آگهی فروش جنین نوزاد در شکم مادر ایرانی + عکس

به گزارش خبرگزاری آنا، شماره تماس گذاشته‌اند و خواهش کرده‌اند تا این آگهی‌شان اطلاع رسانی شود.

با شماره درج شده تماس می‌گیرم. به طور مداوم بوق اشغال می‌زند تا اینکه بالاخره آقایی تلفن را پاسخ می‌دهد. درباره صحت و سقم آگهی از او می‌پرسم که بلافاصله تاییدش می‌کند.

علت فروش فرزند به دنیا نیامده‌اش را که جویا می‌شوم، می‌گوید: مشکل مالی، برنج فروشی می‌کردم، کار و کاسبی‌ام به هم ریخت و حالا کلی طلبکار دارم که باید جوابشان را بدهم.

شرایط قانونی انتقال فرزندش را می‌پرسم که می‌گوید: همه چیز حل است ما با دکترش هماهنگ می‌کنیم، اصلا بچه را نمی‌بینم؛ به دنیا که آمد با تایید دکترش بچه را به شما می‌دهیم. خیلی‌ها این کار را کرده‌اند ما هم یکی مثل بقیه. بچه در بیمارستانی در شهر قدس(قلعه حسن‌خان) به دنیا می‌آید که ما بلافاصله آن را به شما می‌دهیم.

شرایط مادر بچه را می‌پرسم، اینکه می‌تواند نبود فرزندش را طاقت بیاورد که پاسخش مثبت است. با کمی تامل می‌گوید: وقتی به اینجا رسیدیم که بچه‌مان را بفروشیم حتما سر این مساله‌ هم به توافق رسیده‌ایم. ما دو فرزند (دختر و پسر) دیگر هم داریم.

نوبت که به قیمت فروش می‌رسد، می‌گوید: 20 میلیون تومان نقد.

از او کمی فرصت برای تصمیم گیری‌ می‌خواهم که می‌گوید: اگر واقعا خواهان بچه هستید باید تا عصر تصمیم بگیرید چون من با چند خانواده دیگر هم صحبت کرده‌ام و قرار است امشب یکی از آنها برای صحبت نهایی به منزل ما بیایند.

این آگهی در حالی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که عباس زارع نژاد، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت پیش از این،در این رابطه گفته بود: «در بیمارستان‌ها به‌ویژه بیمارستان‌های دولتی مطمئن هستم برگه ولادت فقط برای والدین صادر می‌شود. مگر در بعضی موارد با حکم قضایی ممکن است برگه ولادت صادر شود وگرنه در غیر این صورت امکان بروز چنین تخلفی نزدیک به صفر است. زیرا میزان جریمه در نظر گرفته شده برای فرد متخلف و مرکز درمانی محل تخلف بسیار سنگین است و کسی جرات نمی‌کند اعتبار بیمارستان خود را برای چنین مواردی خرج کند.»

زارع نژاد در رابطه با آگهی‌های فضای مجازی نیز اعلام کرده بود: «فروش نوزاد پدیده بسیار نادری محسوب می‌شود و این‌گونه نیست که بگوییم امروز به لطف شبکه‌های اجتماعی مردم از این آگهی‌ها مطلع می‌شوند و در گذشته خبردار نبودند؛ بلکه در گذشته هم این موارد بسیار نادر بود. ممکن است یک آگهی چندین هزار بار یا میلیون‌ها بار در فضای مجازی دیده شود ولی این موارد بسیار محدود و نادر هستند و بررسی برخی از آن‌ها نشان داده اظهارات مطرح‌شده واقعی نبوده و خبری از نوزاد و فروشنده نیست! ممکن است کودکی در محیطی غیر امن متولدشده باشد و وزارت خانه از آن بی‌اطلاع باشد ولی میزان جرائم باعث شده هیچ‌کس در مراکز وابسته به وزارت بهداشت هوس چنین تخلفی را هم نداشته باشد.»

البته این بار فروش این نوزاد کاملا واقعی است و آن طور که پدرش مدعی شد نوزادی که قرار است در اردیبشهت ماه به دنیا بیاید بلافاصله به خانواده دیگری فروخته می‌شود.

 

کدخبر: 257747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟