش رفت و لحظاتی بعد وقتی به هوش آمد رئیس اجرای حکم از او خواست خودش طناب مرگ قاتل پسرش را دور گردنش بیندازد که اینبار با یک جمله ، سرنوشت پسر جوان تغییر کرد. مادر پیر گفت او را به حرمت قرآن می بخشم....

بخشش قاتل

غش کردن اعدامی

این جمله کافی بود که متهم نقش برزمین شود حتی فرصت نکرد از مادر مقتول تشکر کند آنقدر گیج شده بود که اینبار او از هوش رفت وقتی در بهداری به هوش آمد تازه فهمید که خدواند به او نظر کرده و زندگی تازه اش را مدیون بخشش مادر مقتول است.

12 سال قبل

پسر نانوا که  ۱۲سال پیش درجریان درگیری مرد جوانی را با چاقو به قتل رسانده بود و پس از محاکمه قضات دادگاه با توجه به درخواست اولیای دم او را به قصاص نفس محکوم کرده بودند . روز محاکمه وقتی که قرار بود متهم پای چوبه دار برود هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کرد که مادر مقتول اورا ببخشد.

به گزارش اختصاصی خبرنگار ایران ،رسیدگی به این پرونده از ۱۲سال قبل از زمانی شروع شد که مرد جوانی که غرق در خون بود به بیمارستان ماهدشت منتقل شد.

اصغر ۲۵ساله ساعتی بعد علی رغم تلاش تیم پزشکی در بیمارستان جان باخت و با مرگ او بود که بازپرس جنایی خودش را به بیمارستان رساند و کشف پرونده قتل مرد جوان در دستور کار کارآگاهان جنایی قرار گرفت

بازداشت قاتل فراری در مرز

نخستین تحقیقات جنایی نشان می‌داد که مقتول در جریان درگیری با فردی به نام فرید در محدوه مهدی آباد کرج مورد ضرب وشتم و اصابت چاقو قرار گرفته است که بعد از این ماجرا بلافاصله فرید از صحنه جنایت گریخته است.

ماموران پس از تحقیقات میدانی و با تکمیل اطلاعات ضارب خیلی زود با دستور بازپرس متهم تحت تعقیب قضایی گرفت.

 این متهم بعد از یکسال که قصد خروج از کشور را داشت در مرز  شناسایی و دستگیر شد.

اعتراف به قتل

متهم در بازجویی ها بلافاصله به اتهام اش اعتراف کرد و مدعی شد که در جشن عروسی با برادر مقتول باهم درگیری لفظی پیدا کردیم من بیرون آمدم و به محله خودمان رفتم و وقتی با مرحوم روبرو شدم دست به یقه شدیم و من ناخواسته به چاقویی که در جیب کتم داشتم ضربه ای به مرحوم زدم .

راستش را بخواهید اصلا به فکر کشتن مرحوم نبودم واین دعوا فقط به خاطر یک مشت حرف رخ داد.

بعد از اعتراف های متهم بود که وی به اتهام قتل عمد بازداشت شد و پس از صدور کیفرخواست از سوی دادسرای جنایی وی به اتهام قتل عمد پشت میز محاکمه ایستاد.

در دادگاه چه گذشت ؟

متهم از ندامتگاه کرج به شعبه یکم دادگستری البرز منتقل شد و در شروع جلسه رسیدگی به این پرونده مادر قربانی جنایت پشت میز محاکمه ایستاد و در حالیکه سیاه پوش پسرش بود از قضات دادگاه خواست تا قاتل فرزندش به قصاص محکوم شود.

سپس متهم پای میز محاکمه ایستاد و به دفاع از خودش پرداخت و عنوان کرد که قصد کشتن نداشته و فکرش را هم نمی کردم بخاطر یک درگیری بچه گانه دستم به خون پسر جوان آغشته شود.

پس از دفاعیات متهم قضات  وارد شور شده و باتوجه به درخواست قصاص اولیای دم و قتل عمد  متهم را به قصاص نفس محکوم کردند.

بخشش پای چوبه دار

۱۲سال از مرگ مرد جوان گذشته بود و خانواده قاتل تلاش های زیادی برای نجات فریداز قصاص انجام دادند .

تا اینکه روزهای کمی برای اجرای حکم باقی ماند شامگاه یکشنبه گذشته شب قبل از اجرای حکم خانواده متهم برای گرفتن رضایت به خانه مادر مرحوم مراجعه کردند اما مادر مقتول راضی به رضایت نبود تا اینکه آنها با یک کتاب قرآن وارد خانه شدند مادر مقتول به حرمت قرآن آنها را به خانه اش راه داد آن هم بعد از۱۲سال و گفت من این قرآن را از شما میگیرم و فردا در زندان  درباره رضایت تصمیم خواهم گرفت .

ماجرای درگیری از زبان خواهر مقتول

برادر بزرگ ترم به جشن عروسی رفته بود که قبل از پایان مراسم با متهم بر سر یک مشت حرف پوچ باهم اختلاف پیدا می‌کنند متهم از تالار خارج شده وبه محل می آید که اتفاقی با برادر کوچکتر من روبرو می شود وبا لحنی تند به مرحوم می‌گوید که تصمیم شومی درباره برادر بزرگترم دارد که درمقابل برادر کوچکترم برای دفاع از برادرم با او درگیر نمی شود و متهم با چاقویی که در جیب کتش داشت باعث مرگ برادرم می شود. این خواهر دلسوخته درباره رضایت مادرش به خبرنگار ایران گفت: از چند ماه پیش وقتی در سریال‌های تلویزیون مادرم میدید که چطور خانواده مقتول از خون عزیزشان گذشت کردند انگار دلش نرم تر شده بود و تاثیر زیادی در رضاست او داشت.

تلاش تیم صلح و نجات برای نجات متهم

محسن اکبر پور مددکار سازمان زندانهای استان البرز نیز در گفتگو با خبرنگار ایران گفت:متهم در 5 سال اخیر درجریان شرکت در کلاسهای قرآن و آموزش مسائل فرهنگی تغییرات زیادی در او دیده می شد که حاکی از متنبه شدن او بود.

برهمین اساس او نیز در ردیف زندانیانی قرار گرفت که ما سعی کردیم برای رهایی او از قصاص پیش قدم شویم. خانواده مقتول نیز با صبرو بردباری  متاثر از روحیه ی مذهبی متهم را در لحظات آخر پای چوبه دار بخشیدند وی درباره شرط اولیای دم در مقابل رضایتی که مطرح شد گفت:مادر مقتول بدون هیچ چشم داشتی  وهیچ شرطی از حق قصاص خود گذشت کرده است که این رضایت او بسیار بزرگمنشانه وقابل تقدیر است.

معصومه مرادپور/روزنامه ایران

 

 

کدخبر: 901480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟