سرهنگ جواد جهانشیرى گفت: در پى مراجعه احدى از شهروندان مبنى بر تهدید به انتشار تصاویر خصوصى و اخاذى 150 میلیون تومانى از وى در فضاى سایبر، رسیدگى به موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: شاکى در اظهارات اولیه خود به کارشناسان فتا گفت، بنا به اقتضاى شرایط روحى‌ام، خانمى را براى مدت معلومى به عقد موقت خود در آوردم و پس از سپرى شدن مدت عقد و شناخت فرد مورد نظر حتى با پافشارى زوجه نسبت به تمدید عقد اقدام ننمودم که متاسفانه در یکى از سفرهاى کارى خارج از استان، روى شبکه اجتماعى گوشى تلفن همراه‌ام متوجه ارسال فیلمى یک دقیقه‌اى با محتواى روابط خصوصى که کاملا هم به صورت حرفه‌اى و محرمانه گرفته شده بود از طرف فردى ناشناس گشته که با تهدید به انتشار این تصاویر در محل کار و زندگى‌ام، دریافت 150میلیون تومان وجه را مطالبه داشت.

سرهنگ جهانشیرى ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکى کارشناسان پلیس فتا ضمن بررسى دقیق و تحقیقات فنى پیرامون موضوع سرنخ‌هایى از یک تیم اخاذى را به دست آوردند.

این مقام انتظامى تصریح کرد: کارشناسان با انجام یک سرى فعالیت‌هاى فنى و پلیسى ابتدا وکیلى را در همین رابطه دستگیر و سپس با همکارى نامبرده دو زن دیگر نیز که در این امر دخیل بودند را شناسایى و دستگیر نمودند.

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى ادامه داد: متهم دستگیر شده که مردى 38 ساله بود با رویت شواهد به جرمش اعتراف و بیان داشت، توسط یکى از زنان مذکور اغفال گشته و با همدستى آنها ضمن سوءاستفاده از شغل خود براى وادار نمودن شاکى نسبت به پرداخت مبلغ تعیین شده اقدام نموده‌است.

وی گفت: دو متهم دیگر که زنانى 30 و 32 ساله بودند در اعتراف به جرم Crime خود با ندامت گفتند، با همدستى یکدیگر و با هدف کسب منفعت مالى ضمن شناسایى افراد سرشناس و صاحب نام و نزدیک کردن خود به آنها، فیلم و تصاویر محرمانه و خصوصى را مخفیانه تهیه کرده و با تهدید به انتشار فیلم‌ها مبالغى را اخاذى مى‌کردند.

سرهنگ جهانشیرى افزود: در بازبینى و بررسى صحنه جرم کارشناسان پلیس فتا متوجه کارگزارى مخفیانه دوربین فیلمبردارى در داخل ساعت دیوارى شده و در همین رابطه ‌تجهیزات رایانه‌اى متهمین جهت بررسى بیشتر به آزمایشگاه ادله دیجیتالى پلیس فتا منتقل و کارشناسان تعداد دیگرى از فیلم‌هاى مخفیانه گرفته شده را به دست آورده که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

رییس پلیس فتا استان گفت: متهمین به همراه پرونده جهت سیر مراحل قضایى به دادسرا و پس از صدور قرار قانونى به زندان Prison معرفى شدند.

سرهنگ جهانشیرى در پایان هشدار داد: انتشار فیلم و تصاویر خصوصى و محرمانه از مصادیق جرایم رایانه‌اى بوده و ‌انتشار هر نوع ویدیو و تصاویرى بدون اجازه صاحب آن به هر نیتى که باشد خلاف قانون Law بوده و با مجرم مطابق قانون رفتار خواهد شد.

شایان ذکر است سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکى www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات مردمى و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران گرامى بوده و همچنین کاربران گرامى مى‌توانند آخرین اخبار حوادث Accidents و رویدادهاى سایبرى را از این سایت دریافت نمایندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

وقتی حسن در لباس عروسی دستم را گرفت تنم لرزید و ...

نامزدم در پارک با پسری دیگر قرار داشت که من ...

مرد شکاک زنش را کتک می زد اما حاضر به طلاق او نبود تا اینکه ...

تیراندازی داعشی های وحشی به سوی هواپیمای مسافربری ایران + فیلم

روح این پسر 15 ساله به پلیس چه گفت؟!+عکس

تاوان سنگین داعشی‌ها پس از حمله تروریستی در ایران / 62 داعشی در دستگیر شدند

مردی که به همسر پیامبر توهین کرده بود به اعدام محکوم شد

این عکس دنیا را تکان داد / لبخند تلخ کودک پس از شهادت

سهیل در جشن تولد کاری با من کرد که روزگارم سیاه شد و ...+عکس

قصاص مرد دو زنه در پرونده قتل 6 زن و مردنقض شد + عکس

راننده سمند مرا به بیابان اطراف تهران برد و ... / کنار بزرگراه رهایم کرد و فیلم لحظه شوم را برایم فرستاد + عکس

رفتار حیوانی قبل از ازدواج با دختران این کشور را ببینید

نقشه کثیف پسر جوان برای زن همسایه

سریاس تروریست انتحاری در حرم امام ، ده روز قبل همسر و فرزند 2 ساله اش را رها کرده بود

گنج هخامنشی در خانه آرایشگر بوکانی

خواننده ایرانی در آلمان درگذشت

شکایت دختر جوان حادثه دیده در تصادف 2 قطار مترو تهران + عکس

 

کدخبر: 271256 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟