ناگفته های مرگ 2 کودک زیبا در بوشهر / مادر باور ندارد + عکس و گفتگو

خواهر و برادر بوشهری در کانال آب غرق شدند و خاطره تلخی در ذهن مادر و پدرشان برای همیشه ثبت شد.

به گزارش رکنا، پدر و مادر، داغدار عباس و آیه هستند. نه آنها مرگ نوگل‌هایشان را باور دارند و نه اهالی روستا که می‌دانستند آنها با چه امید و آرزویی، سال‌ها منتظر داشتن فرزند بودند. پدر و مادر بچه‌ها، آنها را با کلی نذر و نیاز از خدا گرفته بودند، اما حالا باید مراسم عزایشان را برگزار کنند و برایشان سیاه بپوشند.

آیه و عباس در کانال آب روستا غرق شدند

عموی بچه‌ها هم در غم و اندوه، دست‌کمی از برادر و همسر برادرش ندارد. بارها از ته دل آه می‌کشد تا یک جمله بگوید. اومی‌گوید: «پدر و مادر عباس و آیه 2 کودک غرق شده حال روحی مناسبی ندارند و من هم دست‌کمی از آنها ندارم. از این غم دیوانه شده‌اند. ای‌کاش این اتفاق نمی‌افتاد. می‌دانید، آنها سال‌ها دوا و درمان کردند تا بچه‌ها به دنیا بیایند، حالا جفت‌شان را از دست داده‌اند. ای‌کاش این‌طور نمی‌شد.

عموی بچه‌ها ادامه می‌دهد: «بچه‌ها همیشه عادت داشتند مقابل خانه‌شان بازی کنند. سه روز پیش هم همین‌طور شد و به هوای بازی از خانه بیرون آمدند. مادرشان هم با این‌که پایش شکسته و در گچ بود، اما حواسش به آنها بود.»

درست ۷۰۰متر دورتر از خانه آیه و عباس، یک کانال آب وجود دارد که کشاورزان از آب آن برای کشاورزی استفاده می‌کنند و به گفته اهالی روستا، هیچ حفاظی دوروبرش نیست.

بچه‌ها روز حادثه به هوای بازی از خانه بیرون آمدند. دختردایی‌شان هم همراه‌شان بود، اما هنگام بازی‌کردن، ناگهان درون آب سقوط کردند: «متاسفانه کانال آب عمق زیادی دارد و اگر کودکی درون آن سقوط کند، به احتمال زیاد جانش را از دست می‌دهد. آن روز وقتی آیه و عباس درون آب افتادند، دختردایی‌شان دوان‌دوان به خانه آمد و موضوع را به مادرشان خبر داد. او نمی‌توانست با پای شکسته حرکت کند، به همین خاطر اهالی که متوجه حادثه شده بودند، بچه‌ها را از آب بیرون کشیدند و به درمانگاه بردند. دکترها و پرستارها خیلی تلاش کردند تا با احیا و شوک‌دادن جان بچه‌ها را نجات دهند، اما متاسفانه هیچ فایده‌ای نداشت و ما هر دو را از دست دادیم.»

مرگ باورنکردنی آیه و عباس 2 کودک خردسال دشتستان/ گفتگو با خانواده داغدار 

لحن عموی بچه‌ها پر از درد است. با التماس و خواهش از ما می‌خواهد درد مرگ برادرزاده‌هایش را به گوش مسؤولان بوشهر برسانیم و به آنها بگوییم به داد روستا برسید و دور کانال آب را حصار و فنس‌کشی کنید تا هیچ کودک دیگری در آن غرق نشود: «ما دست‌مان به هیچ‌جا بند نیست، جز رسانه و خبرنگارانی مثل شما که دردمان را به گوش مسؤولان استان‌مان برساند. اگر اطراف این کانال ایمن‌سازی نشود، آیه و عباس ‌های دیگری هم قربانی خواهند شد. در روستاهای دیگر هم می‌دانم بچه‌هایی در کانال آب غرق شده‌اند، اما شما را به خدا کمک‌مان کنید بیایند دور این کانال فنس‌کشی‌ و تابلوی هشدار نصب‌کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 652792 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟