به گزارش رکنا، 27 مهر سال 97 درگیری خونینی در حمام زندان تهران بزرگ رخ داد و مرد جوانی به‌ نام حمید که مجروح شده بود بلافاصله به بیمارستان منتقل شد، اما شدت جراحات به قدری بود که مرگ حمید را رقم زد.
در ادامه تحقیقات مشخص شد عامل این جنایت مرد جوانی به‌ نام محمود است. وی در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد و گفت: من به اتهام کلاهبرداری مدتی است که در زندان به سر می‌برم. حمید هم جرمش سرقت و موادمخدر بود. چند وقتی است که متوجه شدم حمید یکی از زندانیان را که پسر کم سن و سالی است اذیت می‌کند.او ادامه داد: چون پسر جوان تازه وارد و کم سن و سال بود نمی‌توانست به حمید اعتراض کند اما این اذیت‌ها ادامه داشت. تا اینکه تصمیم گرفتم به حمید درس عبرتی بدهم تا دست از این کارش بردارد. روز حادثه در ساعت هواخوری من چاقوی دست‌سازی را که خودم درست کرده بودم برداشتم تا با مقتول درگیر شوم. در هواخوری با چاقو به او حمله کرده و او را تهدید کردم که دست از آزار و اذیت‌هایش بردارد. اما با دخالت مأموران زندان درگیری پایان یافت.
او ادامه داد: بعد از ساعت هواخوری من به سلولم رفتم و این بار حمید به سراغم آمد و به من حمله کرد. این بار زندانی‌ها مانع او شدند تا اینکه زمان حمام رفتن شد. در حمام دوباره او به سراغم آمد و باهم درگیر شدیم و حمید به من حمله کرد و من مجبور به دفاع شدم وگرنه نمی‌خواستم او را به قتل برسانم.
با اعتراف محمود به قتل، او در شعبه 4 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت. باتوجه به درخواست اولیای دم برای قصاص، او محکوم به قصاص شد. پرونده این جنایت پس از تأیید در دیوانعالی کشور برای اجرای حکم به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد.
اما با تلاش محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران و مریم خلیفه، دادیار شعبه 4 اجرای احکام دادسرای امورجنایی تهران، خانواده اولیای دم به شرط دریافت دیه از قصاص مرد زندانی چشم پوشی کردند. بدین ترتیب متهم بزودی در دادگاه کیفری از جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 626454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟