لو رفتن همجنسگرایی نیکا شاکرمی ! / تصمیم به خودکشی در چت با نلی در آلمان + او اسلحه داشت؟!

به گزارش رکنا، « نیکا شاکرمی » اسمی آشنا که نه بازیگر است، نه سوپراستار و نه چهره ای که به واسطه مهارتش معروف شده باشد، بلکه او دختری نوجوان با هیجانات غالب بر شخصیت و بی پروایی مختص به دهه هشتادی هاست.

نام نیکا برای اولین بار در ابتدای ناآرامی های ایران پس از فوت مهسا امینی (ژینا امینی) در میان فوتی هایی که ادعا می شد توسط نیروهای امنیتی به قتل رسیده اند، آورده شد. اما این پایان ماجرا نبود چراکه به واسطه سن و سال کم این دختر نوجوان و همچنین اکت های سینمایی او در عکس هایش و ملتهب بودن جو جامعه در آن زمان ، نیکا شاکرمی تبدیل به یکی از سلبریتی های ناآرامی ها در ایران شد.

پس از مطرح شدن نام نیکا میان کشته شدگان ماجرای مهسا امینی، مستند ها از این سو و آن سو روانه فضای مجازی شد و رسانه با خط های فکری متفاوت در داخل و خارج با استفاده از نام نیکا بر طبل خشم ملت و التهاب کشور کوبیدند.

در مستند اول که توسط صدا و سیما پخش شد و بررسی های اولیه اینطور روایت شد که « نیکا شاکرمی » در اعتراضات کشته نشده بلکه خودکشی کرده است، در روایات بعدی اما سخن از این به میان آمد که یکی از تفریحات نیکا شاکرمی گذر از روی ارتفاعات بوده و مرگ او سانحه ای از جنس اتفاقات خطرناکی است که هیجانات نوجوانان و رفتار های هیجانی آنها برایشان رقم می زند.

پس از گزارش صدا و سیما «سی ان ان» یک مستند منتشر کرد که در آن دختری که گفته می شود همان «نیکا شاکرمی» است در اعتراضات حضور دارد و درحال فرار از دست ماموران امنیتی است هرچند که چندی بعد مادر نیکا اظهار داشت :« دختر حاضر در مستند سی ان ان نیکا نیست».

با گذشت بیش از دوماه از ناآرامی ها در ایران حال ابعاد جدیدی از ماجرای « نیکا شاکرمی » و نحوه فوت او روشن شده است، یکی از خبرنگاران ایرانی که در رسانه های خارجی مشغول به کار است به نام « شادی امین » اخیرا یک جایزه نامتعارف مربوط به همجنسگرایان را به نیکا شاکرمی تقدیم کرد و پس از آن هم گزارشی مفصل از دختری به نام «نلی» که گویا رابطه نزدیکی هم با نیکا داشته منتشر شد.

ارتباط میان «نلی» و «نیکا» ارتباط عادی دو دختر و صمیمیت دخترانه نبوده و گویا موضوع فراتر از این مباحث است. آنطور که «شادی امین» روایت کرده و «نلی» که اهل یکی از شهرهای آلمان است در مصاحبه اش گفته «نیکا تا لحظاتی پیش از فوتش  هم با او ارتباط داشته و این دختر آلمانی از روند اعتراضات در  ایران کاملا مطلع است.»  نلی در بخشی از صحبت هایش در مورد نیکا  بخشی از چت هایشان را روایت کرده است.

او به یاد می آورد که نیکا در آخرین تماس تلفنی، از یک مکان ساکت صحبت کرد. صدای هیچ ماشینی در پس‌زمینه شنیده نمی­شد، کسی نبود. اما نلی نمی داند نیکا دقیقا کجا بود. سیگار می­کشید، شاید جایی بیرون نشسته بود. او گفت که به تازگی در یک تظاهرات بوده و وحشیانه بود، او مُردن مردم را دیده. به سمت نیروهای پلیس سنگ پرتاب کرده، حتی آنها را با شاخه ی درخت یا تکه ای چوب زده، نلی آن را کاملا متوجه نشد. دوستی که آنجا بوده زیاد فیلم گرفته و در بعضی ویدیوها او (نیکا) هم دیده می­شود. بعدا چون مسلح بوده، مأموران پلیس می­ خواستند دستگیرش کنند. دوستش نجاتش داده: گفته که سلاح مال اوست. در نتیجه او به جای نیکا دستگیر شده. با همه ی ویدیوهای گوشی همراهش. بعد او با ماشین هایی که آنجا بودند از دست پلیس فرار کرده. شاخه یا تکه چوب خود را پشت سرش پرتاب کرده و به یک مامور پلیس زده. بعد سوار ماشین افراد غریبه شده. اینطوری فرار کرده. با این وجود، می خواسته دوباره روز بعد به تظاهرات برود. نلی می­گوید به ​​نیکا التماس کرده: نرو

 «نلی» در بخش دیگری از صحبت هایش ساعت پیام هایش با نیکا را در ایران روایت می کند.

 نلی (۰۱:۲۹): نمی دونم چی بگم، ولی این ویدیوها از ایران

نلی (۰۱:۲۹): به خدا قسم می خورم که قلبمو شکستن

نلی (۰۱:۳۰): واقعا احساس می کنم یکی قلبمو مچاله کرده، قسم می خورم خیلی درد داره

۳۴ دقیقه بعد، بیست دقیقه به پنج صبح در ایران جواب آمد. 

نیکا (۰۲:۱۰): فقط مراقب خودت باش

نیکا (۰۲:۱۰): و می خوام بدونی که تنها آرزوی من اینه که تو رو سالم و خوشبخت ببینم

نلی (۰۶:۳۴): ولی چرا همه چیز شبیه خداحافظیه

اما پیام‌هایی که نلی حدود ساعت شش و نیم صبح به وقت آلمان برای نیکا فرستاد، دیگر نرسیدند.

بعد از اینکه خاله ی نیکا صبح متوجه شد که خواهرزاده اش در خانه نیست، با مادر نیکا به بیمارستان­ها، کلانتری­ها و زندان­های شهر رفتند: هیچ نشانی از نیکا نبود. این همان چیزی است که این دو بعدا به رسانه های خارجی گفتند

نلی می‌گوید خیلی از چیزهایی که نیکا در چند روز گذشته برایش می­گفت و می­نوشت به نظر او لحنی داشته که انگار خداحافظی می­کند. آیا او خودکشی کرده است؟ 

با همه این تفاسیر و صحبت های این دختر آلمانی می توان نتیجه گرفت خانواده نیکا که متشکل از خاله او آتش شاکرمی و مادرش ، که مستقیما با رسانه ها در داخل و خارج ارتباط داشتند، چندان در روایت نحوه فوت نیکا صادق نبوده اند چراکه موضوع ارتباط این دختر نوجوان با مسائل همجنسگرایی و صحبت های دوست نزدیک او در آلمان رنگ و بوی دیگری به پرونده «نیکا شاکرمی» بخشید.

پس از گزارش «شادی  امین» فعال سیاسی و خبرنگار، آتش شاه کرمی در اولین واکنش انتقاد تندی را نسبت به این خبرنگار مطرح کرد و در اعتراض به او گفت: « باید پیش از انتشار این گزارش با خانواده نیکا سخن می گفته است» و در نهایت هم آتش شاه کرمی نوشت :« دم از  آزادی می زنید اما سقف  خواسته هایتان  برای اقلیت ها جایی ندارد»

پس از این گزارش و با درنظر گرفتن تمام اطلاعاتی که در  داخل و خارج از ماجرای نیکا شا کرمی منتشر شده است می توان نتیجه گرفت که خانواده او از ابتدا باید با سعه صدر بیشتر و البته صداقت سانسور نشده تری در مورد نیکا با مردم و رسانه ها صحبت می کردند.

 

 

کدخبر: 845135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟