پایان تلخ یک عروسی اشتباهی در دادگاه خانواده تهران

به گزارش رکنا، این زن که تا چندسال پیش زندگی شاد و عاشقانه‌ای درکنارهمسر داشت حالا دریکی از شعب  دادگاه خانواده شماره دو پیگیر پرونده طلاق بود.

 سابقه آشنایی این زن و شوهر به 10 سال پیش برمی گشت آن موقع هر دو کم تجربه و جوان بودند و از طریق یکی از دوستان باهم آشنا شدند و خیلی زود زندگی مشترک را شروع کردند .

 سرانجام با گذشت چندسال پیمان زندگی فاصله طبقاتی بین این زوج باعث به وجود آمدن اختلافاتی در زندگی مشترکشان شد.  تا اینکه تصمیم گرفتند توافقی از هم جدا شوند. بنابراین سال 1397 آنها برای ارائه دادخواست با هم راهی دادگاه خانواده شماره 2 ولنجک شدند .

اما در اوج ویروس کرونا سرنوشت عجیب و غمناکی برای لیدا رقم خورد .

یک روز صبح لیدا وقتی از خواب بیدار وچشمانش را باز کرد ، متوجه سستی در پاهایش شد زمانیکه تلاش کرد از تخت بلند شود ، دید که پاهایش قادر به حرکت نیستند آنجا بود که همسرش با اورژانس تماس گرفت. او تصور نمی کرد که روزی پاهایش از حرکت بی افتد و قادر به راه رفتن نباشد .

دقایقی بعد وقتی ماموران اورژانس سررسیدند متوجه شدند که لیدا دچار سنگینی زبان و اختلال کلامی نیز شده است.

لیدا وقتی تحت معاینات پزشکی قرار گرفت مشخص شد که دچار سکته مغزی شده است .

بنابراین با گفتار درمانی تاحدودی قدرت تکلم بیان لیدا بازگشت اما همچنان دست و پای او قادر به حرکت نیستند .

این زن نگون بخت سرانجام با گذشت 4 سال جدال با سکته مغزی درحالی دوباره با ویلچر برای طلاق توافقی با همسرش راهی دادگاه خانواده شده بود ، که به هیچ عنوان قادر به حرکت نبود .

این زوج ، با حضور در دادگاه خانواده، درحالی‌که با آرامش درخواست طلاق توافقی خود را به رئیس دادگاه تسلیم کردند، به تشریح دلایل خویش برای جدایی پرداختند. مرد جوان اظهار کرد: از همان ابتدا که با هم آشنا شدیم، تصمیم گرفتیم با وجود همه مشکلاتی که در انتظارمان است، ظاهر زندگیمان به گونه ای باشد که دیگران تصور کنند ما همیشه خوشبختیم.

 زن جوان نیز با بیان این‌که از ابتدا فاصله طبقاتی داشتیم، گفت: خانواده همسرم از نظر مالی در سطح بالایی قرار دارند و همین موضوع، باعث به وجود آمدن اختلاف در زندگی مشترکمان شد. البته این موضوع هرگز برای بهروز اهمیت نداشت؛ اما بعد از گذشت چندسال زندگی مشترک ، نتوانستیم خوشبختی را احساس کنیم و دیگر از سیاه نمایی خسته شدیم .

 وی افزود: همیشه مقابل اقوام وآشنایان حفظ ظاهر می کردیم، تا کسی متوجه نشود ما در زندگی مشکل داریم ؛ حتی گاهی اوقات، خانوادههایمان نیز باور می کردند ما مشکلی نداریم و با آرامش در کنار هم زندگی می کنیم؛ اما در اصل، خانواده شوهرم نتوانستند مرا به عنوان عروس بپذیرند و همیشه با حرف هایشان تحقیرم می کردند.

در ادامه جلسه دادگاه، شوهر این زن گفت: آقای قاضی به همسرم علاقه مندم؛ اما مشکلاتمان آن قدر زیاد شده است که دیگر نه می توانیم در کنار هم باشیم ونه حفظ ظاهر کنیم.

این مرد جوان گفت: در دو خانواده با فرهنگ های بسیار متفاوت، بزرگ شده ایم و نمی توانیم خود را مطابق با خواسته های طرف مقابل هماهنگ کنیم. به همین دلیل، تصمیم به جدایی گرفته ایم.

 در پایان این جلسه، زن جوان نیز اظهار کرد: من نیز به این جدایی راضی هستم وطبق توافقی که با همسرم داشتم ، مهریه خود را که 200 سکه طلا بهار آزادی است به وی می بخشم.

 قاضی بعد از شنیدن اظهارات زوج جوان، از آنها خواست از طلاق منصرف شوند و به زندگی‍شان ادامه دهند؛ اما زوج جوان اصرار بر جدایی داشتند.قاضی پرونده حکم طلاق توافقی این زوج را صادر کرد.

منبع: ایران

 

کدخبر: 898300 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟