به رغم اخبار فراوانی که در خصوص کشتار گونه‌های حیات وحش و برخورد قضایی با عاملان برخی از این کشتار‌ها منتشر می‌شود، هنوز در بر همان پاشنه سابق می‌چرخد؛ نه مسئولان کاری کرده‌اند و نه دشمنان حیات وحش دست از کشتار گونه‌ها کشیده‌اند!

 در روز‌های گذشته، فیلمی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که حکایت از مرگ انسانیت و البته هرج و مرج محیط زیستی در کشور دارد؛ فیلمی از سلاخی یک روباه و انتشار آن در اینستاگرام، توسط کاربری که ظاهرا علاقه زیادی به چهره شدن از این طریق دارد.

فردی که صفحه اینستاگرامش پر است از فیلم‌های دلخراش از سر بریدن بیمارگونه حیوانات اهلی مانند مرغ و خروس تا کشتار و سلاخی گونه‌های حیات وحش.

امثال روباهی نگون‌بخت که معلوم نیست چگونه به دام افتاده و کشته شده، اما در فیلم به وضوح مشخص است که پوستش کنده، سرش بیخ تا بیخ بریده شده و دل و روده‌اش هم از معرض تیغ این فرد در امان نمانده است. جست‌وجویی در امعا و احشای حیوان به نیت یافتن "زهره" یا همان کیسه صفرایش.

نمایشی که بخش پایانی آن، نمایش زهره و سر بریده روباه مقابل دوربین و بیان غرورمندانه جملاتی در باب گذاشتن حق روباه کف دستش است؛ نمایشی که هرچند با توجه به بیرون کشیدن کیسه صفرای حیوان نگون بخت، این گونه به نظر می‌رسد که ممکن است ریشه در خرافات داشته باشد، اما ظاهرا ورای آن است.

اتفاقی که شاید بخشی از آن برگرفته از باور خرافی برخی هموطنانمان باشد که معتقدند زهره روباه برای درمان برخی بیماری‌های خونی مفید است، اما کندن پوست حیوان، بریدن سرش و دیالوگ‌های مهوع فرد، حکایت از آن دارد که پای چیزی بیش از خرافات در میان است. چیزی مثل خشم فروخورده یا بیماری نگران کننده!

این در حالی است که انتشار فیلم‌هایی از این دست در صفحه این فرد در اینستاگرام این احتمال را به وجود می‌آورد که چه بسا پای جذب مخاطب در میان باشد. تدارک جذب مخاطبان با فیلم‌هایی برش خورده و ادیت شده که می‌توانند بهترین سرنخ‌ها را برای دستگیری وی در اختیار مأموران قرار دهند.

دستگیری فردی که به نظر دشمن حیوانات به نظر می‌رسد، اما بعید نیست خطرش برای جامعه کمتر از خطرش برای گونه‌های حیات وحش باشد و از این روی، جا دارد نه تنها تعقیب وی در دستور کار سازمان محیط زیست قرار گیرد، که از نیروی انتظامی نیز کمک گرفته شده و مقدمات تسریع در دستگیری وی فراهم آید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ناگفته های تلخ قاضی پرونده های سیاه از مجازات ناظم دبیرستان پسرانه تهران + فیلم

حمایت مادرشوهر ساناز از عروسش که به بیراهه رفته بود!

زن شوهردار با پسر غریبه در باغ ویلا خلوت کرده بود!

جزئیات جدید از مرگ دلخراش «عاطفه» در چنگ جوان شیطان صفت + عکس

قاضی دادگاه: دختر جذاب قربانی شکنجه های مرد نانجیب شد +عکس

همه علیه «آزار» / بررسی موشکافانه پرونده دبیرستان پسرانه معین تهران

اعتراف هولناک گانگسترهای هالیوودی در مشهد + عکس

هومن از خلوتمان فیلم مخفیانه گرفت و با تهدیدهایش مرا به خانه اش می کشاند!

تجاوز به زن دایی در نیمه شب بارانی تهران / مرد جوان به شلاق و تبعید محکوم شد

وقتی با کامران در خانه مجردی تنها شدیم خودم را کاملا در اختیارش گذاشتم

بازیکن تیم ملی فوتبال هنرپیشه معروف زن را صیغه کرد! / مادرم مخالف ازدواج بود، صیغه اش کردم

تجاوز به 2 دختر نوجوان توسط مرد 96 ساله!+عکس کفتار پیر

تجاوز وحشیانه به دختر 15 ساله همسایه / وقتی تنها بودم از دیوار وارد خانه شد و ... + عکس

 

کدخبر: 385208 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟