جواد آفریدون مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تایباد اظهار کرد: طی یک ماه گذشته متاسفانه دو نفر بر اثر مسمومیت قرص برنج جان خود را از دست دادند، متوفی دیگر مرد میانسالی بود که در این مدت به این وسیله خودکشی کرده بود.

به گزارش رکنا،وی در ادامه افزود: قرص برنج یکی از سموم دفع آفات است که برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و استفاده نادرست از قرص برنج باعث ایجاد انواع مسمومیت‌های حاد و مزمن در انسان‌ها می‌شود و مصرف خوراکی قرص برنج در کمتر از ۶ ساعت مرگ مصرف‌کننده را به همراه داد.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد به صورت تعمدی از این قرص برای خلاصی از زندگی استفاده می‌کنند، بیان کرد: در این موارد علائم ناشی از مسمومیت با قرص برنج به صورت، بی‌اشتهایی، بی‌قراری، تحریک‌پذیری، دوبینی، تهوع، استفراغ، اختلال ضربان قلب و افت فشارخون ظاهر می‌شود.

آفریدون مطرح کرد: قرص برنج دو نوع است؛ نوع اول آن سم ‌کشنده‌ای دارد که پس از قرار گرفتن در جریان هوا با اکسیژن ترکیب می‌شود و سم کشنده‌ای تولید می‌کند و نوع دیگری آن گیاهی به صورت خوراکی می‌باشد که در عطاری‌ها برای لاغری و کاهش وزن به فروش می‌رسد.

وی با توضیح اینکه فروش قرص برنج به دلیل خطرات بالایی که دارد ممنوع است، تاکید کرد: خانواده‌ها ضمن آگاهی بخشی به فرزندان باید هوشیار باشند تا در معرض استفاده از این قرص‌ها و دیگر مواد خطرناک که زندگی و آرامش‌ خانواده را به مخاطره می‌کشاند قرار نگیرند.

علت اصلی این حادثه هنوز معلوم نیست.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 672609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟