جزئیات 3 قتل در 9 سال / وحید مرادی آخرین قربانی قاتل سریالی بی رحم

به گزارش رکنا، این مرد که کریم نام دارد از سال 88 تا کنون در 3 پرونده جداگانه به اتهام 3 قتل پای میز محاکمه رفته است. او در اولین پرونده که مربوط به سال 88 بود موفق شد با جلب رضایت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کند. اما 7 سال بعد دوباره مرتکب قتل شد و حکم قصاص گرفت و در حالی که در انتظار رأی دیوان عالی کشور بود در زندان سومین قتل را مرتکب شد و وحید مرادی را کشت.
کریم که در سال 88 در یک نزاع جمعی مرتکب قتل شده بود پس از سال‌ها توانست رضایت خانواده مقتول را جلب کند و از زندان آزاد شود اما پس از آزادی یک باند سرقت مسلحانه تشکیل داد و در سال 95 یک طلافروشی در لاهیجان را مورد سرقت قرار داد که بعد از دستگیری به زندان رجایی شهر منتقل شد.
تحقیقات مأموران نشان داد که او زمانی که مرتکب قتل شده یک تفنگ وینچستر داشته و مردی 47 ساله را با همین تفنگ به قتل رسانده است.
بنابراین کریم به اتهام قتل و سرقت مسلحانه محاکمه شد و پرونده او بار دیگر در دادگاه کیفری استان مورد رسیدگی قرار گرفت و متهم با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد.
او در جلسه رسیدگی اتهام قتل را پذیرفت و گفت: من قصدم کشتن مقتول نبود اما چون شدت درگیری زیاد بود به طور اتفاقی او مورد اصابت گلوله‌های‌ تفنگم قرار گرفت و کشته شد.
در پایان جلسه دادگاه قضات متهم را به قصاص محکوم کردند او به زندان رجایی شهر بازگردانده شد تا حکم مورد تأیید دیوان عالی کشور قرار گیرد.

قاتل وحید مرادی

وحید مرادی سومین قتل کریم

در آن زمان وحید مرادی نیز که در سال 97 به اتهام قتل در یک میهمانی شبانه دستگیر شده بود به زندان رجایی شهر منتقل شد. چندی بعد درگیری میان کریم و وحید موجب قتل وحید مرادی 43 ساله شد و پرونده سومین قتل برای کریم تشکیل شد.
با تکمیل تحقیقات پرونده در شعبه 4 دادگاه کیفری استان تهران به جریان افتاد و او در جلسه دادگاه اتهام قتل را انکار کرد و ادعا کرد: من در درگیری شرکت کردم اما قتل وحید کار من نبوده است. در آن درگیری افراد زیادی بودند که هرکدام تیزی داشتند و ممکن است او را فرد دیگری کشته باشد. چرا از میان این همه آدم که در درگیری بودند، من باید متهم ردیف اول باشم.
در نهایت قضات دادگاه کریم را به اتهام قتل وحید مرادی مجرم تشخیص داده و او را به قصاص محکوم کردند.
درحالی که پرونده قتل وحید مرادی به دست کریم همچنان در دیوان عالی کشور در انتظار رأی است، پرونده دومین قتل او که پیش‌تر مورد رسیدگی قرار گرفته بود در دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد و او در یک قدمی طناب دار قرار گرفت.
این در حالی است که پرونده این متهم درخصوص قتل وحید مرادی همچنان در دیوان عالی کشور مفتوح است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601793 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟