جزئیات حکم قصاص آرمان / مادر غزاله اعدام خواست

به گزارش رکنا، آرمان پسر جوان که به اتهام قتل دختری دانشجو به نام غزاله برای دومین بار محاکمه شده بود، با وجود پیدا نشدن جسد مقتول از سوی قضات شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران بار دیگر به قصاص محکوم شد.

 رسیدگی به این پرونده از سال ۹۲ آغاز شد. زمانی که آرمان، دانش آموز سال آخر دبیرستان به اتهام قتل عمدی دختری ۱۹ ساله به نام غزاله بازداشت شد.

هرچند آرمان نزد دوستش اعتراف کرده بود اما در جلسات دادگاه این اعتراف را پس گرفت و مدعی شد زمانی که غزاله را کنار یک سطل زباله رها کرده بود، نفس می‌کشیده و زنده بوده است. بنابراین از آنجایی که جسد مقتول پیدا نشد، وکیل مدافع متهم مدعی شد که ممکن است غزاله زنده باشد.

با این حال آرمان محاکمه و به قصاص محکوم شد. این رأی پس از تأیید در دیوانعالی کشور آماده اجرا بود و دی‌ماه سال گذشته آرمان پای چوبه دار رفت اما در آخرین لحظات اولیای دم یک‌ماه به او مهلت دادند تا جای جسد دخترشان را اعلام کند اما آرمان در این مدت درخواست اعاده دادرسی داد و از سوی دیوان عالی کشور پذیرفته شد تا به‌ دلیل وجود ابهامات زیاد در پرونده او دوباره محاکمه شود.

با گذشت حدود ۷ سال از این حادثه آرمان دوباره در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت. در ابتدای این جلسه، نماینده دادستان به دفاع از کیفرخواست پرداخت و گفت با اینکه جسد مقتول کشف نشده اما همه شواهد و مدارک از جمله اعترافات اولیه متهم علیه آرمان است و او در این پرونده گناهکار است. در ادامه نوبت به اولیای دم رسید تا شکایت‌شان را مطرح کنند.

مادر غزاله در چند جمله گفت: بعد از مفقود شدن دخترم همه جا را برای پیدا کردنش جست‌وجو کردم.

خانه به خانه دنبال دخترم بودم اما نتوانستم او را پیدا کنم. نمی‌دانید در این چند سال چه بر سرم آمده است. به همین دلیل آرمان باید قصاص شود.

در ادامه آرمان در جایگاه قرار گرفت. او گفت: من اتهام قتل عمدی را قبول ندارم. من و غزاله مشکل خاصی با هم نداشتیم. او به خانه ما آمد و با هم صحبت کردیم و بعد رفت. من صدایی شنیدم، وقتی در را باز کردم، غزاله را دیدم که در راه‌پله افتاده است. خیلی ترسیدم. او را به داخل خانه کشیدم و بعد سعی کردم کمکش کنم.

آنقدر ترسیده بودم که نمی‌دانستم چه می‌کنم. من خیلی سنم کم بود. غزاله را داخل کیسه گذاشتم. متوجه شدم نفس می‌کشد اما ترسیده بودم و فقط می‌خواستم او را از خانه دور کنم. بعد کیسه را به نزدیکی سطل زباله اطراف پارک ملت بردم.

با پایان جلسه دادگاه و بعد از شور در نهایت قضات شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران آرمان را در قتل عمدی غزاله مجرم شناخته و او را مسئول اعمال خود تشخیص دادند، به این ترتیب برای دومین بار رأی بر قصاص صادر شد. در صورت اعتراض متهم، پرونده در دیوان عالی کشور رسیدگی خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 609931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟