جنین داخل شکم خانم خبرنگار سرشناس برای کیست؟+ عکس / رباط

به گزارش گروه ترجمه رکنا، یک روزنامه نگار مراکشی به نام هاجر ریسونی 28 ساله به جرم رابطه نامشروع و سقط جنین به یک سال حبس محکوم شد.

رسانه های خارجی در خصوص این خبر اظهار داشتند که هاجر را به همراه معشوقه اش در مطب یک دکتر زنان و زایمان به همراه یک پزشک بیهوشی و دستیار دستگیر کردند.

قوانین مراکش حاکی از آن است که سقط جنین در صورتی که جان مادر در خطر نباشد ممنوع است اما هاجر در بازجویی پلیس مدعی شد که به خاطر خونریزی داخلی تصمیم به سقط جنین گرفته است.

دکتر متخصص زنان نیز در ادامه گفت که بیمار دچار خون‌ریزی داخلی شده بود و به همین خاطر تصمیم به عمل جراحی گرفتند.

گفتنی است که دادگاه روزنامه نگار مراکشی را به همراه معشوقه اش به یک سال زندان و دکتر متخصص را به دو سال زندان و دستیار دکتر و پرستار را هم به حبس تعلیقی محکوم کرد.

وکیل این روزنامه‌نگار این حکم صادره را «سیاسی» خوانده و با اظهار تعجب از این تصمیم دادگاه گفت: «از نظر ما این یک پرونده سیاسی است و صدور حکم حبس با انگیزه سیاسی و حمله به ریسونی، خانواده و روزنامه او انجام شده و ما حتما به آن اعتراض می‌کنیم.»

این روزنامه‌نگار مراکشی که در رسانه‌های مخالف دولت فعالیت دارد می‌گوید پلیس از او به خاطر نوشته‌هایش بازجویی کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 507212 ویرایش خبر
لینک کپی شد
عارفه اندرودی
آیا این خبر مفید بود؟