فرماندار ویژه ری به اخبار برخی رسانه ها مبنی بر تخریب بدون اطلاع کپرهای اتباع پاکستانی واکنش نشان داد و ضمن تکذیب مفقودشدن هفت کودک پاکستانی گفت: تنها تعداد معدودی کپر خالی از سکنه و مجهول المالک پس از هماهنگی تخریب شده است .

هدایت الله جمالی پور روز شنبه با توضیح درباره طرح جمع آوری اتباع غیرمجاز پاکستانی در سطح شهرستان ری اظهار داشت: تعدادی از این اتباع در حاشیه شهرری و محدوده پالایشگاه نفت در کپرها و مکان های نامناسب زندگی می کردند که به لحاظ شرایط زندگی وضعیت بسیار نامناسبی داشتند.

وی افزود: بر اساس بررسی های شبکه بهداشت تعدادی از این اتباع غیرمجاز به علت رعایت نکردن بهداشت فردی و در دسترس نداشتن آب آشامیدنی سالم به بیماری های خطرناک و مسری نیز مبتلا بودند.

معاون استاندار تهران عنوان کرد: مردم ساکن در مناطق پیرامون زندگی این اتباع غیرمجاز نیز در معرض خطر بودند و همواره به حضور این اتباع در این مکان ها اعتراض داشتند.

وی افزود: قبل از اجرای عملیات جمع آوری، چندین بار در خصوص ضرورت ترک این مکان های نامناسب به این خانواده ها هشدار داده شد اما این اتباع به هشدارها بی توجه بودند.

فرماندار ری گفت: طرح جمع آوری این اتباع برخلاف گزارش هایی که در برخی رسانه ها اعلام شده در روز و توسط ماموران نیروی انتظامی با هماهنگی اداره کل اتباع خارجی استانداری، بخشداری کهریزک و مسئولان حوزه اتباع فرمانداری در راستای اجرای قانون Law و با اطلاع رسانی قبلی انجام شد.

جمالی پور در واکنش به خبر برخی رسانه ها که مدعی شده بودند شبانه و بدون اطلاع کپرهای این اتباع خراب شده است گفت: چطور ممکن است وقتی فردی جایی حضور داشته باشد برای تخریب آنجا اقدام شود، یعنی جان انسان ها حتی اتباع غیرمجاز اهمیتی ندارد که چنین واکنش های رسانه ای را شاهد هستیم؟

وی تاکید کرد: وسایل قابل حمل این اتباع توسط آنها حمل و کالاهای حجیم هم بسته بندی و طبق صورتجلسه در مرز به این اتباع تحویل داده شد.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: این طرح در کمال تکریم، احترام و رعایت جوانب انسانی و اخلاقی انجام شده است و به هیچ یک از وسایل اتباع صدمه ای وارد نشد.

وی فضاسازی رسانه ای در خصوص برخورد نیروی انتظامی با این اتباع را غیراخلاقی و به دور از انصاف و برخلاف منافع ملی دانست و از افراد و رسانه ها درخواست کرد از انتشار اخبار غیر واقعی و بی اساس بپرهیزند و به منافع ملی توجه کنند.

جمالی پور با بیان اینکه استقرار، زندگی و اشتغال اتباع غیرمجاز در همه نقاط دنیا جرم Crime محسوب می شود افزود: با مالکان مزارعی که این اتباع را در بدترین شرایط انسانی در میان مزارع سکنی داده اند و حقوق ابتدایی انسانی آنها را پایمال می کنند نیز برخورد جدی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون تمامی اتباع غیرمجاز و غیرقانونی باید جمع آوری و رد مرز شوند و این موضوع با جدیت در شهرستان ری پیگیری می شود.

جمالی پور گفت: جمع آوری اتباع غیرمجاز تنها مربوط به کشور ما نیست و بیشتر کشورهای جهان با این مشکل درگیر هستند و این موضوع در خصوص ایرانی های غیرمجاز خارج از کشور هم صدق می کند.

برخی اتباع پاکستانی در قالب تورهای زیارتی حضرت عبدالعظیم (ع) و بی بی شهربانو به صورت قانونی وارد شهرری می شوند و به صورت غیرمجاز در میان زمین های کشاورزی و کوره های متروک آجرپزی اسکان می گزینند.

گروهی از اتباع غیرمجاز پاکستانی با دستمزدهای بسیار پایین در مزارع اطراف شهرستان ری مشغول به کار می شوند و گروه دیگر با کودکان خود در معابر اصلی شهرری و تهران اقدام به تکدی گری و ایجاد مزاحمت برای شهروندان ایرانی می کنند.

شهرستان ری در جنوب پایتخت به مرکزیت شهرری با جمعیتی بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر قراردارد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

عکس / علی قهرمان بدنسازی تهران چگونه کشته شد؟ + گفتگو با قاتل

بلایی که داخل ماشین بر سر نوعروس تهرانی آمد / حسن به اعدام محکوم شد+ عکس

تجاوز به دختر شیرازی در خانه جوان شیطان صفت /  شهلا معلم خصوصی بود + عکس

 شوهرم را خواب کرد و بالای سرم آمد! / نقشه مرد شیطان صفت برای تصاحب زن جوان یک مرد ناشنوا در مشهد

مرگ پسر خرمشهری هنگام شارژ تلفن همراه + عکس

پسر عاشق پیشه پس از ازدواج دختر خاله اش رفتار شیطانی کرد

خواب 4 میلیارد تومانی تبهکاران تهرانی در خانه اعیانی پسر تاجر + عکس

خربزه، جان کودک ۳ ساله خراسانی را گرفت

زن عروسکی عروسی کرد و مُرد! + تصاویر

کشف جسد 8 مرد و 3 زن عریان در لب مرز +عکس

تجاوز شرور تهرانی به بچه محل ورزشکار + عکس

این مرد را می شناسید؟ / اوبه زن تنها رحم نکرد + عکس بدون پوشش

کدام خانم بازیگر دلباخته تهیه کننده متجاوز بود + جزییات

تجاوز به دانش آموزانم مرا جوان تر می کند! + عکس خانم معلم

 

کدخبر: 404316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟