محاکمه مأمور پلیس تهران که قاتل یک متهم شد

رسیدگی به این پرونده از سال گذشته با گزارش شلیک یک مأمور به متهم آغاز شد. پس از آن پیکر نیمه جان  مرد ۳۲ ساله به‌نام شهرام به بیمارستانی در غرب تهران منتقل شد. وی که از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله مأمور انتظامی قرار گرفته بود، تحت عمل جراحی قرار گرفت اما ساعتی بعد به‌دلیل شدت خونریزی جان باخت.

به گزارش رکنا، در ادامه مأمور انتظامی به‌نام کریم مورد بازجویی قرار گرفت و در توضیح ماجرا گفت: شهرام متهم به ضرب و جرح بود و تحت تعقیب پلیس قرار داشت و پرونده‌ای هم در دادسرا دارد. روز حادثه شاکی پرونده حکم جلب اش را گرفته بود و برای جلب وی با دستور قضایی به مقابل خانه‌اش رفتیم اما او تا من و شاکی را دید به رویم شمشیر کشید و من هم برای دفاع از خودم به ناچار به متهم شلیک کردم.

به‌دنبال اظهارات مأمور پلیس، پرونده تکمیل و به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده  و صبح روز گذشته او محاکمه شد.

در ابتدای جلسه اولیای ‌دم برای وی درخواست حکم قصاص کردند. پدر قربانی گفت: پسرم بی‌رحمانه کشته شد. من از خون او نمی‌گذرم و از قضات می‌خواهم که برایش حکم قصاص صادر کنند.

بعد از اولیای دم، مأمور پلیس به جایگاه رفت و در دفاع از خودش گفت: شهرام متهم به ایجاد درگیری و ضرب و جرح بود و من حکم بازداشت او را داشتم. به همین خاطر طبق حکم قضایی به مقابل خانه آنها رفتم اما شهرام قصد داشت فرار کند. به‌همین خاطر با یک شمشیر تزئینی که ظاهراً چند روز قبل از خواهرش هدیه گرفته بود به سمتم حمله کرد و قصد داشت من را از پا درآورد که مجبور شدم به او شلیک کنم.

قاضی از متهم پرسید: چرا به پای شهرام شلیک نکردی تا او زمینگیر شود؟

متهم جواب داد: قصدم شلیک به پای او بود و حتی پای او را نشانه گرفتم ولی چون شهرام در حال فرار بود گلوله ناخواسته به شکم او برخورد کرد.

قاضی پرسید: چرا قبل از آنکه به او به‌صورت مستقیم شلیک کنی، چند تیر هوایی شلیک نکردی؟

متهم پاسخ داد: من و شهرام در داخل خانه‌ای که مسقف بود با هم درگیر شدیم و امکان شلیک کردن تیر هوایی وجود نداشت. می‌ترسیدم با شلیک تیر هوایی گلوله به فرد دیگری آسیب وارد کند. من اصلاً شهرام را نمی‌شناختم و خصومتی با او نداشتم که بخواهم او را از بین ببرم. من اصلاً راضی به مرگ وی نبودم اما او به محض روبه رو شدن با من پا به فرار گذاشت و دقایقی بعد با یک شمشیر تزئینی برگشت و به سمتم حمله کرد. شاید اگر به او شلیک نکرده بودم خودم کشته می‌شدم.

با پایان دفاعیات مأمور پلیس و وکیل مدافع وی، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

کدخبر: 703906 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟