عجیب ترین فریب داماد تهرانی / مریم 15 روز نقش عروس خوب را بازی کرد!

به گزارش رکنا، جشن عروسی یکی از بستگانمان بود، کت و شلوار به تن کرده بودم و در میان آن شلوغی که همه در حال شادی و پایکوبی بودند که دختر جوانی را که به آرامی در گوشه ای از مجلس روی صندلی نشسته بود مرا به خودش جذب کرد و در همان نگاه اول مهرش به دلم نشست.

مریم دختر آرام و نجیبی بود هرچه سعی کردم به او نزدیک شوم خودش را از من دور کرد و حتی نگاهش را از من می دزدید اما من یک دل نه صد دل عاشق شده بودم و همه فکر و ذهنم درگیر او شده بود .

دختر جوان اجازه شروع صحبت به من را نمی داد تا بتوانم ابراز احساساتم را مطرح کنم، دختر ساکت و کم حرفی بود حتی خیلی سخت ارتباط می گرفت شماره اش را یکی از بستگانم به دست آورده بودم و توانستم او را راضی کنم تا همدیگر را ملاقات کنم به این راحتی‌ها قبول نمی‌کرد. بالاخره بعد از چند ماه تلاش توانستم او را راضی کنم تا همدیگر را ببینیم. حدسم درست بود، واقعا ساکت و کم حرف بود حتی خیلی سخت ارتباط می‌گرفت.

بعد از دو هفته آشنایی با هم عقد کردیم. کم‌کم رفتارهایش برای من عجیب و غریب شد. بسیار زود رنج و عصبی بود و بدون دلیل خاصی گریه می‌کرد و بیشتر ساعات شبانه‌ روز کسل و خسته بود. وقتی دلیلش را می‌پرسیدم چیزی نمی‌گفت، احساس ‌کردم خودش و خانواده‌اش چیزی را از من پنهان می‌کنند.

یکبار ناخواسته کیفش را گشتم، داروهایی دیدم که برای من ناآشنا بود. وقتی در اینترنت جستجو کردم متوجه شدم این قرص‌ها برای درمان بیماری افسردگی است. شوکه شدم. تمام دنیا بر سرم خراب شد. نمی‌دانستم رفتارهایش به خاطر بیماری‌اش است. چطور مسئله به این بزرگی را از من پنهان کرده بودند.

مثل اینکه بیماری روانی در خانواده آنها ارثی است و یکی از عمه‌هایش هم دچار این بیماری است. وقتی با دکترش صحبت کردم نسبت به همسرم نا امیدتر شدم‌، اوگفت مریم بیماری‌اش مربوط به یک دوره خاص و کوتاه مدت نیست بلکه دچار افسردگی مزمن است و دارای شخصیت افسرده  است با حرف‌هایش غم عالم همه وجودم را فرا گرفته است. از اینکه خانواده و اطرافیانش مشکل به این بزرگی را از من پنهان کردند، واقعا عصبانی هستم. آنها با آینده من بازی کردند و مرا فریب دادند.

بین دو راهی مانده‌ام. از طرفی به خاطر صادق نبودنشان نمی‌توانم آنها را ببخشم و از طرفی احساس می‌کنم اگر ترکش کنم عذاب وجدان راحتم نمی‌گذارد. نمی‌دانم چطور می‌شود با یک همسر همیشه بیمار زندگی کرد.

نظر کارشناسی

خدیجه کشاورز" کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در خصوص مرد جوان که برای راهنمایی به کلانتری 15 رشت مراجعه کرده بود گفت: شناخت پیش از ازدواج، عاملی تعیین کننده برای دست یافتن به یک ازدواج موفق است. ازدواج انتخابی مهم در زندگی هر فرد است چرا که بعد از این تصمیم‌گیری حیاتی، کل روند زندگی دستخوش بزرگترین تغییرات می‌شود.

از این رو دوران نامزدی و دوره شناخت قبل از ازدواج نقش تعیین کننده‌ای ایفا می‌کند. مشاوره قبل از ازدواج، این شرایط را فراهم می‌آورد تا با آسودگی خاطر بیشتری در مسیر آغاز زندگی مشترک قدم بگذارید. مدت زمان برای رسیدن به یک شناخت کامل از فرد مقابل بسیار مهم است که به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. به طور کلی می‌توان گفت یک بازه حدود 6 ماهه مناسب است. این بازه باید آنقدری باشد که فرد در شرایط مختلف بتواند فرد مقابلش را ببیند و بسنجد.

مسائل زیادی هستند که قبل از ازدواج باید مطرح شوند و در مورد آنها تصمیم‌گیری شود. هرگونه عدم توافق درمورد این مسائل در آینده خود را در قالب اختلاف‌های زناشویی نشان می‌دهد و ازدواج را با شکست مواجه می‌سازد در نتیجه برای شناخت شریک آینده زندگی نیاز است حتما از یک مشاور یا روانشناس در حوزه خانواده راهنمایی بگیرید.

کدخبر: 896641 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟