رسیدگی به این پرونده از سال‌۹۱ با قتل Murder مرد میانسال ایرانی به نام جمشید در تاجیکستان آغاز شد. در تحقیقات مشخص شد مقتول یکی از تاجران ایرانی بوده است که برای کار تجارت به کشور تاجیکستان رفت و آمد داشته‌است، اما در آخرین سفر خود در یکی از خیابان‌های شهرستان دوشنبه تاجیکستان از سوی زن جوان تاجیکی براثر ضربه چاقو به سینه‌اش به قتل می‌رسد.

با اعلام این خبر، دو پسر مقتول با مراجعه به دادسرای جنایی گفتند: «پدرمان برای کار تجارت به تاجیکستان رفته بود اما بر سر اختلاف با زن جوان کشته شده است. احتمال می‌دهیم پدرمان به خاطر مسائل کاری و خرید و فروش با آن زن اختلاف داشته است. از مأموران و پلیس بین‌الملل درخواست کمک داریم تا خون پدرمان پایمال نشود.»

با این درخواست، پلیس بین‌الملل ایران تحقیقات خود را آغاز کرد تا اینکه در روند تحقیقات انگیزه دقیق قتل مشخص شد و آنها دریافتند مرد تاجر بعد از سفرهای متعدد به تاجیکستان با زن تاجیکی آشنا می‌شود، اما در جریان ارتباط دچار اختلاف می‌شوند و زن جوان به خاطر کینه از تاجر ایرانی به محلی که مقتول در آنجا حضور داشت رفته و با ضربه چاقو به سینه‌اش وی را به قتل می‌رساند. بعد از دستگیری زن جوان از سوی پلیس کشور تاجیکستان و اقرار به جرمش، وی در دادگاه تاجیکستان محاکمه می‌شود. از آنجائیکه در قانون Law آن کشور قصاص وجود ندارد، متهم به ۹‌سال و شش‌ماه حبس محکوم می‌شود. با صدور این حکم، همسر مقتول و فرزندانش معترض شده و درخواست پرداخت دیه را مطرح می‌کنند. با این درخواست پرونده به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و روز گذشته روی میز هیئت قضایی به ریاست قاضی قربان‌زاده قرار گرفت. بعد از اعلام رسمیت جلسه یکی از فرزندان مقتول گفت: «پدرمان در غربت به دست زن تاجیکی کشته شد و اگر این حادثه Incident در ایران رخ داده بود ما خواهان قصاص متهم بودیم. حالا که این زن طبق قوانین آن کشور محاکمه شده است از هیئت قضایی می‌خواهیم با درخواست پرداخت دیه موافقت کند تا خون پدرم پایمال نشود.‌» در ادامه دیگر فرزند مقتول نیز با تأیید توضیحات برادرش برای متهم درخواست پرداخت دیه کرد. در پایان هیئت قضایی وارد شور شد و پس از بررسی اوراق پرونده، به دلیل اینکه متهم ایرانی نبوده و می‌بایستی بنا به قوانین همان کشور محاکمه شود با درخواست اولیای‌دم مخالفت و خواسته آنها را رد کرد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

2 پسر جوان فک قوی ترین مرد جهان را شکستند + عکس

سیمین مرا به عقد شوهرش درآورد تا باردار شوم و نوزادم را بدزدد!

زنده شدن مُرده در پزشکی قانونی تهران

خواستگار تبریزی دختر 18 ساله را دزدید + فیلم لحظه ربودن

حمله یک دانشجوی پسر به خوابگاه دخترانه دانشگاه خوارزمی تهران

وحید مرادی شرور معروف تهران از عشق به همسر و فرزندش گفت + فیلم گفتگوی اختصاصی و عکس

مهریه نجومی بازیگر زن شوهر خسیس را به دردسر انداخت + عکس

جدایی مارال از حسام به خاطر فرزند خوانده زیبا / شوهرم نسبت به بچه بی تفاوت است! + عکس

راز فروش میلیونی دوقلوها، خانم دکتر و خاله خانم را به دردسر انداخت

مرد شکاک زن و دخترش را زنده زنده در آتش سوزاند

7 سال زندان برای دکتر قلابی بیمارستان که به زن باردار هم رحم نکرد + عکس

قاتل فرزانه پور رجبی وکیل لنگرودی دستگیر شد + عکس

 

کدخبر: 381960 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟