به گزارش رکنا،  اوایل سال 90 رهگذران و ساکنان محله‌ای در یکی از استان‌های غربی کشور متوجه زن جوانی شدند که قصد داشت خود را از پشت بام ساختمانی به پایین پرتاب کند. دست‌های زن جوان خون آلود بود و لبه پشت بام ایستاده و آماده سقوط بود. با مشاهده این وضعیت، بلافاصله امدادگران آتش‌نشانی و اورژانس و پلیس راهی محل شدند.

ساعتی طول کشید تا امدادگران موفق شدند زن جوان را از تصمیم خودکشی منصرف کنند. زن جوان بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و پس از بهبودی راز جنایتی را برملا کرد و گفت: جسد همسرم داخل خانه است، او را با شلیک گلوله به قتل رسانده‌ام. با او خیلی اختلاف داشتم، مدام مرا اذیت می‌کرد و آسایش را از من گرفته بود. دلم می‌خواست جدا شوم اما باتوجه به شرایط خانوادگی که داشتم نمی‌توانستم از طرفی همسرم نیز به جدایی رضایت نمی‌داد.

در نهایت تصمیم گرفتم که او را از سر راه بردارم. اسلحه‌ای تهیه کردم و روز حادثه وقتی دوباره باهم دعوایمان شد دیگر طاقت نیاوردم و اسلحه را به سمتش گرفتم و به زندگی‌اش پایان دادم.

وقتی او خونین روی زمین افتاد تازه متوجه شدم چه اشتباهی کرده‌ام، برای همین تصمیم گرفتم خودم را بکشم. ابتدا همان اسلحه را روی شقیقه‌ام قرار دادم اما از شانس من گلوله در لوله اسلحه گیر کرد. بعد سعی کردم با برق به زندگی‌ام پایان بدهم، اما برق قطع شد.

برای سومین بار سعی کردم شاهرگم را بزنم؛ با اینکه خون زیادی از دستم رفت اما هیچ اتفاقی برایم نیفتاد. من که خسته شده بودم تصمیم گرفتم از پشت بام خودم را به پایین پرتاب کنم که مردم متوجه شدند و جلویم را گرفتند.

به‌دنبال اظهارات فتانه، تیم جنایی راهی محل زندگی او شده و با جسد همسرش در حالی که با شلیک گلوله به قتل رسیده بود مواجه شدند.

جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و پس از تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه قتل، کیفرخواست فتانه به اتهام قتل عمد همسرش صادر شد.در دادگاه باتوجه به درخواست اولیای دم برای قصاص و تأیید این حکم در دیوانعالی کشور، زن جوان در چند قدمی چوبه دار قرار گرفت اما چندین بار جلسات صلح و سازش برگزار شد و درنهایت اولیای دم از خون مقتول به شرط دریافت دیه گذشت کردند.

با این حال زن جوان توانایی پرداخت این پول را نداشت و در این مرحله گروهی از خیرین ساکن تهران دست به کار شدند و بخشی از پول دیه را تهیه کردند. سرانجام کمک‌های خیرین و تلاش‌های خانواده محکوم برای جمع‌آوری مبلغ دیه نتیجه داد و با پرداخت پول به اولیای دم رضایت آنها را گرفته و از آنجایی که زن جوان حدود 10 سال در زندان به سر می‌برد، مدت محکومیتش به پایان رسید و آزاد شد.

کدخبر: 760186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟